![]() |
jeuk
ik ben snachts wel paar keer wakker geworden en als ik wakker word heb ik echt verschrikkelijke jeuk op me vingers en er tussen ... Weet wel waar het door komt en het gaat pas weg als je niet gaat jeuken... als je jeukt word het erger ... Maar goed weet iemand iets tegen de jeuk?
|
Het zou schurft kunnen zijn.
Daar had een vriendin van mij last van en dit waren wel haar eerste symptomen :/ |
Ze weet al wat het is. Wat is het, Winter? Want dat maakt nogal verschil in wat je eraan kunt doen.
|
Talkpoeder erop doen?
|
Citaat:
|
als je niet zegt wat het is, dan kunnen we ook geen goede adviezen geven. Ik kan je wel een advies gaan geven tegen schurft en je hebt het helemaal niet, dan kom je ook niet dichter bij huis.
|
als het iets van eczeem is moet je er vaseline op smeren en er dan afblijven. Dat jeukt namelijk doordat je een droge huid krijgt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
wij kennen jou verder niet, dus ik snap eigenlijk niet waar je moeilijk over doet :)
En net wat Hawahaai zegt, ga anders naar de huisarts, hij of zij kan je het beste medische advies geven. |
Citaat:
|
Nou ja, als het spul wat zij je hebben gegeven al niet werkt, denk ik eigenlijk niet dat huis- tuin- en keukenmiddeltjes je wel verder gaan helpen!
Maar goed, over het algemeen schijnt het te helpen om de huid goed vet te houden (met vaseline enzo) omdat een droge huid meer jeukt, koud water doet het meestal erg goed, talkpoeder schijnt ook nog wel eens te helpen. Verder zo goed of slecht als het gaat het proberen te negeren! |
eczeem behandel je alleen maar door te smeren smeren smeren, en dan ook echt wel 8 keer per dag of gewoon iedere keer als je er aan denkt vaseline op je handen smeren. Daarnaast als het op z'n ergst is heb je er vast hormoonzalf voor die je erop kunt smeren, gebruik dat tot je huid weer heel is, en daarna weer verder met vaseline.
Eczeem is gewoon dikke pech hebben als je het hebt, en je afvragen waarom het niet voor altijd weggaat is weinig zinvol. Kennelijk is jouw huid er gevoelig voor, niks aan te doen. |
Wat ik prettig vind als ik jeuk heb (door allergie) is Calendulam kinderemulsie.
|
Citaat:
het word al wat minder eindelijk .. gevoelig voor wat dan? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:57. |