![]() |
Ben ik seksverslaafd?
Beste iedereen,
Ik ben Lien, en ik denk dat ik seksverslaafd ben; ik denk en doe nu al een aantal elke dag aan seks of iets wat er mee te maken heeft. Als ik geen partner heb om het mee te doen dan zoek ik het op het internet. Eerst dacht ik dat dit normaal was en dat iedereen dit doet, maar ik ben nu inmiddels al 25 jaar en het is al bezig vanaf mijn 15e jaar. Hebben jullie enige suggesties, ben ik verslaafd? en waar kan ik het beste hulp zoeken? Groetjes, Lien. |
Heb je er last van in je dagelijks leven? Laat je andere dingen schieten zodat je maar met seks bezig kunt zijn, al zou je eigenlijk liever die andere dingen doen? Kun je niet meer normaal functioneren doordat je zoveel met seks bezig bent?
|
Citaat:
Ik ben ondertussen 27, en heb ook elke nog seks of in ieder geval doe ik bijna dagelijks wel aan zelfseks als het uitkomt. Dus nee ik denk niet dat dat heel gek is. Lekker zo laten, en ervan genieten |
Ik heb hier last van in het dagelijks leven, ik kan me niet goed concentreren op school, op werk ook niet.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik doe zeker aan sport, werkt allemaal niet. Ik ben zelf even gaan googelen en ik vond een interessant artikel over seksverslaving in de volkskrant, toen ben ik verder gaan zoeken en ik vond een website waar therapeuten seksverslaving behandelen, zouden jullie misschien even jullie mening hierover kwijt kunnen; ik heb de seksverslavings test gedaan en daar kwam uit dat ik wel degelijk naar hulp op zoek kan. De website is: -
|
Als je denkt dat dat voor jou wel een uitkomst is.... ga ervoor dan!
|
Hoi Lien,
wat is je msn? Groetjes, Betercore |
Citaat:
Naar mijn idee is dat geen test om een goed beeld te geven, maar een test om zoveel mogelijk mensen contact op te laten nemen met één van hun therapeuten. Niet erg betrouwbaar in ieder geval. :O En ga naar je huisarts als je je echt zorgen maakt. |
Citaat:
Citaat:
|
Ik heb het idee dat Lienvanderw aangesloten is bij sekned.nl en dit verhaal heeft opgehangen om mensen te werven. Dit omdat de site het letterlijk heeft over het 'werven van cliënten'. Ze werken daarnaast met een methode van ene Bram Bakker, waarover vooral zelfophemelend geschreeuw te vinden valt, plus wat bangmakerij over dat seksverslaving de snelst groeiende verslaving zou zijn. Dat is niet alleen niet waar, maar ook gevaarlijk. (Bron voor beide stellingen.) Daarnaast is het ook nog 'ns een cirkelredenering, uit de categorie van 'wij van WC Eend adviseren WC eend'.
Bram zelf is een wat dubieuze vent, met ontslag vanwege schending van de beroepsethiek en zulk soort fratsen: Citaat:
Als ik ongelijk heb, en Lien oprecht is, kan ze beter even aankloppen voor een intakegesprek bij een goede seksuologiepraktijk. |
Citaat:
|
Citaat:
Ik had een christelijke inslag verwacht, trouwens. Gelovigen maken ook graag sites die zich presenteren als zogenaamd onafhankelijk adviesorgaan voor seks en relaties. Hier, nu ik toch met links strooi. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ah wacht, natuurlijk. Dat is slimmer dan waar ik mee bezig was (y)
http://upload.wikimedia.org/wikipedi...ram_bakker.jpg Wat een grote oren hebt u, Lien! |
Citaat:
|
Paranoïde, held. :cool:
Verder doe ik dit topic dicht en mag Lien naar de huisarts voor goed en professioneel advies als ze dat echt nodig heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:56. |