![]() |
Inloggen op school
Hallo,
Op mijn oude blackberry kreeg ik als ik op school ben een scherm van Aanmelden bij wifi-hotspot, en ik moest dit invullen: Gebruikersnaam: Wachtwoord: Nu ik mijn nieuwe telefoon heb, (HTC Desire C), kan ik dit niet meer, weet iemand hoe dit moet ? |
kunnen je andere klasgenoten er wel bij en hebben ze toegang? zo ja, ga naar jullie netwerkbeheerder. ik debk dat Ze met een mac filter werken.
|
Citaat:
Dit kan heel veel verschillende oorzaken hebben. Wat voor beveiligingstype moest je op je oude telefoon instellen? WPA2 Enterprise? In dat geval kan het zijn dat je eerst een beveiligingscertificaat moet installeren die niet standaard in de lijst met vertrouwde providers staat. Ik heb dat opgelost door een QR-code op de scholen te hangen die een URL met het te vertrouwen certificaat opent waarna je je wél kan aanmelden. Soms kan je ook instellen dat alle certificaten vertrouwd moeten worden bij het aanmelden op een draadloos netwerk maar daar moet je wel een beetje voorzichtig mee zijn. |
Whehe een MAC-filter. Dan hebben ze vast ook een SSID die "niet gebroadcast" wordt (y)
|
Citaat:
Weet ik veel welke beveiligingen die school heeft. |
Ook vroeger kon men MAC-adressen spoofen :confused:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:36. |