![]() |
Die Bulgaarse assassin wordt compleet in elkaar gebeukt
Dat zo'n assassin na z'n mislukte poging door 10 gasten in elkaar wordt getrapt: ik vind het geen toonbeeld van een fatsoenlijke rechtsstaat. Krijgt 'ie een verdient pak slaag, moeten de klappengevers dit door de extreme omstandigheden vergeven worden of zouden ze voor mishandeling een straf moeten krijgen? |
|
Als je iemand door z'n hoofd probeert te schieten op zo'n meeting en je faalt omdat je geen kogel hebt gelocked verdien je dat alles en meer. Al met al viel het mij nog wel mee. Geen straf uiteraard.
|
Die waren hun eigen frustraties aan het wegmeppen!
|
Ik vind dat elke aanwezige wel 3 trappen mocht geven om de adrenaline af te voeren.
Ben wel heel benieuwd waarom het wapen vastliep, wel erg toevallig (of was't een aansteker?) |
Ten eerste vind ik het allemaal erg meevallen, binnen een minuut na het gebeurde houdt iedereen op met schoppen en slaan, op een grijze opa na en daar moest ik hard om lachen, komt die nu met een paraplu of zo aanzetten? :D
Ten tweede heeft het natuurlijk geen klap (pun intended) te maken met wel of geen rechtsstaat wat er in de eerste minuut na een aanslag gebeurt. Nogal discriminerende opmerking om dat er bij te halen, er is echt helemaal niets in dit filmpje of het begeleidende artikel wat te maken heeft met wel of geen rechtsstaat. Je vooroordelen over Bulgarije, al dan niet terecht, zijn terug te lezen in die opmerking. De klappengevers/trappers mogen er van mij mee weg komen, op basis van wat ik hier zie reageren ze alleen binnen de eerste minuut en niemand doet echt iets heel lomps, het is een beetje met de punt van de schoen tegen de rug trappen. Dat is geen net gedrag, maar ik kan me inleven in de emotie als er net iemand geprobeerd heeft een collega/vriend dood te schieten, en vind dat we ernstig doorslaan als we dit al willen gaan aanpakken. Het navolgende is verder geen argument/stelling, ik vind het volgende goed noch slecht maar gewoon iets waar ik aan dacht bij het bekijken: In Amerika zou de man waarschijnlijk meteen doodgeschoten zijn want vuurwapengevaarlijk. |
Als iemand een moordaanslag wilt plegen heb ik geen medelijden met ze. Die trap-sessie was meer dan verdiend. Eigenlijk hadden ze nog wel langer door mogen gaan, als je nagaat dat ie er niks aan over heeft gehouden.
|
Dafuq...
Zie het nut er niet van in om die kerel te gaan trappen. Edit: Hij probeert iemand door zijn hoofd te schieten, dus je gaat hem trappen. Wat is dat voor logica? Je zou denken dat hij zo snel mogelijk word gehandboeid en afgevoerd. Ik bedoel je zal dit toch ook nooit zien als iemand zoiets op de Amerikaanse president zou proberen ( hij zou waarschijnlijk niet ver komen) maar toch. Die zouden ze niet in het openbaar laten liggen en er op in gaan trappen |
Citaat:
|
Ik moet zeggen dat ik wel schrok toen ik dit filmpje zag voor de eerste keer. Maar ik vind de reactie niet meer dan logisch.
|
Citaat:
|
Bulgarije is geen fatsoenlijke rechtsstaat.
Ik begrijp de reacties wel, vervolging hoeft wat mij betreft ook niet. De mensen in Bulgarije zijn gewoon een stuk harder dan in Nederland, dan krijg je dit. Dit is geen goed of negatief oordeel daarover, dit is enkel een constatering. |
Citaat:
Citaat:
Overigens ken ik een paar Bulgaren en dat zijn regelrechte softies. Ik deel je mening (want dat is het, en geen constatering) niet dat ze daar een stuk harder zijn dan hier. |
Citaat:
Of Bulgarije daadwerkelijk een fatsoenlijke rechtstaat is weet ik niet, er zijn nu wel allerlei berichten in de media dat het een verkiezingsstunt was. Als het inderdaad in scene gezet is (ik weet het niet, maar laten we die gedachte eens uitbouwen), dan is het overdadige geweld dat gebruikt is bij de arrestatie dat misschien ook. |
Citaat:
|
Natuurlijk moeten ze straf krijgen. Mishandeling is mishandeling, of het slachtoffer nu een misdadiger is of niet. Als dit gerechtvaardigd is, mag ik dan ook een moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten in elkaar slaan, als ik hem toevallig tegenkom op straat?
|
Een moordenaar die zijn straf heeft uitgezeten is wat anders dan iemand die net heeft geprobeerd andermans hersenen eruit te blazen. Kromme vergelijking.
|
hoax, die kerel kijkt alsof die knakker met die pipa zijn water bij komt vullen
|
Als ie niet had getwijfeld/gewacht met schieten, had t m gewoon gelukt. Terecht dat ie de tering ff in wordt getrapt dus.
|
Zinloos geweld als reactie op een poging tot zinloos geweld.
Is de frustratie bij de schoppende personen begrijpelijk? Best wel, is hun reactie daarom te begrijpen? Zeker. Is het objectief goed te keuren? In mijn ogen niet. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Hence the "volgens mij." ;)
|
Nouja, een moordenaar op z'n hoofd stampen zou ik niet afdoen als 'zinloos' geweld. Het had wel degelijk zin.
|
Citaat:
|
Misschien had hij stiekem c4 in z'n onderbroek. Weten zij veel.
|
Dan wordt het alleen maar gevaarlijker door hem te schoppen.
|
Er had wat dat betreft inderdaad wat veiliger op de nek en hoofd-zone gemikt moeten worden tijdens de lynch in kwestie.
|
Citaat:
|
Hoe weet je dat? Ik zie niemand hem fouilleren?
|
Goedkeuren kan ik deze actie niet, maar ik vind het heel begrijpelijk. Het is een adrenaline ontlading.
|
Ik denk dat als iemand jou zou willen vermoorden en het mislukt en jij de mogelijkheid hebt om dit te doen, dat jij precies hetzelfde zou doen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:22. |