Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   welke nederlandse bands... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=187268)

86dagreed 15-08-2002 22:29

welke nederlandse bands...

Breken nu echt door in buitenland of zijn echt bekend geworden.

Ik zou best cool vinden als Nederlandse band superbekend word in buitenland, zou een weg bereieden voor andere bands, want we hebben hier best veel talent...

Within Temptatione n After forever hebben opgetreden in mexico en die doen het toch goed.

Frozen Sun deed het ook heel aardig, zelfs in VS getourd, alleen uit elkaar.

Elegy, Ayreon doen het ook goed, maar zijn dat uitzonderingen?

En Welke bands hebben potentie?

Ik vind die laatste cd van Dreadlock Pussy best aardig, ze doen iets nieuws, ze willen alleen teveel tegelijk, maar op zich voor Nederlandse band doen ze iets nieuws.

Beans, Undeclinable, Heideroosjes en travoltas doen het ook aardig, al zijn de laatste 3 bands laatste tijd niet superactief meer geloof ik. Beans kan misschien nu oversteek maken in Europa, of samen met Apers krachten bundelen.

Verder vind ik Agresion, Green Lizard, Concubine en Karbo vrij goed, potentieel talent.

Nu jullie reactie.

harrie the 5th 15-08-2002 22:36

ofnoavail

Lateralus 15-08-2002 22:43

ik denk dat Beef t ook wel goed gaat doen in het buitenland, misschien eerst alleen in de Benelux, maar dat zit er denk ik wel aan te komen....
HR zijn trouwes nog behoorlijk actief hoor ;) ze ik heb ze vorige week nog live gezien :)
een band als autumn heeft ook, zeker gezien de "gothic hype" rondom WT, potentie om door te breken voor een buitenlands publiek

MCH 15-08-2002 23:14

Citaat:

System of a Deftone schreef:
ik denk dat Beef t ook wel goed gaat doen in het buitenland, misschien eerst alleen in de Benelux, maar dat zit er denk ik wel aan te komen....
HR zijn trouwes nog behoorlijk actief hoor ;) ze ik heb ze vorige week nog live gezien :)
een band als autumn heeft ook, zeker gezien de "gothic hype" rondom WT, potentie om door te breken voor een buitenlands publiek

Beef heeft dit jr. opgetreden op Benacassim (festival gesponsord door groot Brits muziektijdschrift NME) in Spanje geloof ik en ook op het magische Glastonbury eens, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Heideroosjes zijn afgelopen tijd nog naar Italie geweest en gaan binnenkort naar Z-Afrika en ze spelen ook nog enkele shows in Belgie en Duitsland. Verder heeft Di-rect net een trip door Indonesie gemaakt en volgens hunzelf ging het daar ook lekker qua fans. Eveneens zijn ze al te horen op de Schotse radio. Misschien gaan hun het dus ook nog wel maken in de toekomst.

MCH 15-08-2002 23:15

Citaat:

86dagreed schreef:

Verder vind ik Agresion, Green Lizard, Concubine en Karbo vrij goed, potentieel talent.

Nu jullie reactie.

Agresion bestaat - zoals je zelf vast wel weet - uit enkele Z-Amerikaanse leden die daar dus ook wel een optreden.

86dagreed 15-08-2002 23:25

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

Agresion bestaat - zoals je zelf vast wel weet - uit enkele Z-Amerikaanse leden die daar dus ook wel een optreden.

nee dat valt mee, ik ken ze van agresion (maar optreden in venezuela valt best mee hoor, zeiden ze

86dagreed 15-08-2002 23:26

Citaat:

Morgan C. Hoax schreef:

Beef heeft dit jr. opgetreden op Benacassim (festival gesponsord door groot Brits muziektijdschrift NME) in Spanje geloof ik en ook op het magische Glastonbury eens, maar dat laatste weet ik niet zeker.

Heideroosjes zijn afgelopen tijd nog naar Italie geweest en gaan binnenkort naar Z-Afrika en ze spelen ook nog enkele shows in Belgie en Duitsland. Verder heeft Di-rect net een trip door Indonesie gemaakt en volgens hunzelf ging het daar ook lekker qua fans. Eveneens zijn ze al te horen op de Schotse radio. Misschien gaan hun het dus ook nog wel maken in de toekomst.

Di-Rect vind ik serieus de meest kloterige band die nederland ooit heeft voortgebracht , op een paar uitzonderingen na

86dagreed 15-08-2002 23:26

Citaat:

harrie the 5th schreef:
ofnoavail
ja, maar bij hun blijft het beetje plaatselijk en belgie doen ze af en toe geloof ik.

Ik vind ze ook te standaard punkrock spelen om door te breken

Infaustus 15-08-2002 23:35

severe torture
pyaemia
disavowed
sinister
houwitzer
my minds mine

Infaustus 15-08-2002 23:45

Citaat:

a new noise schreef:
intesterror

we zijn niet echt aan het doorbreken maat.....

Saaaz 15-08-2002 23:46

Citaat:

86dagreed schreef:

Beans, Undeclinable, Heideroosjes en travoltas doen het ook aardig, al zijn de laatste 3 bands laatste tijd niet superactief meer geloof ik.

nouhouw... volges mij zijn de travoltas toch echt in de VS aan het touren hoor... ik sprak pas de vriendin van de drummer... en die zei dat en ze komen over twee weken ofzo weer trug... dus die zijn best wel actief!!!

machina82 16-08-2002 00:45

Suimasen maybe,

al die nu-metal crap uit nederland heeft toch geen nut of dat nu in het buitenland bekend wordt, markt is verzadigd, of er moet iets heel goeds opstaan en dat heb ik nog niet gehoord.

Kelvinator 16-08-2002 00:50

di-rect sux echt zwaar
zo zwaar dat ze ff een weekje wegwaren uit nederland en naar indonesie gingen voor een promotie tour

harrie84 16-08-2002 12:51

Citaat:

86dagreed schreef:

ja, maar bij hun blijft het beetje plaatselijk en belgie doen ze af en toe geloof ik.

Ik vind ze ook te standaard punkrock spelen om door te breken

ze hebben al 2 keer door Canada getoured, met toch niet de minste namen (Belvedere en Deville) en hebben daar een goede indruk achtergelaten.

Ook zijn ze sinds de nieuwe drummer er is jammergenoeg een iets andere weg ingeslagen (tenminste dat is wat ik gehoord heb)

ze zijn iets maar poppier gaan spelen (misschien wel door de emo-hype)

wel jammer denk ik, maar dat zal bij het volgende concert wel blijken of niet

greetz

Roelade 16-08-2002 12:54

Severe torture

konflict 16-08-2002 14:24

hm... 16 down? Zag ze laatst bij een herhaling van paradisolife en 't klinkt behoorlijk goed. Suimasen ken ik nog maar een paar weken ofzo, terwijl ze hier uit de buurt komen. lijkt me sterk dat ze dan internationaal aan 't doorbreken gaan, maar ik kan me vergissen.

machina82 16-08-2002 14:34

bedoelde meer dat suimasen het verdient

86dagreed 16-08-2002 14:55

sui masen verdient het absoluut.

Van Travoltas: ah, dat wist ik niet, wel cool, ze hebben op laatste cd ook wel veramerikaansde sound gekregen.

Death metal is redelijk, maar een band als svervre torture is nog niet doorgebroken, nu-metal tja, wie hebben we eigenlijk?

Dreadlock pusy, dimension 7,smogus , celldust, concubine en nog wat, maar ik lig daar ook niet echt van wakker, al vind ik dp, d7 en concubine wel aardig

konflict 16-08-2002 14:56

Citaat:

machina82 schreef:
bedoelde meer dat suimasen het verdient
mee eens

Carn 16-08-2002 15:08

uhm, Urban Dance Squad?

die zijn best bekend zover ik weet in de rest van de wereld

Dusjcrib 16-08-2002 15:14

Citaat:

86dagreed schreef:

nee dat valt mee, ik ken ze van agresion (maar optreden in venezuela valt best mee hoor, zeiden ze

Gaat Agresion niet nu ook een europese tour doen met euh.. damn, welke bands ook alweer.. iets van Linea77 of iets dergelijks... ??

En Green Lizard is toch op zich ook wel al beetje bezig in Europa enzo?

Ja verder weet ik niet of er nu echt bands op doorbreken staan.. Brainshake is iig in Nederland daar op zich best hard mee bezig en zou me niets verbazen als dat uiteindelijk verder gaat buiten Nederland..

En btw, Celldust bestaat toch niet meer??? of ben ik nu gek :S

86dagreed 16-08-2002 15:25

Citaat:

Carn schreef:
uhm, Urban Dance Squad?

die zijn best bekend zover ik weet in de rest van de wereld

ja rage against the machine is er zelfs door beinvloed
maar ik had het over nog bestaande bands

86dagreed 16-08-2002 15:26

Citaat:

Dusjcrib schreef:

Gaat Agresion niet nu ook een europese tour doen met euh.. damn, welke bands ook alweer.. iets van Linea77 of iets dergelijks... ??

En Green Lizard is toch op zich ook wel al beetje bezig in Europa enzo?

Ja verder weet ik niet of er nu echt bands op doorbreken staan.. Brainshake is iig in Nederland daar op zich best hard mee bezig en zou me niets verbazen als dat uiteindelijk verder gaat buiten Nederland..

En btw, Celldust bestaat toch niet meer??? of ben ik nu gek :S

Van Celldust weet ik het niet meer, besaan ze niet meer? Heb vorig jaar ooit eens iets besteld, maar nooi gekregen haha.

Brainshake op doorbreken, ben benieuwd.

Agresion, zou idd die tour doen, maar is nog steeds niets van gekomen. Cultura 3 moet ik nog kopen :P

Lager-Lout 16-08-2002 15:52

Antidote
www.antidote.nl

heeft al meerdere touren door europa en amerika gehad!

86dagreed 16-08-2002 16:18

Citaat:

birthmark schreef:
BAMBIX

komen uit nijmegen

ze hebben getoured in de balkan en in brazilie!

jawel, maar zijn ze nu echt zo bekend bij het publiek?
je kan wel door slovenie en bhutan gaan touren, leuk voor thuis na te vertellen, maar of je dan ook doorbreekt..

Stevill 16-08-2002 16:42

Greli gaat het nog wel lukken met die nieuwe cd ook klinkt aantrekkelijk.

86dagreed 16-08-2002 16:48

Citaat:

~(S-|-)2v!lL~ schreef:
Greli gaat het nog wel lukken met die nieuwe cd ook klinkt aantrekkelijk.

wat ik hoorde bij het try out concert was het meer meelopen met de massa, en dat vond ik jammer. Maar goed, ik wil de cd eerst horen, identity was goed, en ze hebben potentie.

Stevill 16-08-2002 16:50

Citaat:

86dagreed schreef:

wat ik hoorde bij het try out concert was het meer meelopen met de massa, en dat vond ik jammer. Maar goed, ik wil de cd eerst horen, identity was goed, en ze hebben potentie.

goed zo Friso dat word duden met Joyce (y) :p

lostprophet 16-08-2002 17:26

face tomorrow en oil

zijn allebei ook al een paar keer in het buitenland geweest als het goed is

Ce-El-Wan 16-08-2002 18:03

Citaat:

86dagreed schreef:
sui masen verdient het absoluut.

Van Travoltas: ah, dat wist ik niet, wel cool, ze hebben op laatste cd ook wel veramerikaansde sound gekregen.

Death metal is redelijk, maar een band als svervre torture is nog niet doorgebroken, nu-metal tja, wie hebben we eigenlijk?

Dreadlock pusy, dimension 7,smogus , celldust, concubine en nog wat, maar ik lig daar ook niet echt van wakker, al vind ik dp, d7 en concubine wel aardig

punt met death-metal is; dat zal ook nooit echt doorbreken.. maar ondertussen toert Severe Torture wel lekker met Cannibal Corpse door Amerika heen en doen ze het daar toch aardig qua verkopen..

punkrock-bastard 16-08-2002 18:25

antidote!

Rhinus 16-08-2002 18:34

I Against I

Koning Hay 16-08-2002 18:38

Johan staat op het punt om door te breken in Duitsland.

Mikey Thriller 16-08-2002 18:43

peter pan speedrock

Rioto 16-08-2002 18:48

Citaat:

Osiris schreef:
peter pan speedrock

Shah of Blah 16-08-2002 18:48

green lizard
agresion

is conqbine niet uit elkaar ofzo? hit me if I'm wrong

mcsun 16-08-2002 19:37

-Golden Earring is wereldwijd bekend geworden.
-Herman Brood heeft een hit gehad in Amerika met Saturday Night.
-Shocking Blue heeft over de halve wereld aardig gescoord met Venus.
-De Van Halen broertjes zijn van oorsprong Nederlands

...Herman van Veen is een grote in Duitsland :D
...alle Japanners kennen de vogeltjesdans :D:D

Master of Puppets 16-08-2002 19:53

Autumn

Ce-El-Wan 16-08-2002 20:18

en vooral Bettie Serveert niet vergeten, die het in de VS ook erg goed gedaan hebben

LiViNg EnD 16-08-2002 20:23

k denk within temptation, after forever (hebben o.a opgetreden in Duitsland, WT gloof ik oowk, maar k weet niej zeker), green lizzard... en k denk di-rect oowk..

mcsun 16-08-2002 20:55

Citaat:

LiViNg EnD schreef:
k denk within temptation, after forever (hebben o.a opgetreden in Duitsland, WT gloof ik oowk, maar k weet niej zeker), green lizzard... en k denk di-rect oowk..
Ik denk eerlijk gezegd dat er in het buitenland niemand op di-rect zit te wachten. Voor Green Lizzard kan het ook wel eens tegenvallen, hoe leuk ze ook zijn. De meeste landen hebben genoeg aan hun eigen Di-Rects en Green Lizzards.

FlorisvdB 16-08-2002 21:06

eh, dj Tiësto is wel uitgeroepen tot beste dj van europa of van de wereld (weet ff niet meer). Vond ik ook wel leuk

Rick FSB 16-08-2002 21:22

Nederlandse bands in het buitenland doen het best aardig :D

Maar om te zeggen dat we in Nederland veel talent hebben.... sorry nee....
We lopen kilometers achter op de halve wereld, inclusief al onze buurlanden!

jnieuwelaar 17-08-2002 10:26

De Nederlandse death-metal bands boeren het toch best een eind.

O ja en niet te vergeten: callenish circle.

Pharmacon 17-08-2002 10:47

Volgens mij lijkt het alleen maar of nederland minder talentvolle bands heeft....een land als de VS is tig keer groter, dus waarschijlink is de kans dat daar talent rondloopt ook een factor x groter....
Kdenk dat nederland procentueel gezien best wel evenveel talent heeft...je moet alleen wat beter zoeken :-D

extinction 17-08-2002 10:57

Valensia
Robby Valentine

In Japan en wat andere Aziatische landen al jaren megapopulair, in Nederland kennen zeer weinig mensen ze.
Twee Nederlandse artiesten waarvan de albums niet in Nederland verkrijgbaar zijn, enkel in Japan, Zuid-Korea, af en toe Maleisie.....

Overigens gaan jullie binnenkort meer van Valens horen, want we zijn bezig met een promo. 40 Euro voor een importalbum is té veel.

Custom 17-08-2002 11:38

Tuurlijk zijn er ook nog van die oudere bands die echt zijn doorgebroken in bijv. Amerika enzo, bijv. EVH en Vandenberg.

Dusjcrib 17-08-2002 14:31

Citaat:

Shah of Blah schreef:

is conqbine niet uit elkaar ofzo? hit me if I'm wrong

ConQbine = nu Skip the Rush.. met andere zanger, en iets andere muziek naast de oude ConQbine nummers..

maar Concubine is wel gwoon nog bij elkaar

vempire 17-08-2002 15:35

America heeft alleen maar kut bands.
Misschien een paar.
het beste werk komt uit Europa.
qua metal dan.

Callenish Circle is goed.
ken nog wel meer bands, maar die blijven denk ik wel underground.

Smogus kan misschien nog wel bekend worden.
Nadat ze op lowlands hebben opgetreden.

86dagreed 17-08-2002 15:43

Citaat:

vempire schreef:
America heeft alleen maar kut bands.
Misschien een paar.
het beste werk komt uit Europa.
qua metal dan.

Callenish Circle is goed.
ken nog wel meer bands, maar die blijven denk ik wel underground.

Smogus kan misschien nog wel bekend worden.
Nadat ze op lowlands hebben opgetreden.

haha, Amerika kutbands?

dredg, tool, glassjaw, shun, ultraspank, spineshank, Nile, alice in chains, filter, Static-x enz. enz.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:37.