![]() |
Dingen die je niet lust of niet graag eet of niet wil eten
Ik ben een behoorlijke moeilijke eter, vind ik zelf. Het meest problematisch zijn de groenten en dan vooral die wat bijna overal door gaan. Daarentegen ben ik wel weer gek van spruitjes, iets dat veel mensen verafschuwen ^^
In ieder geval, ik was voor mezelf aan het overlopen wat ik nou echt niet eet/wil eten/liever niet heb en heb daar uiteindelijk een lijst van gemaakt. En nu ben ik nieuwsgierig naar andermans eetgedrag :D |
Vlees
Vis Vroeger lustte ik absoluut geen vis. Als mijn moeder prakjes maakte en er vis in deed in plaats van vlees, spuugde ik het gewoon terug uit, ondanks dat ik niet wist wat er in zat. Jarenlang heb ik enkel vissticks gelust. Uiteindelijk ben ik hier en daar wat dingetjes gaan proberen en intussen eet ik bijna alle vis. Zolang er maar geen graten in zitten. Eén graat en mijn zin is over.
Groenten
Fruit
Dranken
Paddenstoelen/zwammen/schimmels
Zuivel
Noten en zaden
Brood, koekjes, snoep en gebak
Saus
Rest
|
Leuk topic, Mutant! (y)
Ik ben niet echt een moeilijke eter; mijn vader, vriend, zwager en neef zijn daarentegen wel vreselijk lastig wat dat betreft. Mijn neef presteert het zelfs om bij het lopend buffet bij de Chinees alleen maar patat en frikadellen te eten. :o Vlees: - orgaanvlees idd, dat zou ik nooit eten. Mijn oma doet met Kerst altijd levertjes en niertjes van konijnen in haar soep, no thanks. :bloos: - bacon - zo'n heel stuk dik spek - bakbloedworst, balkenbrij, zult enzovoorts heb ik nog nooit gegeten, maar het lijkt me niet lekker. Vis/zeedieren: - surimisticks - mosselen - oesters Deze laatste twee wil ik gewoon niet eten, aangezien ik al veel verhalen gehoord heb dat mensen er ziek van geworden zijn. Groenten: - spinazie - spruitjes - zuurkool - tuinbonen - schorseneren Fruit: - olijven - dadels Dranken: - rode wijn - whisky - wodka Liever niet: bier, alle andere soorten wijn (die lust ik wel veel meer dan rode wijn, maar ik vind het alsnog niet top), rode wodka (veel te zoet eigenlijk) Zuivelproducten: - rare, blauwe schimmelkazen, zoals bleu d'Auvergne. Ik wilde het deze zomer eens proeven, maar ik vond het walgelijk. Meteen uitgespuugd en het kaasje weggegooid. Brie en camembert enzovoorts vind ik dan weer wel erg lekker. - karnemelk Noten: - eigenlijk alles, aangezien ik een keer erg ziek ben geworden na een avondje zoute pinda's eten. Sindsdien zit ik in de waan dat ik er gewoon niet tegen kan. :o Koek, snoep, gebak: - schuimblokken, veel te hard. :p - kletskoppen - liever niet: Jan Hagel en andere oud-Hollandse koeken. Daarentegen ben ik wel helemaal verzot op speculaas. Brood: - alles wat heel erg donker is en waar pitjes inzitten. Saus: - mosterd - ketchup, curry vind ik daarentegen op zijn tijd wel lekker, bijv. in een patatje speciaal. Overige dingen: - rare, buitenlandse dingen, zoals escargots, kikkerbillen, Indonesisch eten (laatst voor het eerst op, ik vond het niet te pruimen. :o), hond, kat (deze twee zal ik gewoon nooit willen eten), noodles. Dat was het wel een beetje. Vroeger lustte ik veel meer niet, maar na verloop van tijd ben ik heel veel dingen gaan waarderen en sindsdien zijn er betrekkelijk weinig dingen die ik niet eet. |
Als je het zo op een rijtje gaat zetten lust je ineens heel veel dingen niet lijkt me :O
Ik eet alles qua vlees. Ik heb nog nooit iets van nieren of lever of wat dan ook gehad, maar dat zou ik wel gewoon proberen. Het enige wat ik van vlees meestal minder lekker vind zijn van die vetranden. Maar ik vind dat dan eigenlijk ook weer niet bij het vlees horen :D Ik at vroeger geen vis, helemaal niet. Maar ik probeer het ongeveer om het half jaar / jaar wel weer te proeven, want je weet maar nooit :D. Tegenwoordig eet ik gewoon tonijn en hou ik ook wel heel erg van lekkerbekjes of kibbeling. Zalm eet ik in sommige gevallen, ik hou er niet echt van als het zo los is, maar ergens door verwerkt (een of andere salade of weet ik het) dan kan ik het nog wel eens waarderen en eet ik het eigenlijk sowieso. Geldt overigens ook voor alle andere soorten vis die ik niet los eet, als het ergens door verwerkt is dan eet ik het gewoon. Van groenten ben ik eigenlijk nog nooit iets tegen gekomen wat ik niet lust, uitzondering voor sla. Vroeger toen ik heel klein was wel uiteraard (maar goed, toen heb ik hele periodes gehad dat ik alleen pap en bananen at...) maar tegenwoordig lust ik alles. Er zijn dan wel weer bepaalde dingen die ik niet graag los eet, zoals radijsjes. Sla heb ik nooit lekker gevonden en vind ik nog steeds niet lekker. Ijsbergsla en rucola, mits het ergens in verwerkt is, kan ik wel heel erg waarderen, maar dat is meer zoals dat het in een wrap zit ofzo. Dan is de smaak in ieder geval totaal niet overheersend. Je zult mij ook niet snel salades zien eten, puur omdat ik de smaak dan te overheersend vind. Ik hou echt heel erg van die groentepakketten trouwens! Er zitten dan heel vaak weer dingen in die ik niet ken en dan ga je later uitzoeken wat het is en dan blijkt het iets te zijn waarvan je dacht dat je het niet zou lusten ofzo, maar wat heel lekker blijkt te zijn :cool: <3 Voor fruit geldt hetzelfde. Ik eet eigenlijk alles van fruit wel <3. Dranken. Qua niet alcoholisch-drinken heb ik eigen geen problemen. Ik drink alleen geen koffie, dat vind ik echt niet lekker en ik zie het punt niet van het leren drinken. Wijn lust ik soms wel en soms niet. Hangt gewoon heel erg van de wijn af. Verder drink ik geen bier (tenzij ik al heel erg dronken ben, dan drink ik vrijwel alles (N):D) en voor de rest drink ik eigenlijk alles aan sterke drank ook wel. Zuivelproducten: Ik eet geen kaas op brood, maar wel los of als het gesmolten is (tosti's <3). Ik vind de combinatie brood/kaas gewoon niet zo lekker, op bolletjes eet ik het namelijk wel weer gewoon. Brie, camembert en ander soortige kazen eet ik ook niet, schimmelkazen al helemaal niet. Ik ben kennelijk niet zo'n kazig type. Yoghurt hou ik ook niet zo van, maar vanilleyoghurt eet ik wel gewoon. Gewone yoghurt ook als het niet anders kan (lees, ik neits anders te eten in huis heb) maar dan wel met limonadesiroop erdoor. Kwark eet ik ook niet. Ook de verschillende smaken-yoghurt/kwark vind ik meestal niet lekker. Noten eet ik allemaal, hoewel ik niet een enorme fan ben van pistachenoten. Maar alsnog eet ik ze wel. Koek, snoep en gebak, omnomnom. Daarvan eet ik eigenlijk ook alles. Toen ik veel trainde in september en oktober hoefde ik het alleen niet meer. Als in, gewoon geen trek in. Toen had ik gewoon alleen maar zin in pasta. Ik heb een voorkeur voor gewoon bruin brood, maar ik eet uiteindelijk alle soorten. Ook heel donkerbruin brood met pitjes hoewel ik dat niet speciaal lekker vind. Saus, omnom. Ik hoef alleen geen wasabi en andere dingen die je eten heel erg heet maken. Een heeeel heeel klein beetje hoogstens. Qua overige dingen. Tsja. Ik eet liever geen gekookte aardappelen, mijn voorkeur gaat veel meer naar gebakken of gepofte aardappelen, of friet of wat dan ook. Maar, zoals bij heel veel dingen eet ik het prima als het me wordt voorgezet en vind ik het niet heel erg vies ofzo. Ik weet niet echt of ik mezelf als moeilijke eter moet beschouwen. Ik vind zelf van wel, omdat ik geen sla en gekookte aardappelen lust dus dat beperkt mensen best wel als ze iets willen maken. |
Wat mij vooral beperkt of tot moeilijke eter maakt, is het niet lusten van de standaard sla. Rauwkost, paprika en uien maken het nog wat moeilijker. Sla heb ik daarom vaak genoeg opnieuw geprobeerd, alleen al omdat je dat vrijwel overal bij krijgt, maar ik heb het opgegeven na de zoveelste keer kokhalzen bij een poging tot.
En het is heel vervelend als je geen thee lust en eigenlijk geen koffie drinkt :D Mensen vinden dat blijkbaar heel raar. |
Ik beschouw mezelf ook als zeer moeilijke eter. Hoewel ik als ik bij anderen eet vaak dingen tegen mijn zin toch nog wel opeet. Ook heb ik door de jaren heen meer leren eten sinds ik uit huis ben.
vlees - orgaanvlees - bloedworst - liever niet: varkensvlees Vis - de meeste zeevruchten en schelpdieren (garnalen heb ik inmiddels leren eten en inktvis gaat nog net, maar de rest eet ik eigenlijk niet. Groenten absoluut niet: - spruitjes - witlof - witte kool - gekookte aardappels (!), gebakken lust ik nog wel, mits goed gekruid, puree gaat in sommige gevallen ook nog wel, maar gekookt vind ik echt heel smerig. - bruine bonen en kidneybonen en aanverwante peulvruchten liever niet: - eigenlijk alle koolsoorten. Niet alleen vind ik het niet echt lekker, mijn darmen kunnen er ook niet heel goed tegen. Boerenkool stamppot vind ik overigens wel ok. - prei Fruit - grapefruit, dat vind ik echt te bitter (kan eventueel wel als het met heel veel ander fruit verwerkt is in een sapje en je het niet zo goed proeft) - passievrucht - kersen Dranken - bier - koffie - hele zoete sterke drank zoals passoa - rootbeer (heb je eigenlijk niet in nederland, een keer in amerika geprobeerd en ik ging er bijna van over mijn nek) - verder kan ik niet echt iets bedenken, maar er is vast wel een soort frisdrank die ik eigenlijk niet lekker vind (eentje met kersensmaak bijvoorbeeld) Paddenstoelen/zwammen/schimmels Vroeger at ik geen paddenstoelen, maar ik heb ze leren eten. - champignonsoep Zuivel - karnemelk - sommige blauwe kazen (hoewel ik redelijk veel kan hebben) Noten en zaden Kan zo niks bedenken wat ik niet lekker vind Brood, koekjes, snoep en gebak - roggebrood - liever niet: slagroomtaart (wordt me al snel te veel) - marsepein - kersenbonbons Saus - hele scherpe sauzen Rest - sandwichspread (valt misschien ook onder zuivel, maar vind ik heel vies) - rare dingen zoals insecten - aardappel anders stoofschotels (komt door de aardappels, maar de saus vind ik ook niet lekker) Dit zijn de dingen die me zo inschieten. Er zijn vast nog veel meer dingen waarvan ik zal denken als ik ze lees: Oh ja, dat lust ik eigenlijk ook niet. Het probleemgebied bij mij is vooral de groente. Het typische Hollandse eten van aardappel-groente-vlees is niet aan mij besteed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Oh wow, wat een hoop dingen heeft iedereen. :\
Ik houd niet zo van kiwi, ananas en rozijnen, maar dat kan ik allemaal best eten. Tomaten lust ik écht niet, maar daar kan ik me ook wel overheen zetten als het moet. Ik drink erg weinig alcohol, maar ben geen geheelonthouder. En ik ben lactoseintolerant, maar dat lust ik wel allemaal. Sterker nog, ik vind melk SUPERlekker. <3 Oh PS. ik lust ook geen drop/salmiak, maar dat beschouw ik ook helemaal niet als eten. |
Qua eten zijn er weinig dingen die ik echt niet lust. Er zijn best dingen die ik niet lekker vind (slakken, witlof en geitenkaas bijvoorbeeld), maar uit beleefdheid eet ik bijna alles. Wat ik toch echt zal laten staan, zijn olijven en vlees wat als te herkenbaar op mijn bord ligt. En ook bier en wijn krijg ik echt niet weg.
Oh, en konijnenvlees heb ik ook een keer laten liggen in een restaurant. Niet omdat het konijn was (ik wist dat er van de stukjes wild op mijn bord eentje konijn was, en vond dat eigenlijk wel zielig), want ik hoorde pas achteraf dat het stukje wat ik had laten liggen, konijn was. |
Varkensvlees vind ik niet zo lekker, maar kan ik best eten als het moet/uit beleefdheid. Orgaanvlees klinkt behoorlijk onsmakelijk, maar heb ik nog nooit geproefd (en ik eet wel gewoon leverworst..), dus daar kan ik eigenlijk niets over zeggen. Ik hou heel erg van vis en ik ben daarbij nog nooit een soort tegengekomen die ik minder lekker vind. Hetzelfde geldt voor groenten, met uitzondering van erwten (maar die reken ik strikt genomen niet echt tot de groenten). Qua fruit ben ik niet dol op peer en kiwi, maar dat eet ik wel. Ik drink geen alcohol, uit principe niet (dus ik weet niet of ik het wel lekker zou vinden), en geen melk, want dat lust ik niet, maar ook dat zou ik wel wegkrijgen als het moest of uit beleefdheid ofzo. Waar het brood, koekjes, gebak en snoep betreft ben ik wel heel lastig, want ik mag geen gluten, maar dat is niet echt een kwestie van de smaak niet lekker vinden. Noten, zaden en paddenstoelen zijn allemaal geen probleem. Voor de rest hou ik niet zo van witte chocolade en o, frikadellen krijg je er bij mij absoluut niet in.
|
Vlees
Ik eet geen konijn, want voor mij zijn konijnen friends not food. Ik zou bijvoorbeeld ook geen kat of hond eten, mocht ik het tegenkomen. Ook hou ik niet van hele gebakken levertjes, maar gemalen in leverworst of haggis ofzo vind ik lever wel lekker. Vis Ik lust alle vis en zeevruchten, maar ik krijg maagklachten van mosselen, dus die eet ik niet. Groenten Lust ik allemaal Fruit Lust ik allemaal, maar groene kiwi doet pijn aan mijn mond, dus dat eet ik alleen als het in een fruitsalade ofzo zit. Dranken Bier vind ik echt heel vies, de bitterheid is het probleem niet (kriek ofzo vind ik ook vies) maar gewoon, de biersmaak an sich. Van de geur word ik ook onpasselijk. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Lekker (y) Zuivel Ik heb een keer karnemelkse pap gegeten en hoewel ik karnemelk wel lekker vind, vond ik dat erg vies. Noten en zaden Lekker. Brood, koekjes, snoep en gebak Lekker. Maar slagroomtaart, winegums, zuur snoep en de meeste chips vind ik niet lekker genoeg om het eten ervan te rechtvaardigen. Saus Nooit problemen mee. Rest Verder eet ik alles. |
Ik ben een makkelijke eter en vind bijna alles lekker. De enige dingen die ik echt niet lust zijn lever (en ander orgaanvlees), bruine bonen en capucijners. Verder houd ik niet van karnemelk, bier en veel soorten wijn. Vlees met bot eet ik niet graag maar ik lust het wel.
Ik kan niet/slecht tegen sinaasappel, perzik, uien en ik ben allergisch voor oesters. |
Hier ook een makkelijke eter. Hoewel ik vaak voorkeur heb voor iets anders eet ik eigenlijk alles wel.
Dingen die ik echt niet weg krijg beperken zich tot olijven en couscous. Ik zie orgaanvlees veel voorbij komen hier, terwijl dat iets is waar je mij een groot plezier mee kunt doen! Gebakken lamslever met uit, bacon en vleesjus is een goddelijk ontbijt. Gebakken kippenlevertjes eet ik graag als snack en iets waar ik regelmatig naar zoek, maar nooit kan vinden zijn varkenshersenen (mogen niet meer verkocht worden). Ik kan mij nog herinneren dat mijn oma ooit eens varkenshersenen klaar had gemaakt voor ons en ik kon er geen genoeg van krijgen. Maar helaas, met alle regeltjes van tegenwoordig dus niet meer te krijgen :( |
Ik heb ooit in Frankrijk varkenshersenen gegeten (crepinettes des porc oid heette het daar) maar ik denk dat het tegenwoordig steeds lastiger wordt om het ergens te vinden.
|
Klopt, heb het zelfs al eens bij het abattoir geprobeerd, maar daar kreeg ik te horen dat die vernietigd dienen te worden, zonde!
|
Vlees
Eet ik überhaupt niet. Vis Eet ik ook niet. Groenten Lust ik -naar ik weet- allemaal, maar van teveel courgette krijg ik buikpijn. Fruit Groene kiwi krijg in niet weg, veel te wrang. Ik ben ook niet zo weg van erg exotische vruchten, zoals granaatappel of passievrucht. Dranken Bepaalde alcoholische dranken (met name erg sterke) krijg ik niet weg. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Omnomnomnom! Zuivel Voor zover ik weet, lust ik alle zuivel. Noten en zaden Macedamia's (heten die zo?) vindt ik niet te hachelen, net als gesuikerde amandelen. Brood, koekjes, snoep en gebak Ik ben niet zo'n snoeper (naast chocolade, dan). Roggebrood vind ik het goorste ooit. Slagroomtaart vind ik ook niet zo lekker. Saus No problems with that. |
Ik hou niet van jus. De enige die lekker jus kan maken is mijn moeder. Ze doet er dan een scheutje rode wijn doorheen in de pan. De alcohol gaat er dan uit maar je krijgt er wel hele lekker jus van.
|
Salmiak, olijven, alcoholische drank.
|
Vlees
Ik houd niet van karbonade, verder lust ik alles wel volgens mij. Vis Ik lust alleen kibbeling, vissticks en tonijn uit blik Groenten Ik lust geen spruitjes, spinazie en spitskool. Er zijn vast nog wel meer groenten die ik niet lust maar kan er zo niet opkomen. Fruit Ik lust geen kiwi's (tenzij verwerkt in een smoothie/sapje), citroenen en limoenen. Dranken Ik lust geen koffie. En ice-tea vind ik absoluut niet lekker. Verder lust ik bijna alle frisdrank. Qua alcohol vind ik overdreven sterke dranken 'on the rocks' niet lekker maar ben wel fan van sterke drank in combinatie met frisdrank (whisky-cola :o) Paddenstoelen/zwammen/schimmels Heerlijk! Zuivel Ik lust geen kaas, ook geen kruidenkaas of brie o.i.d. Verder eet ik wel alle andere zuivelvormen zoals melk en vla. Noten en zaden Ik ben niet zo'n fan van noten en zaden, behalve van zoute pinda's en zoute cashewnoten. En pijnboompitjes zijn wel lekker over carpaccio of door de sla. Brood, koekjes, snoep en gebak Ik houd niet van slagroomtaart en koffiekoekjes. Ook hele zoete toetjes lust ik niet. Ik ben sowieso geen toetjes-fan overigens. Qua brood en snoep mag je me alles voorzetten ;) Saus Met vissaus moet je bij mij niet aan komen. Maar ik lust dan ook geen vis. Mosterd lust ik ook niet. Overige Ik lust geen rijst. |
Lekker uppen :yeah:
Ik ben eigenlijk een heel makkelijke eter, want ik LUST alles. Maar er is superveel wat ik niet eet. Vlees Eet ik helemaal niet, uit principe. Vis idem. Groenten Hiervan lust ik alles, heb ook nooit problemen aan mijn adh groenten te komen. Selderij vind ik bijzonder lekker. Rauwe spinazie en rauwe courgette wat minder, want daar krijg je van die nare tanden van. Fruit Ik lust alle fruit en eet ook alle fruit, hoewel ik aardbeien, druiven, kiwi en ananas niet zo goed tolereer dus daar kan ik maar een beetje van eten (anders gaat het branden en jeuken in mijn mond als een MALLE). Dranken Lust alles, maar drink vooral koffie en thee. VEEL thee en 's ochtends altijd koffie. Ik vind het niet lekker om melk zo te drinken zonder iets, dat niet. Ik drink liever niet iets anders dan thee. Met alcoholische dranken moet ik erg oppassen maar ik drink ze wel, en dan liefst bier of wijn. Paddenstoelen/zwammen/schimmels Die lust ik allemaal en eet ik ook allemaal. Zuivel Ik ben erg gek op zuivel, zowel koezuivel als sojazuivel. Ik eet geen magere varianten en liever ook geen volle varianten, maar ik lust het wel allemaal. Zure zuivel vind ik het lekkerst, zoals yoghurt en karnemelk. Qua kaas eet ik alleen gewone koekaas en camembert. Ik lust alle andere schimmelkazen maar vind ze te vet en wil ze daarom niet eten. Ook slagroom eet ik absoluut niet. Noten en zaden Hou ik van jaja! Brood, koekjes, snoep en gebak Ik eet geen witbrood, croissants of bolletjes. Liever ook geen krentenbollen. Gebak eet ik liever niet, ik vind zelden taart lekker maar ook lekkere taart vind ik onprettig om te eten. Koekjes en ontbijtkoek ben ik gek op. Mariakaakjes vind ik vies, cake ook, verder vind ik alle knapperige koekjes en kruidige koekjes lekker! Snoepjes hou ik helemaal niet van, die zijn suikerig en doen zeer aan mijn tanden en ik krijg er de bloedsuikertyfus van. Chocolade eet ik graag, maar dingen als mars, twix etc. eet ik niet. Bonbons vind ik bijzonder vies. Brr, vulling. Saus Ik wil geen witte sauzen eten. |
Ik eet sowieso geen vlees en vis. Van groenten durf ik spruiten niet meer te eten omdat ik vroeger echt moest overgeven van de smaak (ik weet niet of ik het nu nog steeds vies vind, maar ik durf het dus niet meer te proberen). Verder houd ik niet heel erg van courgette, aubergine en selderij, maar dat eet ik wel. Van fruit houd ik vooral niet van ananas en ook niet heel erg van citrusvruchten (maar dat eet ik wel). Olijven vind ik niet lekker. Ik houd niet van drop en niet van slagroom(taart). Slagroom kan ik nog wel gedogen als het niet overheersend is. Oh en blauwe schimmelkaas is bah. Ik drink nauwelijks alcoholische dranken maar ik ben tot nu toe in ieder geval nog niets tegen gekomen wat ik niet lekker vind.
|
Volgens mij vind ik citroengras niet lekker. De vissoep laatst had een bijsmaak die ik niet kon waarderen en mijn moeder zei dat dat het citroengras was, zij vond het ook niks meer sinds ze dat gebruikten.
|
Ik eet alles wat ik krijg en dat zijn nog behoorlijk verschillende dingen. Oke ik vind niet alles super lekker maar wel gewoon goed om te eten. Ik heb wel veel vrienden die elke dag zowat aardappelen vlees en groentes eten en nooit iets anders eten maar dat ligt gewoon aan die stomme ouders. Door die ouders worden die kinderen later ook simpele eters en lusten ze later bijna niks anders en dat vind ik nou echt dom.
|
Vlees
Vooral biefstuk en varkensvlees. Vis Vis vind ik heerlijk, maar mosselen gaan er echt niet in. Groenten Ik eet veel groente. Maar courgette vind ik 3keer niks. Voor de rest eet ik alle groente. Fruit' Fruit eet ik over het algemeen goed, alleen kiwi, ananas, perzik vind ik echt niet zo lekker. Dranken Hier ben ik echt kieskeurig in. ik drink geen koffie, thee, cola, gemixte fruitdranken zoals: perzik met sinaasappel. Maar perzik en sinaasappel los van elkaar weer wel. Paddenstoelen/schimmels/zwammen Lekker! Zuivel Dit is gewoon heerlijk, op kaas na. De rest is zo lekker. Noten en zaden Dit eet ik echt niet. Brood, koekjes, snoep en gebak Brood eet ik altijd. Koekjes is mijn lievelings :lief: Snoep ik eet bijna nooit. Gebak als er niet te veel zoetigheid inzit, want dat vind ik weer niet zo lekker. Saus Geen problemen mee, maar mosterdsaus of kaassaus moet je me niet voorschotelen. |
Ik eet erg veel, maar Champignons zal ik niet snel los eten en ook verwerkt in mijn eten vind ik het niet geweldig. Verder ben ik allergisch voor kiwi, dus dat ga ik sowieso niet eten. Witlof, asperges, eet ik als het moet, maar ik kies er niet vrijwillog voor. Verder probeer ik graag dingen en lust ik op zich vrij veel. Het is gewoon dat ik sommige smaken niet echt waardeer. Met witlof doe ik er extra veel kaas op, bijvoorbeeld.
|
Vlees
Uit principe eet ik dit niet, maar van vroeger weet ik dat ik: Dingen waarvan het schier onduidelijk is wat er in zit niet lekker vind (zoals frikandellen of mora hamburgers, kroketten dan weer wel) Schapenvlees lust ik niet Orgaanvlees heb ik nooit gehad op leverworst na omdat allebei m'n ouders het niet lekker vinden (wel een keer koeientong, maar aangezien dat ding eerst 3 dagen in een pannetje in de keuken heeft gestaan was de trek al weg en het smaakte ook niet lekker) Konijn vind ik ook niet lekker. Ik ben niet per sé tegen het eten van bepaalde dieren om hun knuffelbaarheid, maar ik zou nooit bedreigde diersoorten eten. Vis Zelfde verhaal als vlees, maar ik lust geen schaal- of schelpdieren en inktvis vind ik ook niet lekker. Voor de rest vind ik vis best wel lekker (gerookte makreel, omnomnom :bloos:) Groenten Paprika, hoewel ik zoete puntpaprika door een groenteprutje wel eet, maar niet te veel Witlof Gekookte andijvie Bleekselderij En zal uit mezelf niet snel broccoli eten, want ik snap niet zo goed wat daar nou zo lekker aan is. Fruit Mijn buik vind rauwe appel niet tof, en dat vind ik heel stom want ik houd van appel. :( Mango vind ik ook niet echt lekker Ananas Dranken Vruchtenthee (behalve appel, peer en citroen) Zoethoutthee Groene thee, verder ben ik gek op thee Koffie, want daar word ik heel nerveus en opgefokt van, maar ik vind het wel lekker Sterke drank (dat heb ik gewoon nooit leren drinken, dus het brandt in m'n keel) Hele zoete zooi Appelsap, word ik ook misselijk van (maar ik blijf het doen....) Paddenstoelen/schimmels/zwammen Paddenstoelen uit een potje, echt wat een taaie bende is dat Schimmelkazen vind ik uitermate goor (ik heb het vaak genoeg geprobeerd, aangezien mijn vader een periode had waarin hij OVERAL schimmelkaas in mikte en veel ook) Zuivel Hele oude kaas Karnemelk Een bepaalde soort Hollandse kaas, maar ik weet de naam niet meer :O De meeste franse kazen zoals brie en camembert vind ik eigenlijk niet echt lekker, maar als het ergens doorheen zit zal ik het wel eten Noten en zaden Lust ik geloof ik allemaal wel, maar met mate Brood, koekjes, snoep en gebak Dingen met kokos Roggebrood (behalve met boter en plakjes verse knoflook :herp:) Spekjes en suikerhartjes Eigenlijk alles wel wat bijna puur suiker is Witte chocola Marsepein (of dingen met marsepein) Bonbons met alcoholische vulling Saus Kaassaus Overig Ik houd niet van rijst. Ik eet het wel, maar kook het zelf nauwelijks, tenzij ik er ineens zin in heb. Wat ongeveer 1 keer per jaar is. En puree uit een pakje vind ik echt om te huilen, net als pannenkoeken uit een pakje. Hummus vind ik ook niet lekker. Ik denk steeds van wel en dan koop ik het, maar eigenlijk lust ik het niet. Over het algemeen vind ik mezelf geen moeilijke eter, zeker niet in vergelijking met sommige van mijn vriendinnen, maar het maakt het soms lastig dat ik geen vlees of vis eet, want veel vleesvervangers uit de supermarkt zijn ook niet echt lekker. |
[QUOTE=Mutant;32970577]Ik ben een behoorlijke moeilijke eter, vind ik zelf. Het meest problematisch zijn de groenten en dan vooral die wat bijna overal door gaan. Daarentegen ben ik wel weer gek van spruitjes, iets dat veel mensen verafschuwen ^^
Ik vind spruitjes ook lekker, en haat groente ook zoals Paprika en Vooral de rode en van die rode kool. |
groenten.
|
Kip, spek, varkensvlees, rundervlees, tonijn en alles met pinda's
|
Vis (behalve gerookte zalm en kibbeling, andijvie, spruitjes, witlof, champignons (los), kaas op brood, boter, engelse drop en bounty's (laatste is echt niet te vreten xD)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:29. |