Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Studeren (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=88)
-   -   E&M? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1873177)

Vicious99 24-01-2013 18:03

E&M?

Hallo allemaal!

Ik heb een beetje gegoogled en ik vind het profiel E&M wel leuk. Maar past het wel écht bij mij? Ik zet zal even mijn 'sterke' en 'zwakke' punten laten zien :)

Sterke punten (y)
-Nederlands
-Engels
-Frans
-Duits
-Geschiedenis

Zwakke punten (n)
-Wiskunde
-Natuurkunde
- Scheikunde
-Biologie

Ik ben helemaal niet geïnteresseerd in kunst of iets in die trend dus die ga ik er niet eens bij schrijven. Ik heb natuurlijk ook lo (gym) maar daar ga ik niks mee doen verder. Ik heb een paar beroepen in gedachten die me wel aanstaan:

-Jurist
-Psycholoog
-Leiding geven in welke vorm dan ook

Weten jullie nog andere beroepen met deze sterke punten? En wat raden jullie totaal af. En welke vakken kan ik nou eigenlijk kiezen met dit pakket?

Ik zal ook nog even een paar van mijn hobby's opnoemen:

-Lezen
-Schrijven
-Moderne/klassieke talen bestuderen

Alvast bedankt
Groetjes :herp:

Tink* 24-01-2013 19:03

Die vakken die je leuk vindt zitten toch ook in C&M? Is dat dan niet ook een optie? Ik zie dat je erg geïnteresseerd bent in talen dus dat lijkt me dan juist een geschikt profiel, maar je kunt natuurlijk ook alle talen houden dmv bijvakken. En met E&M heb je geen kunstvak (al kun je op sommige scholen ook muziek of drama kiezen).

Een specifiek beroep noemen is misschien wat lastig, maar omdat je zo into taaldingen bent lijkt een taal studeren me ook wel iets voor jou. Je kan dan natuurlijk vertaler worden, of docent, of iets totaal anders.

Vicious99 25-01-2013 15:13

Citaat:

Tink* schreef: (Bericht 33008584)
Die vakken die je leuk vindt zitten toch ook in C&M? Is dat dan niet ook een optie? Ik zie dat je erg geïnteresseerd bent in talen dus dat lijkt me dan juist een geschikt profiel, maar je kunt natuurlijk ook alle talen houden dmv bijvakken. En met E&M heb je geen kunstvak (al kun je op sommige scholen ook muziek of drama kiezen).

Een specifiek beroep noemen is misschien wat lastig, maar omdat je zo into taaldingen bent lijkt een taal studeren me ook wel iets voor jou. Je kan dan natuurlijk vertaler worden, of docent, of iets totaal anders.

maar ik wil juist niet weer de kust kant op. Ik ben ook meer van het leiding geven, dat vinden ze op mijn school ook. Pfff, C&M of E&M? :confused:

faithfully 25-01-2013 15:21

Dan doe je toch gewoon EM? Daar kan je meerdere talen kiezen, je hebt economie wat bij een aantal economische functies best van pas kan komen en je hebt geschiedenis. Lijkt me niet een heel moeilijke keus aangezien de N-profielen al afvallen en CM eigenlijk ook door het kunstvak.

Vicious99 25-01-2013 15:26

faithfully, weet je misschien iets meer van de richting E&M? Want welke vakken mag ik kiezen? Welke zijn extra en welke zijn verplicht?

faithfully 25-01-2013 16:57

Bij ons op school ziet EM er als volgt uit:
Wiskunde a of b (wi b is niet op alle scholen mogelijk binnen em)
Economie
Geschiedenis
En dan moet je nog 1 vak kiezen uit: Frans, Duits en aardrijkskunde.

Maar zo is het op onze school geregeld, op andere scholen kan het weer anders zijn. zo weet ik dat veel scholen geven ook nog management en organisatie binnen EM geven.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt!

Vicious99 25-01-2013 18:02

Heel erg bedankt! Als iemand anders nog een ander iets heeft dan zou ik dat graag horen! Mag ik met E&M niet meer talen kiezen? Dit zou eigenlijk mijn 'droompakket' voor zover die bestaat zijn:

Verplicht:
Nederlands
Engels
Wiskunde

en verder...
duits
frans
geschiedenis
economie

Uomi 25-01-2013 18:25

Voor zover ik me nog kan herinneren is dat mogelijk met een EM profiel. Vraag het op school even na bij je decaan, hij/zij kan je waarschijnlijk ook verder helpen als je nog iets anders moet kiezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:30.