![]() |
Cannabis in combi met medicatie
hoi allemaal
ik heb een vraag 1 keer in de maand neem ik een blowtje (soms 2) echter slik ik ook medicatie 54 mg corncerta (adhd) en 2 keer 1 mg risperdal (tegen angsten en sexuele gevoelens) maar de risperdal (of risperdon wat je wilt) is een anti psygotica kan het kwaad als ik daarbij blow? ik heb het mijn psygiater en huisarts gevraagd en hun meningen waren verschillend de huisarts zei dat het leek of ik helemaal betoeterd was de psygiater zei daartegenin dat het geen probleem is dat ik blow en zei dat sommige van zijn clienten het zelfs gebruiken als zelfmedicatie en die slikken het ook wat denken jullie??? |
Lees de bijsluiter en anders, als je er geen last van hebt, dikke prima!
|
Ik zou het gewoon niet doen.
|
Lees inderdaad even de bijsluiter, als het lichamelijk wel verantwoord is dan moet je het helemaal zelf weten :)
|
Huisartsen reageren snel negatief op dingen die in hun ogen niet goed zijn, maar als je psychiater zegt dat het geen kwaad kan, dan denk ik dat je daar het beste naar kunt luisteren, hij kent je medicatie en je mentale toestand het beste en weet ook welk effect het kan hebben.
|
Ik snap je probleem op een of andere manier.
Heb je al een keertje Medicatie in cominatie met Cannabis gebruikt? Zo nee, moet je het dan is voorzichtig uitproberen. Als de Medicatie geen effect op je heeft zou het voor mijn doen geen probleem zijn! -Zoari |
er is toevallig gisteren een jongen uit mijn klas met een ambulance afgevoerd, omdat hij een acute psychose kreeg door te blowen terwijl hij medicatie gebruikt (ook voor adhd). wel heeft hij er eerder geen last van gehad, maar toch lijkt het me een beetje riskant..
|
Ik dacht dat het wel een trigger kan zijn voor een psychose. Maar ik weet niet of dat nou een broodje aap was of bewezen.
|
Citaat:
Maar de psychiater kent de geschiedenis van zijn patiënt normaal en moet kunnen inschatten of blowen een gevaar zou kunnen vormen. En antipsychotica worden niet alleen gegeven bij psychoses. Ikzelf heb antipsychotica gekregen om andere redenen en hoewel er in mijn dossier staat dat in psychosegevoelig (waar de psychiater zich ook vragen bij stelt) zou zijn, heb ik nog nooit psychoses gehad en was de psychiater van mening dat blowen voor mij geen problemen zou veroorzaken. |
Ik slik 72mg concerta en blow ook +- 1 per maand, nooit ergens last van gehad, maar concerta kan wel psychoses etc geven (zie bijsluiter) marihuana volgens mij ook, dus wellicht dat het elkaar kan versterken, maar dat weet ik niet. Van die andere medicijnen weet ik niets.
|
Wat ook van belang en makkelijk na te gaan is.
mensen in je familie, enige verwanten met geestesziekte of die psychoses hebben gehad? als het antwoord ja is kan je beter de wiet laten liggen dit kan inderdaad wat al eerder vermeld word psychoses triggeren.( een goed voorbeeld is Schizofrenie dat wanneer hiervoor aanleg is de kans aanzienlijk groter is dat deze getriggerd word) ik verwacht dat medicatie dit risico alleen maar vergroot. overigens is altijd een kans op dergelijke problemen (laat jij nou net de eerste zijn) het beste kan je het antwoord inderdaad overlaten aan de psychiater. |
Ik ben het eens met je psychiater, lichamelijk gaat het je lichaam sowieso geen kwaad doen om te blowen, het versnelt je hartslag niet dus overdosis is uitgesloten.
|
ikzelf ben opgenomen geweest in een psychiatrische inrichting.. ik heb veel mensen meegemaakt die blowde icm medicatie.. het is per persoon, per medicatie verschillend.. gewoon proberen, als het je slecht bevalt stoppen.. bevalt het goed,, geen probleem toch
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
risperdal is tegen psychoses, heeft niks met acne te maken.
|
Citaat:
|
Oh excuses! Ik verwarde dit topic met een ander, foutje. Ik ben t met je eens, EYE. Ik zal in het vervolg wat beter opletten :P
|
Wat een (patat)aap..
|
forum.scholieren.com/showthread.php?t=1875912
Had dit topic nog in mijn achterhoofd, en ik zat op mijn telefoon, dus als je een topic aanklikt spring je automatisch naar de 1e ongelezen post. Maar slim is t niet, nee :P |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:03. |