![]() |
Bakken en braden
Wat gebruik jij om te bakken of braden? Welk merk? Waarom?
|
Ik gebruik vrijwel altijd vloeibare boter Bakken en Braden Light van Becel. Vloeibare boter omdat ik dat handig vind en die specifieke boter omdat ik vind dat die een hele lekkere smaak heeft.
Af en toe gebruik ik olijfolie, Mild van de AH. Ik ben niet echt gek van Vierge en alles wat sterker gaat. Als ik een roux wil maken, gebruik ik roomboter, eender welke als ze maar goedkoop en gezouten is. |
Olijfolie en vloeibare bak en braad van de Lid, want prima en niet zo duur.
Roomboter neem ik een willekeurig C-merk. Ik ben niet zo kieskeurig :bloos: |
Ligt er aan wat ik ga bakken :o
Ik gebruik zowel olie (met name olijf en zonnebloem) als vloeibare bak&braad als vaste margarine of roomboter. Soms een combinatie. Extra vierge olijfolie kun je beter niet in bakken overigens. |
Milde olijfolie of arachideolie.
|
Van alles, bak & braaf, olijfolie (of allebei), roomboter, geklaarde boter.
|
Mijn default is zonnebloemolie, maar voor de smaak bak ik ook vaak in milde olijfolie, iets gekruide arachideolie of ghee.
|
Citaat:
|
Meestal of met zonnebloemolie of met olijfolie. Als ik iets wok, dan met wokolie, en voor een goed stuk vlees vloeibare bak en braad of roomboter, maar dat komt niet vaak voor.
|
Ik heb olijfolie om te wokken en roerbakken enzo en vloeibare bakboter zonder olijfolie voor gebakken aardappels, ei, een stuk vlees etc. Ik koop wat er in de aanbieding is maar probeer erop te letten dat het lactosevrij is. Mijn vriendin komt regelmatig eten en die heeft een intolerantie en dan is het wel makkelijk dat ik gewoon kan gebruiken wat ik heb.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:35. |