Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Blaren (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871482)

-Winter- 27-12-2012 13:50

Blaren

Ik had een beugel ±1 jaar terug en daar kreeg ik wel blaren van .. nu is die er uit normaal kreeg ik heel soms blaren en nu elke maand wel (ik weet het niet precies)
hoe kan ik er voor zorgen dat ze minder snel komen?
en hoe krijg ik ze zo snel mogelijk weg??

(in me mond trouwens xd)

Little Phoebe 27-12-2012 14:23

Ik heb er nu ook een, aan de binnenkant van mijn wang. Denk dat ik erop geknaagd heb tijdens het slapen ofzo. Gewoon wachten tot het over is, ik geloof niet dat je veel meer kan doen.

-Winter- 27-12-2012 14:24

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32959891)
Ik heb er nu ook een, aan de binnenkant van mijn wang. Denk dat ik erop geknaagd heb tijdens het slapen ofzo. Gewoon wachten tot het over is, ik geloof niet dat je veel meer kan doen.

Ik had er vorige week of daar voor ook 1 toen was ik bij het eten er op gaan bijten -,-

Pluis 27-12-2012 17:36

zijn het wel blaren en niet gewoon aften? Blaren zijn echt blaasjes, aften zijn meer kapotte pijnlijke plekjes.

-Winter- 27-12-2012 17:40

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32960149)
zijn het wel blaren en niet gewoon aften? Blaren zijn echt blaasjes, aften zijn meer kapotte pijnlijke plekjes.

Geen flauw idee maar doet niet pijn is meer irri

-Winter- 28-12-2012 17:24

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32960149)

Doet trouwens alleen pijn al ik er tegen aan komt met tandenborstel of ik lig op die kant

Reverend 28-12-2012 18:02

Dat zijn inderdaad waarschijnlijk aften, geen blaren. Ik denk dat blaren een stuk erger zijn om in je mond te hebben en dan merk je het wel.

Maar nee, het vitaminetekort is een lulverhaal. Voor zover ik weet is het nog steeds niet helemaal duidelijk hoe en waarom ze verschijnen. Er zijn allemaal mogelijke verklaringen voor maar er is nooit iets concreets over gezegd.

-Winter- 28-12-2012 20:35

Iemand nog iets om het zo snel mogelijk weg te krijgen ?

ik irriteer me er echt aan ;s

Attention 28-12-2012 22:11

Gewoon afleiding zoeken.. als je er teveel op gaat concentreren duurt het juist langer..

Hawahaai 29-12-2012 07:00

Ik weet niet of het helpt, maar ik spoel altijd met mondwater als ik een aft heb.

-Winter- 29-12-2012 10:00

Citaat:

Attention schreef: (Bericht 32961992)
Gewoon afleiding zoeken.. als je er teveel op gaat concentreren duurt het juist langer..

negeren als je dat bedoelt kan niet echt als je hem hele dag voelt

-Winter- 29-12-2012 10:03

Citaat:

Hawahaai schreef: (Bericht 32962402)
Ik weet niet of het helpt, maar ik spoel altijd met mondwater als ik een aft heb.

ik ga het proberen t mond water hier moet toch op :p

Pluis 29-12-2012 12:15

aften gaan vanzelf weg, niks aan te doen. Niet te veel aan prutsen, zie het maar als een wondje, daar moet je ook van af blijven om het te laten genezen.

-Winter- 29-12-2012 18:56

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 32962601)
aften gaan vanzelf weg, niks aan te doen. Niet te veel aan prutsen, zie het maar als een wondje, daar moet je ook van af blijven om het te laten genezen.

Heb er vandaag perongeluk op gebeten .. bij het eten -,-

Araignee 29-12-2012 19:01

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32961585)
Dat zijn inderdaad waarschijnlijk aften, geen blaren. Ik denk dat blaren een stuk erger zijn om in je mond te hebben en dan merk je het wel.

Maar nee, het vitaminetekort is een lulverhaal. Voor zover ik weet is het nog steeds niet helemaal duidelijk hoe en waarom ze verschijnen. Er zijn allemaal mogelijke verklaringen voor maar er is nooit iets concreets over gezegd.

Nou, ik heb jarenlang last van aften gehad. Toen kreeg ik van de tandarts het advies elke dag twee kiwi's te eten voor de vitaminen. Sindsdien toch echt geen last meer van.. :D

Reverend 29-12-2012 19:18

Dat zal best. Dat neemt echter niet weg dat er geen aantoonbaar verband tussen vitaminetekort en aften is.

Araignee 29-12-2012 19:25

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 32963337)
Dat zal best. Dat neemt echter niet weg dat er geen aantoonbaar verband tussen vitaminetekort en aften is.

Nee, maar dat neemt wel weg dat het vitaminetekort verhaal per definitie een lulverhaal is :P

Little Phoebe 29-12-2012 20:58

Mijn moeder zegt dat ook altijd, maar ik heb vorige week een halve kilo mandarijnen gegeten en toch een aft gekregen. Ik denk dat het gewoon iets is wat ouders graag zeggen.

Hawahaai 29-12-2012 21:01

Toch heb ik wel het idee dat ik vaker een aft heb als mijn weerstand lager is.

-Winter- 29-12-2012 21:04

@reverend

aften ook goed ,, heb op internet gekeken maar zag het verschil tussen blaren en aften niet echt

Araignee 29-12-2012 21:08

Citaat:

Little Phoebe schreef: (Bericht 32963536)
Mijn moeder zegt dat ook altijd, maar ik heb vorige week een halve kilo mandarijnen gegeten en toch een aft gekregen. Ik denk dat het gewoon iets is wat ouders graag zeggen.

Ik denk ook dat het gewoon per persoon verschilt. Mensen zeggen heel vaak dat de oorzaken niet bekend zijn maar volgens mijn tandarts is dat niet waar. Het is gewoon zo dat er heel veel verschillende mogelijke oorzaken zijn. De een is heel vatbaar voor vitaminetekort, terwijl bij de ander zelfs stress een rol daarin kan spelen.

Het blijft denk gewoon een kwestie van allemaal dingen proberen tot je voor jou de juiste oplossing hebt gevonden.

Ook een goeie schijnt kaneel te zijn trouwens, zou ontsmettend werken.

@-winter- Dat komt denk ik doordat heel veel mensen het verwarren met blaren. De, meestal, witte plekjes met rode rand erom (ziet er ontstoken uit) zijn vaak aften.

-Winter- 29-12-2012 22:11

Citaat:

Araignee schreef: (Bericht 32963551)
Ik denk ook dat het gewoon per persoon verschilt. Mensen zeggen heel vaak dat de oorzaken niet bekend zijn maar volgens mijn tandarts is dat niet waar. Het is gewoon zo dat er heel veel verschillende mogelijke oorzaken zijn. De een is heel vatbaar voor vitaminetekort, terwijl bij de ander zelfs stress een rol daarin kan spelen.

Het blijft denk gewoon een kwestie van allemaal dingen proberen tot je voor jou de juiste oplossing hebt gevonden.

Ook een goeie schijnt kaneel te zijn trouwens, zou ontsmettend werken.

@-winter- Dat komt denk ik doordat heel veel mensen het verwarren met blaren. De, meestal, witte plekjes met rode rand erom (ziet er ontstoken uit) zijn vaak aften.

Blaren zouden denk ik net zo irri voelen als aften

Fresh Prince 31-12-2012 21:23

Aften zijn echt de meest vreselijke dingen die er zijn

-Winter- 31-12-2012 21:31

hij is bij mij nu zo goed als weg voel nog beetje met me tong maar doet niey pijn en niet meer irri

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:18.