![]() |
Moeder doet er alles aan om kind thuis te laten wonen
Lieve lezers,
Over 3 maanden word ik 18 en wegens omstandigheden met moeder die continu uit de hand lopen, leek het mij het beste om het huis uit te gaan. eventueel bij mijn schoonouders, of kamer begeleiding. Maar mijn moeder zal er alles aan doen om daar een stokje voor te steken. Ze zei ook dat als ik bij mijn schoonouders ga wonen, dat ze haar broer opbelt en dat die even alles kort en klein gaan slaan bij mijn schoonouders. Ik ben doodsbang dat er iets gaat gebeuren. op dit moment is zij aan het bellen met een instantie voor ouders. wat kan ik doen?? thuis wonen gaat namelijk echt niet meer ik word gillend gek. |
Zorg dat je je bankzaken zelf regelt iig, je krijgt straks zorgtoeslag en een studiefinanciering of een vergoeding als je havo of vwo doet, en als je moeder die op haar naam laat schrijven hoef je het huis echt niet uit, dan heb je namelijk geen geld...
|
Formeel kan ze je weinig maken, maar zorg inderdaad dat ze geen toegang meer heeft tot je bankrekening of andere belangrijke post en dergelijke. Zorg dat de persoon waar je komt te wonen op de hoogte is, als dat dan je schoonouders zijn of de begeleiding maakt niet zo heel veel uit.
Je kan eventueel een keer bij de politie binnenlopen, situatie uitleggen en vragen of ze al vast iets preventief kunnen doen of op zijn minst even vast willen leggen dat je geweest bent en je zorgen maakt dat er iets gaat gebeuren. Gebeurt er dan iets, dan reageert de politie waarschijnlijk wat beter en sta je met een eventueel contact verbod ook al meteen sterker. Je kan gewoon even binnen rollen, wellicht weten zij ook wel beter wat je wel/niet kan/moet. |
Wat NaamInGebruik zegt is idd een hele goede tip. Verwacht niet dat ze je moeder meteen oppakken of dat ze je nieuwe thuis 24/7 gaan bewaken, maar ze weten wat er gaande is en als je moeder nog maar een ruitje ingooit ofzo, in combinatie met de melding die je al gedaan hebt, heeft de politie een reden om je moeder te verhoren.
|
Waar, maar dan moet de politie wel de mogelijkheid hebben om de dreiging te registreren en dat doen ze dus alleen.. officieël.
Dus...je a.s. schoonouders zouden naar de politie moeten, om een verklaring te geven dat ze een dreigement hebben gehad van je moeder, dat haar broer.... Oh, en dat dat dreigement wel niet aan hun adres geplaatst was, maar tegen jou verteld... Snap je dat dat voor de duizenden (loze) dreigementen misschien een beetje veel wordt voor oom agent? En dat hij ook nog eens al zijn collega's zou moeten inlichten mocht dat éne telefoontje ooit eens komen. Ja, het werkt misschien wel in Persingen (gem. Ubbergen), maar elders? |
heeft je moeder een ratje los ofzo
alles kort en klein slaan wtf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:09. |