![]() |
Waar koop je concert kaartjes
Is het alleen maar via internet of zijn ze ook bij bepaalde winkels te vinden ?
ik zie heel veel op internet maar 700 euro, kan toch nooit? |
Welke kaartjes wil je kopen? Ligt aan welk concert. Bepaalde groepen gaan online via een ticketservice en zijn zo geliefd dat tickets binnen de 10 minuten zijn uitverkocht. Gekocht door fans of door mensen die ze via ebay of marktplaats gaan aanbieden voor hogere bedragen. Dat is overigens verboden, bepaalde festivals proberen dat al te vermijden door op tickets te verbinden aan een naam. Als je een ticket dan op de zwarte markt koopt, ben je gebokt als ze je controleren, want je komt niet binnen.
Soms zijn tickets beschikbaar via bepaalde winkels (bijvoorbeeld Free Record in Nederland, Fnac in België), meestal kun je op de website van de band wel vinden hoe je aan tickets kunt komen. |
Citaat:
ik wil er heen ;o |
Ik snap
Citaat:
Maar als ze uitverkocht zijn, zijn ze uitverkocht, zo simpel is dat. Je kunt altijd kijken of Ziggo Dome het systeem van een reservelijst hanteert, dan kun je je daar laten opzetten, maar die zal dan ook al wel al behoorlijk vol zitten. |
Oh en veel naar de radio luisteren, vaak kun je nog kaartjes winnen op de een of andere manier.
|
Oke , teleurstelling, dan zal ik ze niet zien , tenzij ik naar schiphol ga, hoe raar het ook klink maar op dit moment kan ik er wel op janken, weet niet waarom , wou er vorige week ook wel tickets maar heeeel anders dan nu
|
Als je fan bent van een band, schrijf je dan in voor hun nieuwsbrief, dan word je op de hoogte gehouden via mail wanneer ze waar concerten hebben, dan weet je wanneer je online moet zijn om tickets te kunnen kopen ;)
|
Ik zit dit hele geval echt met een te gemene glimlach te lezen nu :D
|
Alleen maar gezond dat je die rommel gaat missen (Y) Bovendien ben je daar veels te oud voor.
|
Citaat:
maar dat ligt niet aan 1d ghehe |
Als je ergens graag heen wilt, dan moet je daarvoor in de rij gaan staan, of online wachten en F5'en als een malle. Als je echt zo'n uberfan was geweest had je geweten dat ze naar NL komen en dat er kaartjes in de voorverkoop zouden gaan. Anyway, als je nog een kaartje wil regelen, dan kan je dat doen via marktplaats, maar dan moet je natuurlijk erg voorzichtig doen, inschatten wie er geen crimineel is en nooit vooruit betalen.
en je moet ook NOOIT een kaartje kopen bij van die websites met namen als tickets4u oid, want die vragen veel te veel geld en het zijn allemaal oplichters. Alleen bij ticketservice/eventim of de site van de band zelf kan je veilig kaartjes kopen. Of voor sommige events bij de FRS of andere platenzaken. Ik kocht vroeger altijd m'n kaartjes bij 't postkantoor of de GWK, kan dat eigenlijk nog? |
Citaat:
|
Jammer joh. Volgende keer bijtijds te weten komen wanneer de tickets in de verkoop gaan. Waarom je überhaupt naar dit concert zou willen is mij een raadsel, maar ach.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:20. |