Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   Ik trek me altijd terug (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874218)

michelllle 16-02-2013 22:58

Ik trek me altijd terug

Hoi,

De titel zegt het al. Ik trek mezelf altijd terug als ik bij vrienden ben of als ik nieuwe vrienden probeer te maken. Het lijkt dan wel alsof ik dan op een andere planeet zit. Ik volg het gesprek dan vaak niet, wordt heel rustig en zeg heel weinig.
Ik vind dit heel vervelend. Dit is de no 1 reden waarom ik heel moeilijk vrienden kan maken. Ik kan mensen nooit de echte 'ik' laten zien. Ik wil het wel op dat moment maar het lijkt dan net alsof ik vast zit.

Nu ik in mijn examenjaar zit en volgend jaar naar een nieuwe school ga wil ik met een schone lei beginnen. Ik moet dit gedrag dus zien te veranden
Ik kan zo echt niet doorgaan

Hebben jullie misschien tips?

Alvast bedankt!

XxlovexX 16-02-2013 23:42

He michelle, ik snap qat je bedoeld ik heb hetzelfde.. Miss is het handig te beginnen met een doel van 1 nieuwe vriend,te maken met z2 en kun je daarna veel meer aan. Xx

michelllle 17-02-2013 00:36

Citaat:

XxlovexX schreef: (Bericht 33038316)
He michelle, ik snap qat je bedoeld ik heb hetzelfde.. Miss is het handig te beginnen met een doel van 1 nieuwe vriend,te maken met z2 en kun je daarna veel meer aan. Xx

Dat zelfs lukt al heel moeilijk... Als ik met 1 persoon op stap ga merk ik al dat ik heel makkelijk 'uitzone'.

Droomvlucht 18-02-2013 19:40

Heb je een idee waarom je je liever terugtrekt? Als je de oorzaak kent, kun je ook misschien de gevolgen veranderen :)

michelllle 18-02-2013 21:17

Citaat:

Droomvlucht schreef: (Bericht 33040029)
Heb je een idee waarom je je liever terugtrekt? Als je de oorzaak kent, kun je ook misschien de gevolgen veranderen :)

Ik weet et niet. Ik heb geen geweldig zelvertrouwen, maar als ik met goede vriend(in) wat leuks ga doen zou et weinig moeten uitmaken.

Ik ben zo goed bevriend met ze dat mijn zelfvertrouwen dan geen rol speelt.

Snapje me? Het klinkt heel verwarrend. Maar ik kan et niet duidelijker verwoorden :)

Naamgebruikers 19-02-2013 14:11

Ik denk dat je gewoon nogal verlegen bent, en daar is niks mis mee. Als je er zelf veel hinder van ondervindt kan je natuurlijk proberen om dat te veranderen. Zeg vaker wat je denkt en wilt zeggen en houd je vooral niet te veel in, ook al voelt dat prettiger. Ik denk dat je er zo vanzelf wel aan gewend raakt om meer 'mee te doen' en minder op de achtergrond te blijven. Belangrijk is wel dat je dan gewoon jezelf blijft. ;)

otacilio 10-03-2013 22:59

Besef dat je jezelf moet zijn, met verlegen zijn is niets mis. Liever een verlegen persoon dan iemand die hard van de daken schreeuwt. Het is echter wel vervelend dat je het gevoel hebt dat het je bemoeilijkt met vrienden maken. Het is goed dat je naar een nieuwe school gaat, een nieuwe omgeving kan veel met je doen. Ook is het zo dat je tegen mensen waar je ooit verlegen bij was, vaak wel verlegen blijft. Probeer dominanter te zijn als je nieuwe mensen leert kennen en verstop je niet. Als je dit bij de ontmoeting hebt gedaan, zul je het altijd doen bij die mensen. Het gaat er om welke indruk je de eerste keer achterlaat.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:47.