![]() |
boek voor 1900
Hallo
ik zoek leuke boeken, het maakt niet uit waar of wanneer ze zich afspelen zolang het voor 1900 is. Als je er één of een paar weet zou je het mischien willen schrijven? xx Siphra |
Jacoba, dochter van Holland van Simone van der Vlugt vond ik persoonlijk een geweldig boek. Ook Achtendertig nachten van Janne IJmker is me goed bevallen.
|
Ik ken boeken zat.. maar als ik de titel niet meer weet gaat het moelijk,
|
Zo een paar van mijn favorieten:
- De serie De Reiziger van Diana Gabaldon (geen literatuur, maar bijzonder vermakelijk, 17e eeuw Schotland). - De serie Groene Bloem (met deel 1 Schijnbewegingen) van Floortje Zwigtman (eind 19e eeuw, Londen). - De serie over Guinevere van Persia Woolley (deel 1 Dochter van het Noorderlicht). - Alles van Marion Bradley (voornamelijk over het Arthuriaanse tijdperk, Stormen over Troje gaat over de Trojaanse oorlog). - Vingervlug van Sarah Waters (19e eeuw, Engeland). - Geboorte van Venus, Sarah Dunant (15e eeuw Florence). |
thx voor de titels alvast
|
Thea Beckman: Geef me de ruimte!, Triomf van de verschroeide aarde en Het rad van fortuin - over de Honderdjarige Oorlog tussen Engeland en Frankrijk
Thea Beckman: Hasse Simonsdochter - 15e eeuw Louis Couperus: Eline Vere - eind 19e eeuw Tolstoj: Oorlog en vrede - over de oorlogen tussen Rusland en Frankrijk onder Napoleon Dostojewski: De gebroeders Karamazov - Rusland midden 19e eeuw Arthur Conan Doyle: Sherlock Holmes - eind 19e eeuw Eleanor Cooney & Daniel Altieri: Het land van de rijzende draak - China tijdens de T'ang dynastie Pauline Gedge: Dochter van de dageraad - Oude Egypte Umberto Eco: De naam van de roos - 1327 Paul Kustermans: Timoe - Oude Egypte Charles Palliser: De quincunx - Victoriaanse tijdperk Jean M. Auel: De aardkinderen - IJstijd |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:27. |