Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Vrije tijd (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=31)
-   -   Geen vrije tijd! (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874304)

Ezzie1000 19-02-2013 00:01

Geen vrije tijd!

Ik heb heel veel huiswerk en geen vrije tijd meer voor mezelf!
Wat moet ik doen?

Daantjer 19-02-2013 00:07

Je huiswerk goed maken, je schooldiploma halen, daarna studeren, een goede baan vinden en daarna heb je vrije tijd.

Reverend 19-02-2013 02:04

Harder huiswerk maken zodat je meer vrije tijd hebt.

AzN 19-02-2013 09:35

Dan moet je vrije tijd ook maar inplannen.. Mijn ervaring is: de tijd die je wilt besteden aan huiswerk, zul je er ook aan besteden. Dus plan bijv. tussen 19:00 en 20:00 uur tijd voor jezelf in.

Missy 19-02-2013 15:16

Bewust tijd voor jezelf maken. Zoals AzN zegt. Inplannen of met jezelf afspreken wanneer je tijd voor jezelf wilt hebben.

DonaldFuck 19-02-2013 15:58

Je kunt niet zó veel tijd aan huiswerk hoeven te besteden dat je geen vrije tijd meer hebt. Dan doe je waarschijnlijk een te hoog niveau.

Elin3 19-02-2013 16:38

Citaat:

Daantjer schreef: (Bericht 33040329)
Je huiswerk goed maken, je schooldiploma halen, daarna studeren, een goede baan vinden en daarna heb je vrije tijd.

Haha, nee. Daarna heb je niet ineens vrije tijd. Als je in hetzelfde ritme blijft hangen als op de middelbare school waar je zoveel deed dat je geen vrije tijd over had zal je als volwassene ook geen vrije tijd hebben. Of je vrije tijd niet als vrije tijd zien. (Bijvoorbeeld van die mensen mensen die geen vrije tijd hebben, maar wel tijd hebben om tv te kijken en dutjes te doen enzo.)

Om vrije tijd te hebben moet je soms gewoon tegen jezelf zeggen "nu heb ik hier genoeg aan gedaan, ook al is het niet helemaal af, ik heb voldoende gedaan en ik ga nu iets voor mezelf doen". En er dan natuurlijk wel van genieten, anders kan je net zo goed huiswerk zitten te maken ;)

Ezzie1000 19-02-2013 20:21

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33040853)
Haha, nee. Daarna heb je niet ineens vrije tijd. Als je in hetzelfde ritme blijft hangen als op de middelbare school waar je zoveel deed dat je geen vrije tijd over had zal je als volwassene ook geen vrije tijd hebben. Of je vrije tijd niet als vrije tijd zien. (Bijvoorbeeld van die mensen mensen die geen vrije tijd hebben, maar wel tijd hebben om tv te kijken en dutjes te doen enzo.)

Om vrije tijd te hebben moet je soms gewoon tegen jezelf zeggen "nu heb ik hier genoeg aan gedaan, ook al is het niet helemaal af, ik heb voldoende gedaan en ik ga nu iets voor mezelf doen". En er dan natuurlijk wel van genieten, anders kan je net zo goed huiswerk zitten te maken ;)

Ja jullie hebben gelijk!
Ik doe ook aan sport en dat blijf ik doen.
Ik wil gewoon tijd voor mezelf even doen wat ik zelf wil!

tripster 19-02-2013 22:42

Maak je huiswerk direct als je uit school komt voor de vakken die je die dag hebt opgegeven gekregen.

aniN 19-02-2013 23:29

Op school je huiswerk maken, tijdens de tussenuren, of in de bus/trein opweg naar huis

DonaldFuck 19-02-2013 23:32

Citaat:

tripster schreef: (Bericht 33041338)
Maak je huiswerk direct als je uit school komt voor de vakken die je die dag hebt opgegeven gekregen.

Van die mensen die twee weken vooruit leren voor een toets, en de nacht van te voren alsnog moeten leren, omdat ze alles alweer half vergeten zijn. Slim!

Elin3 20-02-2013 09:32

Citaat:

elmar. schreef: (Bericht 33041419)
Van die mensen die twee weken vooruit leren voor een toets, en de nacht van te voren alsnog moeten leren, omdat ze alles alweer half vergeten zijn. Slim!

Dat is niet helemaal waar. Als je vroeg van tevoren begint en blijft herhalen weet je het met de toets wel veel beter. En blijf je het na de toets ook nog weten, aangezien het niet allemaal in je korte-termijn-geheugen zit (wat wel zo is als je alleen de avond van tevoren leert). Gelijk je huiswerk maken is altijd slim, omdat dan de lesstof nog vers in je geheugen zit!

KiMZz 21-02-2013 10:02

Ik heb tijdens mijn middelbare school en HBO-opleiding altijd mijn vaste regel gehad: Nooit 's avonds of in het weekend huiswerk maken. Vanaf het avondeten is het avond, en dus vrije tijd. Ik heb het altijd volgehouden en het is aan te raden :)

DonaldFuck 21-02-2013 15:27

Citaat:

Elin3 schreef: (Bericht 33041656)
Dat is niet helemaal waar. Als je vroeg van tevoren begint en blijft herhalen weet je het met de toets wel veel beter. En blijf je het na de toets ook nog weten, aangezien het niet allemaal in je korte-termijn-geheugen zit (wat wel zo is als je alleen de avond van tevoren leert). Gelijk je huiswerk maken is altijd slim, omdat dan de lesstof nog vers in je geheugen zit!

Maken is altijd slim ja, maar leren ben ik niet met je eens.

Attention 21-02-2013 18:26

Citaat:

KiMZz schreef: (Bericht 33042770)
Ik heb tijdens mijn middelbare school en HBO-oppleiding altijd mijn vaste regel gehad: Nooit 's avonds of in het weekend huiswerk maken. Vanaf het avondeten is het avond, en dus vrije tijd. Ik heb het altijd volgehouden en het is aan te raden :)

Ik doe het juist andersom. Omdat als je eenmaal uit school bent, het wel lekker is om even iets anders te doen. En tegen de tijd dat de avond begint begin je met huiswerk. En stop je rond achten. Want na 8ten is het niet heel slim om nog verder te gaan.

KiMZz 26-02-2013 10:28

Citaat:

Attention schreef: (Bericht 33043317)
Ik doe het juist andersom. Omdat als je eenmaal uit school bent, het wel lekker is om even iets anders te doen. En tegen de tijd dat de avond begint begin je met huiswerk. En stop je rond achten. Want na 8ten is het niet heel slim om nog verder te gaan.

Hmm ja is afhankelijk van hoe laat je normaal 's avonds eet natuurlijk.. Wij aten (en eten) eigenlijk nooit voor half 7-7 uur en als je dan nog huiswerk moet maken blijft er niet veel tijd meer over tot 8 uur ;) Aan de andere kant duurde voor mij de middag dus wat langer en had ik meer tijd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09.