![]() |
Het grote 'hoe bewaar ik...'-topic!
Omdat er best wel vaak vragen voorbij komen hoe je iets het beste kan bewaren, of je iets in kan vriezen of hoelang iets houdbaar is, bij wijze van proef dit topic :) Met dit soort vragen kun je hier terecht :)
|
Ik trap vast af: ik heb roggebrood gekocht voor bij de erwtensoep maar een heel pakje is vrij veel. Kan ik dat invriezen en hoelang blijft het lekker als ik het zo gewoon in een dichte trommel bewaar?
|
Brood kun je normaal invriezen, maar ik weet dat brood uit de vriezer meestal wat droger is en dat broodjes hun bruine laagje verliezen (dat bladdert af), geen idee hoe dat met roggebrood gaat. Ik eet nooit roggebrood, dus ik kan je niet helpen :D
Hoe moet je verse wortels eigenlijk bewaren? In de ene winkel staan ze buiten de koeling, in de andere in de koeling, maar ik vind dat ze wel heel snel slecht worden als ik ze buiten de ijskast laat liggen. Vanaf nu doe ik ze dus daar in, maar waarom gebeurt dat dan niet in de winkel? |
In een natte doek in de koelkast leggen.
|
Mijn moeder bewaart verse wortels eigenlijk altijd gewoon in de garage. Daar is het wel koeler, maar niet koelkast-koud zeg maar.
Maar eerlijk gezegd denk ik dat dit ook een beetje zoiets is van eieren wel of niet in de koelkast :P. Volgens mij hoort het officieel op een donkere koele plek, zoals bijvoorbeeld een kelder. Maar aangezien de meeste mensen geen kelder hebben wordt het dan vaak de koelkast, want dat komt er het dichtst bij in de buurt. |
Wortels blijven bij mij in de koelkast veel langer goed, dus daar bewaar ik ze.
|
Ik heb (te veel) kipdrumsticks gekocht. Wat ik vanavond niet nodig heb, wil ik invriezen. Wat gaat het beste: eerst bakken en dan invriezen, of gewoon rauw invriezen?
|
Ik vries ze gewoon rauw in, altijd, dan kan ik altijd nog een andere kookmethode gebruiken als ik iets anders wil maken.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:39. |