![]() |
Boek kiezen
Hallo allemaal,
ik ben nieuw hier op het forum en ga ook nog een topic daarover aanmaken maar ik had eerst nog een dringen vraagje :) Ik zit in 2VWO en ik moet voor Nederlands een boek kiezen met de volgende criteria: - Historische roman - Vóór de tweede wereldoorlog moet het verhaal zich afspelen - Nederlandse schrijver - én een schrijver die je nog nooit hebt gehad Ik vroeg me af of iemand hier suggesties had :D Groetjes Vicious |
Ik denk dat ze je op letteren beter kunnen helpen. Ik verplaats het topic daarheen.
Multatuli denk ik als eerste aan, maar daar kwam ik al niet doorheen. Karel ende Elegast heb je nog of van den Vos Reynaerde, Beatrijs. Dat zijn echt oude boeken. Ik denk dat je Sarah Burgerhart nog wel leuk vindt. |
Schijndood van Simone vd Vlugt, kan ik echt iedereen aanraden (Y) en volgens mij heeft zij nog wel meer boeken geschreven die zich in het verleden afspelen, maar over het algemeen hou ik daar niet zo van (dit is een uitzondering :p).
Edit: Je kunt ook even hier kijken, rechts kun je het genre en dergelijke kiezen (Ik heb vast Nederlands en geschiedenis voor je aangeklikt) (Y) |
Couperus - Eline Vere
Thea Beckman - heeft er meerdere, maar ik hou van Hasse Simonsdochter |
Bedankt voor jullie reacties! Jullie hebben me enorm geholpen. Ik heb alle boeken opgezocht in de bibliotheek catalogus en heb jammer genoeg er een paar leuke moeten afstrepen omdat die niet beschikbaar waren. Mijn top 3 voor nu:
1) Hasse Simonsdochter [Dit is echt het boek dat aan alle eisen voldoet en hij lijkt me nog erg leuk ook!] 2) Multatuli [Sprak me ook erg aan. Ik ben ook door de millenium triologie gekomen (mannen die vrouwen haten, de vrouw die met vuur speelde en gerechtigheid) dus dit moet ook wel lukken ;)] 3) Karel ende elegast [Ook wel een leuke!] Ik ben erg benieuwd welke het gaat worden. |
Thea Beckman;
Hasse Simonsdochter Saartje Tadema Kruistocht in Spijkerbroek Henk Koesveld; De Houten Speelbal Rowan |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:44. |