Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Software & Hardware (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=20)
-   -   Laptop Windows 7 schakelt zichzelf ongewenst uit! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1871955)

sebastiaan133 05-01-2013 12:29

Laptop Windows 7 schakelt zichzelf ongewenst uit!

Hallo allemaal, ik heb een probleem met mijn laptop. Ik heb de laatste tijd het probleem dat mijn laptop, een toshiba, zichzelf ongewenst uitschakelt. Als ik hem dan weer aan doe gaat ie weer verder met waar hij mee bezig was. Een soort van sluimerstand dus. Iemand enig idee waar dit vandaan komt en hoe ik het moet oplossen?

freyk 05-01-2013 13:43

Kijk naar je "energieschema".

sebastiaan133 05-01-2013 15:24

Citaat:

freyk schreef: (Bericht 32973412)
Kijk naar je "energieschema".

Dan is er niks bijzonders te zien. Het valt me wel op dat sinds dat ik mijn telefoon (htc wildfire) bij mijn laptop heb wegelegd, hij het weer goed doet. Ik had mijn telefoon leunend op mijn laptop. Kan dit iets zijn?

Anonymous2 06-01-2013 18:18

Citaat:

sebastiaan133 schreef: (Bericht 32973556)
Dan is er niks bijzonders te zien. Het valt me wel op dat sinds dat ik mijn telefoon (htc wildfire) bij mijn laptop heb wegelegd, hij het weer goed doet. Ik had mijn telefoon leunend op mijn laptop. Kan dit iets zijn?

Eh, ik snap niet wat je bedoeld met 'leunde op mijn laptop'?

sebastiaan133 06-01-2013 21:39

hij lag er zegmaar half op, ik kan het niet echt uitleggen..

Fresh Prince 06-01-2013 22:17

Kan altijd storing zijn maarja kijk maar of hij het nu niet meer doet

Toffegast20 07-01-2013 17:22

normaal moet het staan bij je instelling van energiebeheer dat die na een bepaalde tijd op slaapstand gaat. hier is de oplossing voor te veranderen.
1.
Open Energiebeheer door achtereenvolgens te klikken op de knop Start, Configuratiescherm, Systeem en beveiliging en Energiebeheer.

2.
Klik op de pagina Selecteer een energiebeheerschema naast het geselecteerde schema op De schema-instellingen wijzigen.

3.
Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen op de pagina Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

4.
Dubbelklik op het tabblad Geavanceerde instellingen op Slaapstand, dubbelklik op Slaapstand na uit en voer vervolgens een van onderstaande handelingen uit:

Als u een laptop gebruikt, klikt u op Op accu of op Netstroom (of op beide opties), vervolgens op de pijl en ten slotte op Nooit.

Als u een desktopcomputer gebruikt, klikt u op Instelling, vervolgens u op de pijl en ten slotte op Nooit.

5.
Dubbelklik op Sluimerstand na en voer een van de volgende handelingen uit:

Als u een laptop gebruikt, klikt u op Op accu of op Netstroom (of op beide opties), vervolgens op de pijl en ten slotte op Nooit.

Als u een desktopcomputer gebruikt, klikt u op Instelling, vervolgens op de pijl en ten slotte op Nooit.

6.
Als u wilt dat het beeldscherm aan blijft, dubbelklikt u op Beeldscherm, dubbelklikt u op Beeldscherm uitschakelen na en voert u een van de volgende handelingen uit:

Als u een desktopcomputer gebruikt, klikt u op Instelling, vervolgens op de pijl en ten slotte op Nooit.

7.
Klik op OK en klik vervolgens op Wijzigingen opslaan.

sebastiaan133 07-01-2013 21:05

Bedankt voor je uitleg maar het is helemaal fout.

Hij ging uit toen ik gewoon bezig was met de laptop. Dus ik was bijvoorbeeld hier aan het kijken en dan gaat ie ineens naar de slaapstand. Zonder reden. En dat van die energiebeheer snap ik ook wel. Ik kan wel een beetje met een laptop omgaan.

deadlock 09-01-2013 15:46

Lag je telefoon niet gewoon tegen de powerknop aan te schuren?

sebastiaan133 11-01-2013 17:45

Die zit bovenaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:28.