Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Eten & Drinken (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=62)
-   -   Melk (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1872578)

Silvano08 14-01-2013 11:45

Melk

Voor ons PWS doen wij onderzoek naar melk, en daarbij zouden wij als bij-onderzoek willen weten hoe de verhoudingen qua populariteit van de verschillende soorten melk zijn. Oftewel, welke soort melk wordt het meest en welke soort melk wordt het minste gedronken. Vandaar onze vraag deze poll in te vullen.

Alvast bedankt.

Martiño 14-01-2013 12:03

Zal ik dit topic voor jullie naar Eten & Drinken verplaatsen?

Reverend 14-01-2013 12:51

Karnemelk zzz.

Silvano08 14-01-2013 16:56

Dat vind ik een goed idee, Martiño.

Hawahaai 14-01-2013 18:35

Mijn vriend drinkt halfvolle melk, ik geen.

Mutant_oud 14-01-2013 19:49

Vroeger dronk ik halfvolle melk, in de tijd dat ik probeerde iets aan mijn gewicht te doen magere melk en nu drink ik terug halfvolle melk.

MiBe 14-01-2013 21:00

Bijzonder dat zoveel mensen halfvolle boven volle melk verkiezen terwijl aan het tweede veel meer smaak zit. Is het soms dusdanig ver ingeburgerd dat men niet meer gewend is aan hoe melk smaakt? Alleen uit calorietechnisch oogpunt kan ik dat begrijpen.

Mutant_oud 14-01-2013 22:13

Ik vind volle melk veel te zwaar eigenlijk. Dan is het net of ik een mond vol room heb. Toen ik aan magere melk gewend was, vond ik hetzelfde over halfvolle overigens. Nu ik weer halfvol gewend ben, smaakt magere als water. Het is dus eigenlijk wat je gewend bent. Maar het maakt qua calorieën wel behoorlijk verschil denk ik, ik heb er nooit naar gekeken, maar mijn huisarts zei bij één van mijn dieetpogingen geen melk meer te drinken. En toen ik vroeg of magere zelfs niet mocht, zei hij dat dat wel mocht, maar dat niemand dat vrijwillig zou drinken omdat het veel te waterachtig smaakte. Ik hou van melk (zo blij dat ik niet lactose-intolerant ben geworden!), dus ik heb me toen aan magere melk laten wennen en dat smaakte prima na een tijdje.

Mutant_oud 14-01-2013 22:13

Overigens is men inderdaad niet meer gewend aan de echte melk, ik heb al eens melk rechtstreeks van de koe gehad en dat kon ik niet echt waarderen.

Silvano08 15-01-2013 09:42

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 32991882)
Overigens is men inderdaad niet meer gewend aan de echte melk, ik heb al eens melk rechtstreeks van de koe gehad en dat kon ik niet echt waarderen.

Na altijd melk uit het pak uit de winkelschappen gehad te hebben en eens melk rechtstreeks van de koe te hebben gedronken, smaakt het mij verrassend goed. Het is heerlijk zacht, vergeleken met melk uit de winkel.

Magere melk smaakt voor mij daarentegen als water, en volle melk smaakt veel te romig. Maar dat komt waarschijnlijk door mijn gewenning aan halfvolle melk.

MTpower 16-01-2013 11:03

Het liefst drink ik volle melk, maar uit gewoonte drink ik meestal halfvolle melk.
Rauwe melk is uiteraard nog beter, ben er wel een keer goed ziek van geworden. Sindsdien eigenlijk alleen nog maar bewerkte melk gedronken :o
Dit geldt voor mij enkel voor koeienmelk btw. Rauwe paardenmelk vond ik niet te drinken, evenals rauwe schapenmelk (N).

DoMiNaTiOnZ 16-01-2013 11:47

Ik drink het liefste melk van de koeien van m'n oom, (gewoon zo hup uit de tank en in een emmertje doen). Maar omdat ik daar niet meer vaak langskom, drink ik nu alleen nog maar volle melk. Ik drink nu al zeker rond de 10 jaar, elke dag een 1liter melk.
Halfvolle melk vind ik echt te smerig :S

Miekje* 16-01-2013 12:20

Vers van de boer (helaas heb ik dat niet meer zo vaak) of halfvolle melk. Volle melk vind ik erg vies, dan is het net alsof je een glas boter leeg drinkt.

Naimin 16-01-2013 12:40

Volle melk is het lekkerste, ik houd wel van een lekker vette bek

_melove 21-01-2013 16:59

Ik drink geen melk, gewoon omdat ik het echt niet lekker vind :bloos:
ik drink wel vaak karnemelk

Dolores 21-01-2013 17:42

Halfvolle melk. Ik heb volgens mij nog nooit volle of magere melk gedronken. :o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:11.