![]() |
Geen vrije tijd!
Ik heb heel veel huiswerk en geen vrije tijd meer voor mezelf!
Wat moet ik doen? |
Je huiswerk goed maken, je schooldiploma halen, daarna studeren, een goede baan vinden en daarna heb je vrije tijd.
|
Harder huiswerk maken zodat je meer vrije tijd hebt.
|
Dan moet je vrije tijd ook maar inplannen.. Mijn ervaring is: de tijd die je wilt besteden aan huiswerk, zul je er ook aan besteden. Dus plan bijv. tussen 19:00 en 20:00 uur tijd voor jezelf in.
|
Bewust tijd voor jezelf maken. Zoals AzN zegt. Inplannen of met jezelf afspreken wanneer je tijd voor jezelf wilt hebben.
|
Je kunt niet zó veel tijd aan huiswerk hoeven te besteden dat je geen vrije tijd meer hebt. Dan doe je waarschijnlijk een te hoog niveau.
|
Citaat:
Om vrije tijd te hebben moet je soms gewoon tegen jezelf zeggen "nu heb ik hier genoeg aan gedaan, ook al is het niet helemaal af, ik heb voldoende gedaan en ik ga nu iets voor mezelf doen". En er dan natuurlijk wel van genieten, anders kan je net zo goed huiswerk zitten te maken ;) |
Citaat:
Ik doe ook aan sport en dat blijf ik doen. Ik wil gewoon tijd voor mezelf even doen wat ik zelf wil! |
Maak je huiswerk direct als je uit school komt voor de vakken die je die dag hebt opgegeven gekregen.
|
Op school je huiswerk maken, tijdens de tussenuren, of in de bus/trein opweg naar huis
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb tijdens mijn middelbare school en HBO-opleiding altijd mijn vaste regel gehad: Nooit 's avonds of in het weekend huiswerk maken. Vanaf het avondeten is het avond, en dus vrije tijd. Ik heb het altijd volgehouden en het is aan te raden :)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:09. |