![]() |
semi akoestische gitaar stemmen
hoi,
ik heb een semi-akoestische gitaar, maar het lukt me niet goed om hem te stemmen. alle snaren zijn goed gestemd met stem kastje maar als je de snaren aanslaat klinkt het helemaal niet mooi en zuiver. weet iemand wat ik er aan kan doen????? |
Dat is heel erg vreemd. Zijn je snaren wel op de goede tonen gestemd? (Sommige stemapparaten geven ook groen licht wanneer een andere toon dan die bij de snaar hoort wel zuiver gestemd is). Je juiste tonen van boven naar beneden moeten zijn: EADGBE (Een Aap Die Geen Bananen Eet).
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar als je de gitaar al even gebruik is het erg vreemd dat je hem niet goed gestemd krijgt. Controleer je gitaar anders eens met een (online) stemapparaat, dat je de toon hoort en kan vergelijken. Misschien is jouw stemapparaat wel gewoon in de war? |
Citaat:
|
Hoe duur is je gitaar? Misschien een rare vraag maar een gitaar van de Blokker voor 3 tientjes gaat namelijk nooit goed klinken ;)
Als dit niet het geval is koop een Korg GA-1 tuner kost een tientje en is echt geweldig om mee te stemmen. |
Als je er net een set nieuwe snaren op het gezet zou het kunnen, die blijven nog even rekken. Het kan ook aan de kwaliteit van de stemmechaniejen liggen. Wat voor gitaar is het en hoeveel heeft ie gekost? Of bedoel je dat als alle snaren goed gestemd zijn hij lager op de hals vals klinkt?
|
ik heb er weer nieuwe snaren op gezet. en weer opnieuw gestemd en nu klinkt hij weer helemaal goed. ik denk dat het te maken had met de snaren.
dus het probleem is op gelost. dankjewel voor jullie hulp |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:23. |