![]() |
Ik ga zo niet over..
Hey,
Al een tijdje heb ik veel last van zorgen en stress o.a. rondom mijn thuissituatie, en hierdoor heb ik vaak veel stress en een lage concentratie. Ook mijn schoolwerk lijdt hier enorm onder; ik haal bijna alleen nog maar onvoldoendes en ik sta op dit moment zelf zo sllecht dat ik niet eens over kan.. Ook nog naar een andere klas kan ik er helemaal niet bijhebben, dan zie ik het al helemaal niet meer zitten.. Wat moet ik doen.. Ik heb al bijles maar dat helpt op dit moment ook voor geen meter.. |
Je zegt het zelf: thuissituatie.
Wat je kunt doen is erover praten. Ik weet je thuissituatie zelf ook niet, dus echt specifiek advies geven kan ik niet, maar praat met diegene waar het probleem over gaat. Ontwijk het niet. Zorg niet dat het in je blijft groeien tot je ontploft. Veel sterkte, en remember: What doesn't kill you makes you stronger! (ps: als je iemand nodig hebt om erover te praten, mijn pm staat open.) |
Je school heeft waarschijnlijk een vertrouwenspersoon, je mentor staat daar als het goed is ook voor open, maar de meeste scholen hebben een officieel vertrouwens persoon. Die kan je helpen met de mogelijkheden op school, suggesties aandragen en is een luisterend oor. Ze hebben overigens zwijgplicht dus ze zullen pas iets met andere docenten, ouders of in worst-case gevallen; politie, bespreken als jij daar toestemming voor geeft.
Je mentor of receptie weet wie die persoon is, het kan ook in het schoolboekje staan. |
Bedankt voor jullie reacties..
Mijn thuissituatie kan ik op dit moment niet zoveel aan verbeteren, maar ik denk dat ik morgen naar mijn mentor ga, als ik dat dan nog durf... :bloos: ik kan hem niet alles vertellen, maar in iedergeval wel wat, en hij weet ook al wel wat.. thxx |
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik moet gewoon doorzetten /: |
Citaat:
|
x
|
Citaat:
|
Helemaal eens met Elin3, what the hell. Wat voor malloot is die mentor van je? Sorry voor de woordkeuze, maar dat vind ik echt absurd.
|
Citaat:
Maar ik had,wel graag mn verhaal (deels) kwijt gewild, omdat ik weet dat het soms best wel helpt.. :bloos: De afdelingsleider is echt een sadistisch kereltje dus daar ga ik sws niet naatoe, en de vertrouwwnspersoon heb ik geem fijn gevoel bij..:bloos: Dus tja.. |
Citaat:
En vaak heeft een school meer dan één vertrouwenspersoon, voor de mensen die de éne niet vertrouwen is er dan een plan B. Is er bij jou maar één vertrouwenspersoon? |
Wij hebben er maar 1, omdat onze school behoorlijk klein is..
Verder weet ik het niet goed.. Welke leraar.. Ik vind het best lastig om leraren te vertrouwen, en ik heb een keer eerder met een leraar gepraat maar ik heb daarna weken lang niet meer normaal in,de les kunnen zitten $ dat wil ik niet nog een keer.. |
Kun je niet naar een leraar gaan waar je vroeger les van hebt gehad en waar je een goed gevoel bij hebt? Die leraar heb je nu niet meer en dan hoef je ook niet je zorgen te maken over de lessen!
|
Ik weet niet of ik nog met een leraar ga praten, vnd op school ging niet zo geweldig, maar ik heb nu vakantie dus ik zie volgende week wel weer wtd..
Dankjullie voor de reacties! x |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:50. |