Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Help! Het-niet-begrijpen-van-een-jongen! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1872083)

secretlizelovex 06-01-2013 22:58

Help! Het-niet-begrijpen-van-een-jongen!

Help!

Afgelopen week heb ik gedate met een jongen uit mijn vriendengroep. Hij is in de 20 en super lief en spontaan! Tijdens de date hebben we gezellig gepraat, en vroeg hij nog een paar keer of ik weer wou daten. Ik zei dat het me ontzettend leuk leek! Samen is toch anders dan in een groep maar het klikte ZO goed! Hij zei wel tijden de date dat hij TOTAAL geen persoon is die de hele dag of een hele tijd met zijn mobiel zit om te whatsappen. Na de date stuurde hij een lieve emoticon.. maar helaas ging het net zoals voor de date weer precies hetzelfde op whatsapp. Droge, korte reacties. En helaas.. hij begint geen eén keer uit zichzelf met praten! Wel vroeg ik om nog een date, en hij gaf aan dat hij zaterdag weer kon! Nou gaat dat dus door.. maar ik hoor soms de hele dag niks van hem en als ik iets vraag reageert hij kort of droog. Genegeerd wordt ik ook nog wel is. Ik weet echt niet wat ik moet doen! Tijdens de date leek het alsof hij me helemaal leuk vond.. maar eenmaal erna was het weer super gaar op whatsapp. Ik wil hier sowieso wat van zeggen als ik hem zaterdag weer zie. Maar waarom zou hij zoiets kunnen doen? Zelf praat ik ook niet veel maar vindt het wel fijn om aandacht te geven om te krijgen. Ook hoorde ik van een goeie vriend dat hij nog heel veel geld schuld heeft aan anderen.. WAT MOET IK DOEN?

Vendetta' 06-01-2013 23:13

Mischien heeft hij een hekel aan al dat onpersoonlijke whatsap gedoe en vind hij het veel fijner om gewoon face to face praten?

Lente 06-01-2013 23:33

Hij heeft tegen je gezegd dat ie niet veel whatsappt en nu ben je verbaasd dat ie je niet vaak iets stuurt? :confused:
Jullie date was heel leuk en jullie hebben een nieuwe gepland, dat doet ie echt niet als ie je stom vindt. Laat niet alles afhangen van berichtjes, niet iedereen houdt daarvan of is daar goed in.

Kwaliteit 06-01-2013 23:35

Citaat:

abcdefgh schreef: (Bericht 32976277)
Mischien heeft hij een hekel aan al dat onpersoonlijke whatsap gedoe en vind hij het veel fijner om gewoon face to face praten?

Maar is dat dan een reden om bot te gaan doen tegen je 'date'? Mij lijkt van niet hoor.
Misschien maakt hij een rot periode mee (waaronder die schuldproblemen) dat neemt natuurlijk weer niet kwalijk dat hij bot mag zijn naar jou tod

Het is inderdaad een goed idee om tijdens de date dit te bespreken , vragen of hem iets dwars zit ofzo.

Succes!

WolterB 07-01-2013 10:20

Genoeg mensen die SMS/WhatsApp alleen voor korte zakelijke berichten gebruiken en niet om te chatten. Blijkbaar is dit een jongen die dat ook niet doet en veel liever in real life praat en contact met je heeft.
Het is misschien heel hard, maar als je er niet tegenkan dat hij zo is en zo reageert terwijl hij wel duidelijk aangeeft dat hij het leuk vond (én aangeeft dat hij niet graag WhatAppt), dan is dit niet de juiste jongen voor je of moet je er mee leren leven dat je weinig leuke berichtjes kunt verwachten van hem.

WolterB 07-01-2013 10:24

Citaat:

Kwaliteit schreef: (Bericht 32976309)
Misschien maakt hij een rot periode mee (waaronder die schuldproblemen) dat neemt natuurlijk weer niet kwalijk dat hij bot mag zijn naar jou tod

En waar baseer je dit op? Je kunt van alles aannemen en suggeren waar de topicstarten echt geen klap aan heeft en alleen maar onzeker van kan worden. Als je niets zinnigs toe te voegen hebt kan je beter niet reageren.

Citaat:

Het is inderdaad een goed idee om tijdens de date dit te bespreken , vragen of hem iets dwars zit ofzo.

Lijkt dit je serieus verstandig om tijdens een tweede date te doen? Dat zou voor mij echt een ultieme afknapper zijn. Je wilt het, zeker in de beginperiode, leuk hebben met elkaar en als (wat ook weer een belachelijke grote aanname is in dit geval) deze jongen met dingen zit moet hij daar zelf mee komen en komt dat vanzelf als je elkaar vertrouwt en naar elkaar aan het toegroeien bent, niet tijdens één van je eerste dates.

Jacky Baggen 07-01-2013 10:29

Als tijdens een tweede date iemand begint te zeiken dat ik niet snel/uitgebreid genoeg reageer op whatsappjes kap ik het dan en daar meteen af hoor :D
Citaat:

Lente schreef: (Bericht 32976307)
Hij heeft tegen je gezegd dat ie niet veel whatsappt en nu ben je verbaasd dat ie je niet vaak iets stuurt? :confused:
Jullie date was heel leuk en jullie hebben een nieuwe gepland, dat doet ie echt niet als ie je stom vindt. Laat niet alles afhangen van berichtjes, niet iedereen houdt daarvan of is daar goed in.

Precies dit is het gewoon. Hij doet precies wat hij gezegd heeft dat hij doet, en jij opent een topic over het niet begrijpen van mannen. Tsja, kun je in dit geval de man toch echt niet verwijten :confused:

Ik raad je af er over te beginnen tijdens de date, ik zou dat zelf echt gruwelijk irritant vinden.:lisa:

Sarah 07-01-2013 12:07

Wat begrijp je er niet aan? Hij zei dat hij niet van whatsapp houdt en dus niet zo veel appt, en nu appt-ie je weinig - dat komt dus doordat-ie niet van whatsapp houdt. Hij vindt je waarschijnlijk wel leuk, want anders zou hij geen tweede date plannen.

Reverend 07-01-2013 13:18

Citaat:

Sarah schreef: (Bericht 32976612)
Wat begrijp je er niet aan? Hij zei dat hij niet van whatsapp houdt en dus niet zo veel appt, en nu appt-ie je weinig - dat komt dus doordat-ie niet van whatsapp houdt. Hij vindt je waarschijnlijk wel leuk, want anders zou hij geen tweede date plannen.

Eindelijk logica.
Citaat:

:D ga toch weg.

Em. 07-01-2013 19:42

Citaat:

Maar is dat dan een reden om bot te gaan doen tegen je 'date'? Mij lijkt van niet hoor.

Succes!

Ik heb geen whatsapp, betekent dit dan automatisch dat ik volledig incapabel ben voor een relatie? :D

Ik heb trouwens ook bijzonder weinig met mijn mobiel, die staat meestal uit en is ergens ver weg. Dat betekent echter níet dat ik niet van mensen kan houden, ontzettend verliefd kan zijn of überhaupt een bot, gemeen en asociaal persoon ben. Het betekent dat ik heel weinig met mijn mobiel heb en dat ik geen smartphone heb.

Vowel 08-01-2013 15:35

Citaat:

Succes!

Nou nou, je haalt er opeens van alles bij dat ik nergens heb kunnen vinden.

Die jongen heeft haar -letterlijk- verteld dat hij niet de hele dag met zijn telefoon rondloopt en niet houdt van what's app.
Dát is de enige reden waarom hij weinig zegt en langzaam reageert. Dat heeft verder helemaal niets te maken met bot zijn of problemen/schulden hebben.

Als ik toch tegen iemand zou zeggen: "Ik houd absoluut niet van e-mailen," dan is het toch niet bot als ik daarna daadwerkelijk weinig/niet e-mail?

Kwaliteit 08-01-2013 16:46

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 32976493)
Lijkt dit je serieus verstandig om tijdens een tweede date te doen? Dat zou voor mij echt een ultieme afknapper zijn. Je wilt het, zeker in de beginperiode, leuk hebben met elkaar en als (wat ook weer een belachelijke grote aanname is in dit geval) deze jongen met dingen zit moet hij daar zelf mee komen en komt dat vanzelf als je elkaar vertrouwt en naar elkaar aan het toegroeien bent, niet tijdens één van je eerste dates.

Ik geef alleen een idee toch? :n misschien niet de beste maar hij/zij kan altijd zelf nog beslissen of ze het een goed plan vind of niet? :nono:
Maar ik wil niet offtopic gaan duss.

Jacky Baggen 09-01-2013 15:53

Citaat:

Kwaliteit schreef: (Bericht 32978612)
Ik geef alleen een idee toch? :n misschien niet de beste maar hij/zij kan altijd zelf nog beslissen of ze het een goed plan vind of niet? :nono:

Duss.

Reverend 09-01-2013 16:08

Citaat:

Kwaliteit schreef: (Bericht 32978612)

En andere mensen kunnen ook beslissen of jouw idee wel of niet een goed plan is. Dat is het leuke van een forum.

kitesurf1999 12-01-2013 14:48

jongens zijn net als meisjes niet te begrijpen iedereen is anders

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.