Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Lichaamshaar scheren in de winter (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874001)

BigBazar 11-02-2013 16:59

Lichaamshaar scheren in de winter

Heb nu zo'n anderhalve maand m'n lichaam niet geschoren.
In de zomer hou ik het allemaal netjes bij, maar in de winter laat ik het meestal wat langer staan. Staat behoorlijk wat haar nu daar beneden en onder m'n oksels.
Hoe zit dat bij jullie? Scheren jullie je in de winter ook minder vaak?
Mannen en vrouwen bedoel ik hiermee.

DaichiDechu 11-02-2013 17:38

inde zomer scheer ik m'n benen enzo ook, in de winter alleen mn oksels als ik gym heb, anders is het echt tijdverspilling :D

BigBazar 11-02-2013 17:40

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33032810)
inde zomer scheer ik m'n benen enzo ook, in de winter alleen mn oksels als ik gym heb, anders is het echt tijdverspilling :D

Alleen je oksels in de winter?
Dus daar beneden scheer je in de winter ook niet?:bloos:

Elin3 11-02-2013 17:48

Citaat:

BigBazar schreef: (Bericht 33032815)

Nouja, als je niet in zwemkleding hoeft en verder toch niet uit de kleren gaat met andere mensen erbij kan ik me dat heel goed voorstellen hoor...

BigBazar 11-02-2013 17:52

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33032832)
Nouja, als je niet in zwemkleding hoeft en verder toch niet uit de kleren gaat met andere mensen erbij kan ik me dat heel goed voorstellen hoor...

Oke, jij scheert je in de winter (daar) ook niet?

loveyou123 11-02-2013 18:26

ik scheer me oksels iedere dag, me benen eens in de maand en daar beneden ook eens in de maand in de zomer alles 1x per week

108934RS 11-02-2013 18:37

scheer het hele jaar door mijn oksels, ballen en gezicht

DaichiDechu 11-02-2013 18:45

Citaat:

BigBazar schreef: (Bericht 33032815)

nouja dat ook, dat vindik gewoon fijner :P

BigBazar 11-02-2013 18:50

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33032933)
nouja dat ook, dat vindik gewoon fijner :P

Ik ook haha

bloodyb 11-02-2013 19:05

Je mag het ook gewoon schaamhaar noemen hoor, we kunnen hier wel tegen een stootje!

BigBazar 11-02-2013 19:08

Schaamhaar daar beneden :P

DaichiDechu 11-02-2013 19:17

Citaat:

BigBazar schreef: (Bericht 33032953)
Schaamhaar daar beneden :P

wrom zou je dat doen alsje een jongen bent?
lijk je net een kale puppie :|

BigBazar 11-02-2013 19:26

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33032962)

niet kaal, gewoon kort geschoren, voel ik me fijner bij

DaichiDechu 11-02-2013 19:29

ok x)
njah kheb ook wel eens kale gezien.. vindet er niet uit zien mjah ><
smaken verschillen

Mutant_oud 11-02-2013 19:32

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33032962)

Waarom zou je dat doen als meisje? Dan lijkt je net een klein kind...

En BigBazar zit niet zo te vissen naar schaamhaar.

Ik scheer mijn benen vrijwel nooit omdat ik geen heel opvallende lichaamsbeharing heb, ook niet als ik rokken draag en er niets speciaals is te doen. Mijn oksels onthaar ik altijd, in de zomer en de winter gewoon standaard zo vaak als nodig is. Mijn schaamhaar wordt getrimd als dat nodig is.

BigBazar 11-02-2013 19:35

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33032978)
ok x)
njah kheb ook wel eens kale gezien.. vindet er niet uit zien mjah ><
smaken verschillen

Liever met veel haar?

DaichiDechu 11-02-2013 20:21

Citaat:

Mutant schreef: (Bericht 33032982)
Waarom zou je dat doen als meisje? Dan lijkt je net een klein kind...

En BigBazar zit niet zo te vissen naar schaamhaar.

Ik scheer mijn benen vrijwel nooit omdat ik geen heel opvallende lichaamsbeharing heb, ook niet als ik rokken draag en er niets speciaals is te doen. Mijn oksels onthaar ik altijd, in de zomer en de winter gewoon standaard zo vaak als nodig is. Mijn schaamhaar wordt getrimd als dat nodig is.

Bij een meisje vind ik het gewoon normaler en mooier om daar geen haar te hebben.. En aangezien ik ook binnenste schaamlippen heb lijkt het daar beneden echt niet op dat van een kindje ;o

DaichiDechu 11-02-2013 20:24

Citaat:

BigBazar schreef: (Bericht 33032985)
Liever met veel haar?

Njah dat liever ook niet, het liefst gewoon iets bijhouden.
Dr zijn genoeg meiden die kaal of een oerwoud mooi vinden maar das mijn mening ;o

BigBazar 11-02-2013 20:38

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33033025)
Njah dat liever ook niet, het liefst gewoon iets bijhouden.
Dr zijn genoeg meiden die kaal of een oerwoud mooi vinden maar das mijn mening ;o

Een streepje vind je niets?

DaichiDechu 11-02-2013 21:07

Citaat:

BigBazar schreef: (Bericht 33033051)
Een streepje vind je niets?

Njah dat kan mooi zijn maartis zo'n gedoe omhet zo te scheren x)

BigBazar 11-02-2013 21:08

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33033100)
Njah dat kan mooi zijn maartis zo'n gedoe omhet zo te scheren x)

ja lijkt me ook, je moet er iets voor over hebben he ;)

Pluis 11-02-2013 21:14

Daichidechu en bigbazar, het is hier geen slowchat. Ga maar per pm verder als jullie je meningen over schaamhaar nog verder willen uitdiepen.

Pip 12-02-2013 03:07

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33033023)
En aangezien ik ook binnenste schaamlippen heb lijkt het daar beneden echt niet op dat van een kindje ;o

:confused:

Em. 12-02-2013 14:08

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33033023)
Bij een meisje vind ik het gewoon normaler en mooier om daar geen haar te hebben.. En aangezien ik ook binnenste schaamlippen heb lijkt het daar beneden echt niet op dat van een kindje ;o

Kindjes hebben ook binnenste schaamlippen. ;) Meisjes dan. Binnenste schaamlippen heb je je hele leven, niet pas vanaf de puberteit.

OT: oksels scheer ik standaard, meer uit gewoonte dan om een andere reden trouwens, benen sowieso heel weinig en zeker niet als het weer blote benen niet toelaat en verder is het nogal humeurafhankelijk allemaal.

DaichiDechu 12-02-2013 14:38

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 33033632)
Kindjes hebben ook binnenste schaamlippen. ;) Meisjes dan. Binnenste schaamlippen heb je je hele leven, niet pas vanaf de puberteit.

OT: oksels scheer ik standaard, meer uit gewoonte dan om een andere reden trouwens, benen sowieso heel weinig en zeker niet als het weer blote benen niet toelaat en verder is het nogal humeurafhankelijk allemaal.

maar die kan je toch nog niet zien dan..?

Em. 12-02-2013 15:43

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33033655)
maar die kan je toch nog niet zien dan..?

Volgens mij kun je ze net zo goed wel of juist niet zien als nu (net afhankelijk van of je kleding aanhebt en of - als je binnenste schaamlippen kleiner zijn dan de buitenste - je de buitenste schaamlippen uit elkaar trekt). Ik heb er geen hobby van gemaakt om kleine kindjes uitgebreid te bestuderen, maar wat ik me herinner van mijn zusje uit de tijd dat er nog luiers verschoont moesten worden, waren er gewóón binnenste schaamlippen, en wat ik me van mezelf herinner heb ik die ook altijd gehad. En jij bent de eerste die ik er ooit over hoor alsof ze in de puberteit verandering ondergaan.

Wat dacht jij dan? Dat je die eerst niet had/dat ze kleiner waren? Heb jij dan een herinneringen aan 'hey, deze dingen had ik eerst echt niet hoor!' :O

Edit: oh, google leert me dat in de puberteit bij 'veel vrouwen' de binnenste schaamlippen groeien (en daardoor ineens kunnen uitsteken terwijl ze dat eerst niet deden). Dan weet ik waar je het over had, al kende ik het fenomeen zelf niet, vandaar dat ik je post niet echt begreep.

En jouw verhaal gaat dan dus ook niet op voor iedereen, want ik zou er geschoren dus eigenlijk net zo uitzien als op m'n 6e, maar dan minder glad. :P Ik vind helemaal kaal voor vrouwen (ook mét uitstekende binnenste schaamlippen) dan ook een beetje kinderlijk en daarom een beetje ongemakkelijk. :O

DaichiDechu 12-02-2013 20:46

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 33033731)
Volgens mij kun je ze net zo goed wel of juist niet zien als nu (net afhankelijk van of je kleding aanhebt en of - als je binnenste schaamlippen kleiner zijn dan de buitenste - je de buitenste schaamlippen uit elkaar trekt). Ik heb er geen hobby van gemaakt om kleine kindjes uitgebreid te bestuderen, maar wat ik me herinner van mijn zusje uit de tijd dat er nog luiers verschoont moesten worden, waren er gewóón binnenste schaamlippen, en wat ik me van mezelf herinner heb ik die ook altijd gehad. En jij bent de eerste die ik er ooit over hoor alsof ze in de puberteit verandering ondergaan.

Wat dacht jij dan? Dat je die eerst niet had/dat ze kleiner waren? Heb jij dan een herinneringen aan 'hey, deze dingen had ik eerst echt niet hoor!' :O

Edit: oh, google leert me dat in de puberteit bij 'veel vrouwen' de binnenste schaamlippen groeien (en daardoor ineens kunnen uitsteken terwijl ze dat eerst niet deden). Dan weet ik waar je het over had, al kende ik het fenomeen zelf niet, vandaar dat ik je post niet echt begreep.

En jouw verhaal gaat dan dus ook niet op voor iedereen, want ik zou er geschoren dus eigenlijk net zo uitzien als op m'n 6e, maar dan minder glad. :P Ik vind helemaal kaal voor vrouwen (ook mét uitstekende binnenste schaamlippen) dan ook een beetje kinderlijk en daarom een beetje ongemakkelijk. :O

Nouja.. Ik dacht dat ik dat ooit gehoord had o.o
Van mezelf hebik eigenlijk geen idee meer.. Maarja volgensmij waren ze iig wel iets kleiner Dx
En njah smaken verschillen, ik ben ook niet echt een volwassen uitziende vrouw dus opzich vindik het wel bij me passen :p

BigBazar 13-02-2013 16:20

Citaat:

DaichiDechu schreef: (Bericht 33034049)
Nouja.. Ik dacht dat ik dat ooit gehoord had o.o
Van mezelf hebik eigenlijk geen idee meer.. Maarja volgensmij waren ze iig wel iets kleiner Dx
En njah smaken verschillen, ik ben ook niet echt een volwassen uitziende vrouw dus opzich vindik het wel bij me passen :p

Hoezo niet een volwassen uiziende vrouw?

Martiño 13-02-2013 16:26

BigBazar, hou eens op met constant vragen naar intieme details van andere forumers. Ik heb je daar al voor gewaarschuwd dus kap er mee. En zoals Pluis al zei, het is hier geen chat.

tripster 19-02-2013 22:15

Ik werk het gewoon altijd bij zodat ik niet een hele bos heb, maar gewoon een beetje. Is toch wel zo mannelijk toch?

aniN 20-02-2013 00:12

ik hou alles netjes bij zowel in zomer als in winter

swimmer98 20-02-2013 21:44

ik hou het altijd bij, zwem ook elke avond in de winter en anders vind ik dat maar schaamtelijk. had wel nog een vraagje: wanneer ik men schaamhaar doe is men huid daar voor 3 dagen ongv vreselijk geirriteerd, wat kan ik daar aan doen?

aniN 20-02-2013 23:51

Citaat:

swimmer98 schreef: (Bericht 33042408)
ik hou het altijd bij, zwem ook elke avond in de winter en anders vind ik dat maar schaamtelijk. had wel nog een vraagje: wanneer ik men schaamhaar doe is men huid daar voor 3 dagen ongv vreselijk geirriteerd, wat kan ik daar aan doen?

dat heb ik ook, het word snel rood en geirriteerd bij mij :(

swimmer98 22-02-2013 06:24

Citaat:

aniN schreef: (Bericht 33042583)
dat heb ik ook, het word snel rood en geirriteerd bij mij :(

weet iemand wat je eraan kan doen ?

DAH 22-02-2013 10:09

Ik scheer me nooit, behalve de gezichtsbeharing. Zo is het het hele jaar door. Ik zie wel wat ik met m'n (schaam)haar doe als ik een vriendin krijg. :p

meisjeJ 22-02-2013 16:27

zomers wel, in de winter vaak niet..maar houd het wel een beetje bij dan.

Diamera 24-02-2013 12:22

Als niemand mijn benen/oksels/schaamdelen ziet of ongewild deels zou kunnen spotten, doe ik niet mijn best om ze helemáál glad te houden zoals in de zomer. Op andere plaatsen dan mijn benen wordt het tenzij ik epileer (ook niet altijd zin in) na een dag al weer zo'n schuurplek, dan heb ik liever gewoon een beetje haar. Voelt daar fijner dan een geschoren vel en ik vind het eigenlijk ook niet lelijker.

Ik scheer 's winters eens in de zoveel tijd zodat het voorlopig even kort is, of alleen mijn benen wanneer ik gewoon zin heb in gladde benen.

Daantje_0705 24-02-2013 20:20

Mijn oksels scheer ik altijd, zomer en winter omdat ik vind dat ik anders meer/sneller ga stinken als ik zweet. Mijn benen doe ik in de winter zo af en toe maar niet zo vaak als in de zomer. Draag in de winter vaak ook wel een korte/driekwartbroek met sporten maar ik heb blonde haartjes op m'n benen die je niet zo goed ziet dus doe het sowieso niet heel vaak. M'n schaamhaar/bikinilijn doe ik wanneer ik er zin in heb. Ik houd het wel bij en zorg dat het netjes is maar helemaal kaal vind ik niets.

Reverend 09-04-2013 18:51

Nee.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.