![]() |
Nederlands leren
Ik hoorde of las dat Nl 1 van de moeilijkste taal is om te leren , als je het nog niet kan ... of is de moeilijkste taal...
Maar waarom eigelijks ? |
door de zoveel regels in de gramatica en nog veel meer
|
Citaat:
|
En omdat er veel uitzonderingen op deze regels zijn.
|
Dat hangt er van af wat voor taal ze spreken. Voor iemand die b.v. Duits of Engels spreekt zal het wel meevallen. Er zijn wel moeilijker talen zoals Duits met al die naamvallen. Denk dat het lastiger is voor mensen die een taal spreken waar de betekenis van een woord afhangt van b.v. de toonhoogte zoals b.v. Chinees.
|
Citaat:
|
Ik denk dat NLs niet bijzonder moeilijk is: vanuit Engels perspectief (er bestaan lijste op internet) is NLs niet erg lastig.
IJslands is lastiger dan Duits doordat de naamvallen daarin sterker aanwezig zijn en niet alleen in bijvoeglijke naamwoorden, maar ook in de zelfstandige naamwoorden met aardig wat klankveranderingen tot gevolg, maar over het algemeen worden talen als Hongaars, Baskisch,Sloveens/Servokroatisch of Oudgrieks als zeer lastig ervaren. |
Citaat:
|
Nederlands is een Germaanse taal, daardoor is het mijn inziens logisch dat dit makkelijker te leren is voor mensen die als moedertaal ook een Germaanse taal spreken. Voor mensen die een Romaanse taal spreken van moedertaal zal dit een groter probleem worden.
Persoonlijk vind ik de grammatica van het Nederlands wel meevallen trouwens... |
Citaat:
maar idd nederlands lijkt op duits en ik snap ook niet waarom het gezien word als 1 van de moelijkst talen in het algemeen |
Citaat:
|
omdat er zoooooveel grammaticale regels zijn, denk bijvoorbeeld is aan. ''ik ben'' en ''wij zijn'' hoort bij hetzelfde rijtje! Maar ook: ''ik word'' en dan ineens ''jij wordt.''
Of denk is aan ''een heel werkwoord: verbreden'' de ik-vorm van het werkwoord verbreden wordt: ik verbreed. Hoezo ineens die extra e dan?? Zou je kunnen denken. ;) En wat te denken van zwakke en sterke werkwoorden. Hoezo wordt ''houden'' in de TT ''hielden'' in de VT? ;) En het is een hele moeilijke uitspraak, denk maar is aan de G (Scheveningen..;) ) enzovoort enzovoort enzovoort |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:40. |