![]() |
Controlevraag
Tijdens het registratieproces op dit forum stuitte ik even tegen een klein minpuntje aan en dat is de wijze waarop de volgende vraag wordt gesteld (t.b.v. spambot controle):
"Er zijn vele mooie steden: Amsterdam, Antwerpen, Utrecht, Leeuwarden, Groningen. In welke noordelijke Nederlandse provincie ligt de op 1 na laatste stad uit dit lijstje steden?" Dit zette me eventjes aan het denken. "Hoe bedoel je" vroeg ik mij als eerste af. Wat hier wordt gevraagd is eigenlijk: "In welke Nederlandse provincie ligt de stad Leeuwarden?" Het antwoord is duidelijk, maar... Ik begrijp het niet goed! Waarom wordt dit zo ingewikkeld gemaakt? Dit is tegelijkertijd mijn enige suggestie voor dit forum. |
Dat doen ze om het raden moeilijk te maken voor buitenlandse spammers. Als je die vraagzin door Google Translate haalt komt er niet heel veel nuttigs uit :p
|
Plus dat sommige bots intelligent genoeg zijn om de naam van de stad en provincie te koppelen en daarmee het antwoord uitvogelen, dan hoeft er nog geen mens aan te pas te komen. Door zo'n vraag als nu te gebruiken verwar je de spambot, die kan er geen touw aan vastknopen.
Even nadenken voor de nieuwe leden, maar zodra de vraag gekraakt wordt zitten we hier met 20 a 30 chinese spambots per dag, dus het bespaart veel irritatie. |
Ik heb al eerder gemeld dat deze irritant is voor de Belgen ^^ maar er is blijkbaar nog geen nieuwe uitgekomen?
|
Bedankt voor de reacties. Kan ik me wel iets bij voorstellen. Je loopt op deze manier echter ook het risico dat potentiële nieuwe forumleden die wel goede bedoelingen hebben, afhaken. Omdat de vraag te lastig is (in de praktijk natuurlijk niet, maar het vergt wat extra nadenkwerk omdat er geen logica in die vraagstelling zit).
|
Citaat:
|
Citaat:
|
:cool: had ik niet meegekregen!
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:53. |