![]() |
Sigaretten halen
Zou jij als je oud genoeg was sigaretten halen voor iemand die dat nog niet mag?
Ik zou daar geen moeite mee hebben. |
Nee, en wat wil je verder met dit topic bereiken?
|
Dan rook je zelf waarschijnlijk ook? Zou je ook voor iemand die een alcoholslot in zijn auto heeft in het slangetje blazen?
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Jah, ik rook ook
|
Citaat:
Ik rook inderdaad ook zelf, ik vind het iemand zijn eigen "probleem" als diegene rookt, of ik het nu zou halen of niet, ze doen het toch wel, toch? |
Nee, ondanks dat ik zelf rook. Toen ik 15 was, liet ik ook altijd mensen wiet voor me halen, dat zou ik nu ook niet doen (ik blow niet meer inmiddels, maar dat maakt niet uit voor deze stelling).
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik zou zelf geen sigaretten kopen voor een vijftienjarige. Puur omdat ik het te jong vind. Een achttienjarige maakt betere beslissingen en denkt beter na over de gevolgen van zijn of haar daden, in tegenstelling tot een jonge puber die waarschijnlijk rookt omdat hij of zij het stoer vindt. En die ga ik niet helpen nee. (n) |
Hangt er vanaf of ik die minderjarige persoon ken of niet. Voor onbekenden doe ik sowieso niets.
|
Citaat:
Ik denk hetzelfde als Reverend. |
Citaat:
|
Ja zou ik doen
|
Ik zou het niet doen uit luiheid/ /care-heid, heeft verder niets met principes o.i.d. te maken :o
|
voor een random 14 jarige bontkraag niet, voor een kennis misschien wel.
|
just, nope...
|
Citaat:
|
Hoe zit dat dan met alcohol? Zouden jullie voor een aantal 14 jarigen ook drank halen? (Dit kan variëren van breezers en bier tot malibu en andere zoete troep die ze bij de supermarkt verkopen (verkopen ze malibu in de supermarkt?)) Of sterke drank, als ze bij de Gall&Gall staan?
Ik vind dat die leeftijdsregels er niet voor niks zijn en dat we jonge kinderen (sorry, iemand van 14 is echt nog een kind, ook al vinden ze dat zelf vaak niet) niet vol moeten stoppen met drugs. Overigens vond ik dat niet toen ik zelf 14 was en stond ik ook buiten de shop mensen aan te houden. Ik vind nu het ook kwalijk dat er toen mensen waren die daar geen enkel probleem mee hadden. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Het ligt eraan is zo'n non argument hierin trouwens, ja als je amper rookt en kkveel drinkt (pun intended) ja dan zal je alcohol consumptie zeker meer schade doen. Maar laten we reëel blijven, de gemiddelde roker rookt dagelijks (en waarschijnlijk een pakje) de gemiddelde drinker doet het een stuk rustiger aan, mijn punt is iedere roker is een verslaafde, iedere drinker hoeft dat niet te zijn. |
Citaat:
Citaat:
Dus ja, roken zal schadelijker zijn, voor jezelf. Maar daar kies je zelf voor. Die persoon die wordt doodgereden door een dronken bestuurder heeft daar niet veel in te kiezen gehad. |
Wel vreemd; ik zou eerder tabak voor iemand halen dan drank denk ik. Ik weet niet precies waarom, iemand hetzelfde gevoel?
|
Ik zou, als ik degene len er niet zoveel moeite mee hebben.. Tenzij het.voor de 1e keer sigaretten is. Als iemand van 15 al rookt wil ik best peuken voor hem halen. Drank halen voor een bekende onder de 16is sowieso gaan probleem..
|
Ik zou het trouwens niet gaan halen als het een wild vreemde is... Dat is zo'n what the fuck moment
|
Citaat:
|
Ik heb een hekel aan alcoholisten, mss heeft dat ermee te maken?
|
Als ik zelf zou roken en ik oud genoeg was, dan wel!
Maar anders niet.... X |
Ik zou het doen.
|
ik zou het alleen doen voor de mensen van wie ik weet dat ze ermee kunnen omgaan en het liefst zuipe waar ik bij ben en dan geef ik ze niet veel.
maar zelf mag ik het niet, maar ik vraag het nooit aan iemand, maar ik krijg het we regelmatig aangboden. in turkije hadde we all-inclusife en daar heb ik samen met een ander 15 jarig meisje wel een paar wodka-mixjes achterover gegooid, me broertje die het niet mee kreeg heb ik alleen 1x laten proeven. maar als ik drank wil dan doe ik dat wel op me werk, daar doen ze niet zo moeilijk en staat en koelkast vol bier dat we mogen pakken |
en of roken of drank schadelijk is is eigenlijk niet te zeggen.
want met beiden doe je natuurlijk jezelf schade aan (dat is duidelijk). maar met drank op doe je snel domme dingen (autorijden, vechten enzv.) waarbij andere mensen gewond kunnen raken of zelfs kunnen overlijden. maar roken is eigenlijk ook een (sluip)killer en dan doel ik op het meeroken . moeilijk te zeggen hoeveel mensen daar schade van ondervinden, omdat je het niet echt makkelijk kan onderzoeken ,integenstelling tot vechtpartijen en auto ongelukken die vrij duidelijk zijn na een blaastest, kan je niet elke meeroker een longtest laten doen omdat diegene het meestal niet zo ervaart (heb genoeg vrienden met ouders die de hele dag door paffen ook bij de kinderen) |
Bovenstaande redenatie klopt van geen kant.
|
Citaat:
|
Nee.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik ben zelf 13 haal mijn shag altijd zelf en als een maat van me zou vragen of ik een pakje mee wil nemen voor hem doe iik dat meestal gwn
|
nee, ik help mensen niet aan een slechte gewoonte
|
Citaat:
|
Citaat:
nee. ik help mensen niet met hun slechte gewoonte |
bij ons is er een krantenwinkel waar je alles kan krijgen op elke leeftijd:y
zelf koop ik er sigaretten en ik ben 14...:| |
Ik koop geen sigaretten voor mensen die het niet zelf kunnen halen. Kijk als ik langs het tankstation fiets en een vriend van mij stuurt mij een whatsapp dan zou ik wel meenemen maar aan mensen die ik niet ken zou ik geen sigaretten halen omdat ik zelf destijds toen ik 13 was ook ben begonnen met roken omdat het zo makkelijk was om door iedereen te laten halen.
Alcohol haal ik sowieso voor niemand, in mijn familie zijn we zwaar tegen alcohol terwijl we wel als familie zijnde héél veel roken en de hele dag door sterke koffie drinken. Maar het gaat om het alcohol verhaal. |
Citaat:
|
Thanks iedereen!
|
Ja
|
ik doe t altijd. als t niet het eerste pakje voor iemand is dan. ze komen er toch wel aan of je het nu voor ze koopt of niet. k ken veel mensen die een euro of 2 xtra vragen om t te halen. drm haal ik t voor ze omdat ze dan niet afgezet worden get it?
|
Citaat:
|
Ik ben er wat te oud voor om dat mee te maken, maar heb dat vroeger nooit gedaan, en nooit hoeven doen. Maar dat is vrij logisch als je niet rookt natuurlijk.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nu is dit toch wel weer een soort van nieuw item.. Vanaf januari mag je niet meer drinken als je 16 bent...
Zou je dit voor iemand halen? Sigaretten/drank? Ik sta er in principe hetzelfde voor, waarom niet? |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:30. |