Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Drugs & Alcohol (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=38)
-   -   Wiet meenemen met schoolreis naar italie (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1873964)

th3herbalist 10-02-2013 20:47

Wiet meenemen met schoolreis naar italie

Hallo allemaal

Over een 3 weken vertrekken we met school naar Italie in passo tonale voor skistage.
Het zijn 10 dagen en ik (17 jaar) wil natuurlijk heel erg graag daar een jointje kunnen roken.

Nou hebben ze mij op school al aangesproken over verdovende middelen meenemen, wat ik eigenlijk wel heel raar vind. Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen. Dit gesprek was met mijn klasverantwoordelijke en de directrice.

Ze hebben gezegd dat als er een controle is dat ik en ook hun in de problemen komen nzo, daarvoor dat ze me hadden gewaarschuwd. Nu zeiden ze ook dat ze liever een controle wouden doen voor dat we vertrekken (op aanvraag van de school), maar dit vind ik persoonlijk wel wat vreemd aangezien er ook ouders enzo gaan bij staan.

Nu is mij vraag: zou ik meenemen?
zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de honden niks ruiken

Ik zat te denken aan een thermosfles en die vullen met drinken, met op de bodem men wiet (3gr) met plakband of lijm vastgemaakt in alu folie in een condoom. Zouden de honden dat ruiken?

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt _O_

NaamInGebruik 10-02-2013 22:22

Ik zou het niet meenemen. Je mag namelijk nog geen drugs hebben by dutch law, van je docenten niet en van de italianen ook niet. Honden ruiken het overigens, hoe je het ook verpakt. Soms worden op vliegvelden mensen aangehouden omdat de hond op hen reageert, vaak hebben ze dan dollars vast gehad waar drugs op heeft gezeten. Op een fucking bank biljet. En jij wil vele malen die kwantiteit meenemen? ;D.

Overigens gaat je school geen honden inzetten, ze checken hooguit je tas(sen) ed voordat je de bus in stapt.

Als ze het controleren kan je altijd vragen om een afgesloten ruimte zonder anderen, gewoon, omdat het de rest niks aangaat wat voor onderbroeken je meeneemt ed.

Je kan overigens goed geschorst worden mochten ze drugs bij je vinden. Het mag zoiezo niet en je bent er al op aangesproken/gewaarschuwed. Ik denk dat je het prima 10 dagen overleefd zonder jointje ;d.

Patataap 10-02-2013 22:35

Het lijkt me vrij duidelijk dat het antwoord op je vraag nee is.

th3herbalist 10-02-2013 22:48

Citaat:

NaamInGebruik schreef: (Bericht 33032049)
Ik zou het niet meenemen. Je mag namelijk nog geen drugs hebben by dutch law, van je docenten niet en van de italianen ook niet. Honden ruiken het overigens, hoe je het ook verpakt. Soms worden op vliegvelden mensen aangehouden omdat de hond op hen reageert, vaak hebben ze dan dollars vast gehad waar drugs op heeft gezeten. Op een fucking bank biljet. En jij wil vele malen die kwantiteit meenemen? ;D.

Overigens gaat je school geen honden inzetten, ze checken hooguit je tas(sen) ed voordat je de bus in stapt.

Als ze het controleren kan je altijd vragen om een afgesloten ruimte zonder anderen, gewoon, omdat het de rest niks aangaat wat voor onderbroeken je meeneemt ed.

Je kan overigens goed geschorst worden mochten ze drugs bij je vinden. Het mag zoiezo niet en je bent er al op aangesproken/gewaarschuwed. Ik denk dat je het prima 10 dagen overleefd zonder jointje ;d.

Waarschijnlijk heb je gelijk, gaat toch wel effe anders zijn. Ook al ben ik niet verslaafd,ik heb de laatste 1,5 jaar elk weekend gerookt ;D

Gelukkig mogen we wel een goeie après-ski doen na het skiën en wie weet kom ik daar wel iemand tegen die met een jointje rondloopt :cool:

Thnx

NaamInGebruik 11-02-2013 09:13

Als je moeite hebt om je gewoonte een weekend nier door te zitten dan is het woord verslaving niet heel gek in die context :P.

th3herbalist 11-02-2013 12:18

Citaat:

NaamInGebruik schreef: (Bericht 33032226)
Als je moeite hebt om je gewoonte een weekend nier door te zitten dan is het woord verslaving niet heel gek in die context :P.

neeh, ik vind het gewoon saai om heel het weekend thuis niks te doen.
Waarschijnlijk zit ik dan toch gewoon heel de dag te gamen.

Stomme Klont 11-02-2013 13:05

Ga bier drinken.

MarcWeller 11-02-2013 16:50

ik weet niet of honden ook spacecake kunnen ruiken,
Maar ja 10 dagen zonder moet toch wel kunnen?

Tar Anárion 11-02-2013 18:24

Ga je met het vliegtuig of de bus? Met de bus is het namelijk erg onwaarschijnlijk dat je honden tegen gaat komen.

Reverend 12-02-2013 13:20

Tuurlijk moet je meenemen. Skivakantie is bij uitstek een motivatie om jointjes te roken.

Tar Anárion 12-02-2013 20:16

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33033573)
Tuurlijk moet je meenemen. Skivakantie is bij uitstek een motivatie om jointjes te roken.

Dat is wel wat de ervaring leert ja :D

th3herbalist 12-02-2013 21:34

Citaat:

Tar Anárion schreef: (Bericht 33032897)
Ga je met het vliegtuig of de bus? Met de bus is het namelijk erg onwaarschijnlijk dat je honden tegen gaat komen.

Met de bus, maar de directrice zei dat ze de bus wouden controleren (mij waarschijnlijk) op verdovende middelen. nu weet ik niet of dit waar is of dat ze me gewoon schrik aan het aan jagen zijn.

En voor angst honden heb ik niet echt schrik, aangezien ik een honden fan ben :D

Mutant_oud 13-02-2013 08:01

Het is overigens niet de bedoeling dat je hier vraagt over hoe je het wel mee kunt smokkelen. Dat is illegaal en daar werken wij niet aan mee.

Als je het wil hebben over het risico om gepakt te worden, prima.

En hondenfan of niet, die hond zit er niet op te wachten geaaid te worden door jou hoor, die is daar voor zijn werk en ik denk dat die honden (ik heb nog geen drugshond meegemaakt, dus ik weet het niet) best moeilijk kunnen zijn als je hun werk belemmert. Overigens is het ook niet de hond waar je bang voor moet zijn maar voor diegene die de hond bij heeft.

Over betrapt worden terwijl je in Frankrijk reist :http://www.frankrijkalsvakantieland.nl/drugs.htm
En in Italië zal het niet veel anders zijn, al kan ik daar zo snel niets vinden over straffen.

En denk er aan: je reist met een bus met een Nederlands kenteken, de bus zit vol jongeren en als je in Italië rondloopt, je bent jong en je spreekt Nederlands. Als er een manier is om op te vallen als kanshebber, is het wel zo.
Ik zou het risico niet willen/durven nemen. En je beweert niet verslaafd te zijn, je rookt omdat het zoooo ontzettend saai is ieder weekend, why the fuck denk je dat het saai gaat zijn op een ski-vakantie in Italië, valt dat bij jou ook onder saai ofzo?

Stomme Klont 13-02-2013 08:19

Drugshonden zijn superchill! Toen ik naar Terschelling ging (algeheel drugsverbod) stond er ook 1 en die kon ik gewoon aaien. De vrouw waar die hond mee stond was echter heel veel minder aaibaar. Chagerijnige kop.

NaamInGebruik 13-02-2013 11:03

Citaat:

th3herbalist schreef: (Bericht 33032455)
neeh, ik vind het gewoon saai om heel het weekend thuis niks te doen.
Waarschijnlijk zit ik dan toch gewoon heel de dag te gamen.

Rokers zeggen ook dat ze het gewoon lekker vinden. Maar als je met gedachten in je hoofd zitten over 'je gewoonte' niet kunnen doen dan is er sprake van verslavingsverschijnselen.

Mensen die bijvoorbeeld om iets voor sluitingstijd van de supermarkt nog ineens denken "shit, geen sigaretten meer!" en dan toch nog maar even snel op en neer gaan, is een goed kenmerk van verslaving.

Als je dat weekend je er aan ergert niet te kunnen blowen of toch gaat proberen het wel te doen ben je simpelweg toch verslaafd aan je weekendelijkse joint.

Verslaving heeft niks te maken met overdodis, frequentie oid. Het is simpelweg niet kunnen afwijken van je gewoonte.

Heer Wil 13-02-2013 12:34

Èen bus van hier tot italië gaat door Zwitserland, en dus is er kans op douane omdat die niet bij de Europese Unie horen. En zoiezo, mensen die zovaak gebruiken dat ze het zelf op uitwisseling mee willen nemen... Beter neem je de eerste bus naar de inrichting ipv italië.

Mutant_oud 13-02-2013 12:54

Niet altijd, ze kunnen het ook volledig via Frankrijk doen. Zwitserland schijnt wel heel losjes tov canabisbezit te staan, maar je krijgt wel altijd een flinke boete.

Stomme Klont 13-02-2013 14:00

In ieder geval. Als iedereen alles gaat controleren en je de lul kunt zijn en je het ook zonder jointje leuk gaat vinden én je niet verslaafd bent; laat het lekker thuis en ga dan heel veel blowen als je thuis bent! Je overleeft het vast wel zonder wiet dus als ik jou was zou ik het risico niet eens willen lopen.

NaamInGebruik 13-02-2013 17:32

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 33034622)
Niet altijd, ze kunnen het ook volledig via Frankrijk doen. Zwitserland schijnt wel heel losjes tov canabisbezit te staan, maar je krijgt wel altijd een flinke boete.

Geloof dat Zwitserland al dat logge verkeer ook hardstikke beu is, die tolwegen daar schijnen niet te betalen zijn. Denk dat zijn school ook een lowbudget heeft dus dan is het goedkoper om er omheen te rijden :P

hendroit 13-02-2013 22:39

Ik weet niet of je naar een drukke skiplek of stad gaat maar als dat zo is kun je daar waarschijnlijk makkelijk aan hasj en wiet komen, die italianen kunnen er ook wat van.

Pip 14-02-2013 02:15

Je noemt jezelf een gebruiker zonder problemen, maar je wil jezelf wel in allerlei bochten wringen met alle risico's van dien om te gebruiken, terwijl je weet dat je al scherper in de gaten gehouden gaat worden. Ga gewoon leuk op reis en rook er een paar extra als je terug komt.

Quintiano 14-02-2013 06:57

Citaat:

th3herbalist schreef: (Bericht 33031935)
Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen.

Citaat:

Ik zat te denken aan een thermosfles en die vullen met drinken, met op de bodem men wiet (3gr) met plakband of lijm vastgemaakt in alu folie in een condoom. Zouden de honden dat ruiken?

Lijkt me dat je weldegelijk een (verslavings)probleem hebt. The irony.

DonaldFuck 14-02-2013 15:19

Addict

Tar Anárion 14-02-2013 18:38

Citaat:

elmar. schreef: (Bericht 33035924)
Addict

Nuttig.

DonaldFuck 14-02-2013 21:31

Ik kan het natuurlijk uitleggen:
Ik rook zelf ook regelmatig een jointje, bij voorkeur White Widdow, maar als ik me echt in bochten moet gaan wringen om het te krijgen, dan maar een keertje niet. TS is daar duidelijk wel toe bereid, kan duidelijk niet een korte periode zonder, daarom vind ik het een addict. Maar ik dacht dat dat wel duidelijk was, vandaar dat ik m'n motivatie even wegliet.

Reverend 15-02-2013 12:49

"ik doe het anders dus ik ben geen addict en hij wel".

DonaldFuck 16-02-2013 11:14

Hij kan toch gewoon duidelijk niet een korte periode zonder? Maar wat jij wilt verder joh.

Patataap 17-02-2013 09:24

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33036774)
"ik doe het anders dus ik ben geen addict en hij wel".

Wtf is dat nou weer voor een non argument joh :')

Reverend 17-02-2013 12:28

Dat vroeg ik me ook af.

DonaldFuck 17-02-2013 12:46

Je snapt me niet, maar prima verder.

Reverend 17-02-2013 12:55

Wat valt er niet te snappen? Je neemt jezelf als maatstaf voor 'normaal' en iemand die daaroverheen gaat zie je als extreem.

Dat is hartstikke normaal verder, maar absoluut geen argument om iemand 'addict' te noemen.

Als ik ga snowboarden wil ik ook graag wat jointjes meesmokkelen. Dat heeft niets te maken met niet-zonder-kunnen.

DonaldFuck 17-02-2013 14:16

Niet zonder kunnen is toch een teken van verslaving? Misschien druk ik me ongelukkig uit, maar ik snap je probleem niet.

Reverend 17-02-2013 14:38

Wat heeft een jointje willen roken voor het snowboarden te maken met niet zonder kunnen?

Je drukt je niet ongelukkig uit, er zitten slechts wat gaten in je logica.

tripster 19-02-2013 22:12

Waarom uberhaupt wiet :')

fleurdeg 27-02-2013 14:15

Citaat:

Hallo allemaal

Over een 3 weken vertrekken we met school naar Italie in passo tonale voor skistage.
Het zijn 10 dagen en ik (17 jaar) wil natuurlijk heel erg graag daar een jointje kunnen roken.

Nou hebben ze mij op school al aangesproken over verdovende middelen meenemen, wat ik eigenlijk wel heel raar vind. Het enige wat ze van mij weten is dat ik een gebruiker ben, zonder problemen. Dit gesprek was met mijn klasverantwoordelijke en de directrice.

Ze hebben gezegd dat als er een controle is dat ik en ook hun in de problemen komen nzo, daarvoor dat ze me hadden gewaarschuwd. Nu zeiden ze ook dat ze liever een controle wouden doen voor dat we vertrekken (op aanvraag van de school), maar dit vind ik persoonlijk wel wat vreemd aangezien er ook ouders enzo gaan bij staan.

Nu is mij vraag: zou ik meenemen?
zo ja, hoe kan ik ervoor zorgen dat de honden niks ruiken

Ik hoop dat jullie me hierbij kunnen helpen.

Alvast bedankt _O_

Slecht idee als gepakt wordt ben je goed de lul

E_Y_E 27-02-2013 17:47

gewoon doen joh..

Dr. Durrr 05-03-2013 05:35

De vorige keer kwam eenzelfde topic op Geenstijl. Best bezochte S.com-topic ooit.

Ik zou het niet doen. Die honden ruiken écht alles. Als je het écht graag wil dan kun je beter lokale troep kopen. Dit is écht riskant. Paar dagen celstraf, van school gestuurd, mogelijke betrokkenen geschort.

Sowieso lijkt drugs en snowboarden me al geen goede combo. Op schoolskireizen vallen er in de laatste dagen altijd al veel gewonden. Combo van veel drank, vermoeidheid en een gebrek aan ervaring.

Chevy 06-03-2013 12:59

Gewoon lekker niet doen. Hou het bij een biertje of zo, de lol van het blowen is de risico's écht niet waard.

speelgoedgitaar 06-03-2013 18:29

Mijn advies: neem een kilo sterk geurende wiet mee. Wie niet horen wil moet maar voelen.

kid606 07-03-2013 12:16

Citaat:

Dr. Durrr schreef: (Bericht 33055383)
De vorige keer kwam eenzelfde topic op Geenstijl. Best bezochte S.com-topic ooit.

Ik zou het niet doen. Die honden ruiken écht alles. Als je het écht graag wil dan kun je beter lokale troep kopen. Dit is écht riskant. Paar dagen celstraf, van school gestuurd, mogelijke betrokkenen geschort.

Sowieso lijkt drugs en snowboarden me al geen goede combo. Op schoolskireizen vallen er in de laatste dagen altijd al veel gewonden. Combo van veel drank, vermoeidheid en een gebrek aan ervaring.

Oh ja, helemaal vergeten :D

Eigenhuis 18-03-2013 12:59

Ik ben wel heel benieuwd hoe dit is afgelopen?

DonaldFuck 19-03-2013 21:22

kan niet wachten inderdaad

Eigenhuis 21-03-2013 16:24

Misschien zit ie in een Italiaanse cel. ;)

highplaces 21-03-2013 17:09

Ga dan gewoon niet mee.

Enquator 24-03-2013 17:42

een drugshond is erg duur in training en de meeste honden worden zelfs afgekeurd.
er word vaker gebluft dat het een echte drugshond is dan dat er ook echt 1 staat.

lekkere directrice heb jij dat ze je van te voren al laat merken het niet te vertrouwen.
(kan natuurlijk dat ze dit al in voorgaande jaren heeft meegemaakt en het deze keer wil voorkomen)

deadlock 25-03-2013 06:17

Citaat:

Enquator schreef: (Bericht 33078555)
een drugshond is erg duur in training en de meeste honden worden zelfs afgekeurd.
er word vaker gebluft dat het een echte drugshond is dan dat er ook echt 1 staat.

lekkere directrice heb jij dat ze je van te voren al laat merken het niet te vertrouwen.
(kan natuurlijk dat ze dit al in voorgaande jaren heeft meegemaakt en het deze keer wil voorkomen)

Dat een drugshond duur is in training betekent niet dat ze dan maar niet getraind worden. Een blindengeleidehond opleiden kost rond de €10.000,- en is nog een paar keer duurder dan een drugshond opleiden. Je hebt inderdaad meerdere soorten politiehonden maar de honden die ze gebruiken op luchthavens en aan grenzen zijn gewoon drugshonden.

imosed 27-03-2013 22:15

Het mooie van wiet is dat ongeveer heel de wereld het rookt, en het dus ook overal verkrijgbaar is. Ga geen gevaar lopen voor een paar grammetjes als je het gewoon veilig daar kan halen; de truc is gewoon om de stoner te spotten, vervolgens zeg je dat je uit Amsterdam komt, gegarandeerd dat je wiet scoort.

viezegedachten! 01-04-2013 23:47

Mis je jonko10 dagen, ook weer gezond, lekker skiën, je jonkos kun je wel ff missen, zoniet, dan ben officieel verslaafd, in Italië moet je het niet proberen, hoop niet voor je dat het volgende reisje naar Rusland is....

TOMMYHILFIGERRR 15-04-2013 16:44

Drugshonden zijn overrated, ik spreek uit ervaring.

Verder heb ik ook eens per ongeluk een jointje meegenomen op het vliegveld, ook naar Italië trouwens.
Het jointje was wel al een paar maanden oud, maar toch. Heb geen last gehad met de douane.

Crocodi1e 17-04-2013 14:14

Zonder honden was het zeer makkelijk geweest, maar die honden ruiken echt bijna alles, hoe goed je het ook verstopt.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.