Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   vraagje aan de meiden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874338)

bassiebe 19-02-2013 21:36

vraagje aan de meiden

hallo dames :),
ik heb een vraagje...
ik heb het nooit begrepen van jullie wezens :P maar waarom doen de meeste meisjes altijd heel afstanderlijk tegenover een jongen als ze merken dat hij jou leuk vind?

ik heb dit veel gezien en ook veel meegemaakt. Help me out

Paranoide 19-02-2013 21:46

Dat zal over 't algemeen zijn omdat ze niet in die jongen geïnteresseerd zijn. Wat een onlogische en mysterieuze reden, he.

bassiebe 19-02-2013 21:49

nee dat snap ik... maar waarom zouden zij dan opeens heel raar en afstandelijk zijn tegenover een jongen tegen wie ze normaal gesproken normaal en gezellig mee zouden doen. Het zijn toch zijn gevoelens? Hij gaat haar niet opeten omdat hij haar leukvind

tripster 19-02-2013 21:54

Ze vinden het eng, want, eindelijk vindt iemand haar leuk. Is spannend snap je :)

DAH 19-02-2013 23:56

Waarschijnlijk proberen ze zo niet signalen af te geven die opgevat kunnen worden als 'wederzijdse verliefdheid'. Ik doe hetzelfde soms ook, is me opgevallen.

Paranoide 20-02-2013 01:17

Citaat:

bassiebe schreef: (Bericht 33041258)
nee dat snap ik... maar waarom zouden zij dan opeens heel raar en afstandelijk zijn tegenover een jongen tegen wie ze normaal gesproken normaal en gezellig mee zouden doen. Het zijn toch zijn gevoelens? Hij gaat haar niet opeten omdat hij haar leukvind

Nee, maar hij kan haar vriendelijkheid wel als pijnlijk ervaren. Of door haar houding meer moeite hebben met over de verliefdheid heen komen. Of haar positieve signalen verkeerd opvatten, met valse hoop en/of gedoe over de friendzone als gevolg. Bovendien vinden mensen het vaak ongemakkelijk om om te gaan met iemand die onbeantwoorde gevoelens voor ze heeft.

Tijdelijk afstandelijk doen is een relatief aardige, relatief duidelijke manier om 'het is niet wederzijds en even geen contact lijkt me verstandig' te communiceren.

Citaat:

tripster schreef: (Bericht 33041265)
Ze vinden het eng, want, eindelijk vindt iemand haar leuk. Is spannend snap je :)

Als iemand jou leuk vindt, vind jij dan 'tjeempie, iemand die mij wil!' ook zwaarder wegen dan jouw mening over diegene?

Citaat:

DAH schreef: (Bericht 33041450)
Waarschijnlijk proberen ze zo niet signalen af te geven die opgevat kunnen worden als 'wederzijdse verliefdheid'. Ik doe hetzelfde soms ook, is me opgevallen.

(y)

Elin3 20-02-2013 09:17

Alle meiden zijn anders, dus wat prefect geldt voor de éne meisje kan door een ander meisje totaal anders bedoeld zijn. Breek er je hoofd niet over, want zelfs als meisje is het soms nog onmogelijk andere meiden te doorgronden. ;)

bierkoning 20-02-2013 10:32

Paranoide verwoord het perfect! Niets aan toe te voegen! En die manier is altijd nog aardiger dan dat het meisje in kwestie meteen het contact verbreekt :)

Vowel 20-02-2013 12:22

Wat Para zegt. Waarschijnlijk om afstand te creëren. Dat doe ik zelf ook wanneer zoiets niet wederzijds is. Nogal ongemakkelijk om met iemand om te gaan van wie je weet dat hij iets met je wil, want dan moet je op je woorden en gebaren gaan letten zodat je die persoon geen verkeerde ideeën geeft.

Reverend 20-02-2013 13:11

Heeft meer te maken met leeftijd dan met geslacht.

scholiermavo 20-02-2013 13:21

tja kan 2 redenen hebben:
of het meisje vind hem niet leuk waardoor ze afstand houd, in de hoop dat die jongen op haar afkickt
of het meisje vind hem ook leuk, maar weet niet hoe ze er mee om moet gaan, en doet ze daarom afstandelijk,
beetje vaag misschien maar is wel zo:
voorderest, heb ik je een boekwinkel of bieb: wat jongens moeten weten over hoe meiden denken.
er gaat een wereld voor je open, en je zal ons (meiden) beter begrijpen in doen en laten!
succes :)

Paranoide 21-02-2013 04:46

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33041862)

Mensen van onze leeftijd zullen inderdaad eerder duidelijk zijn dan meisjes van zestien, maar de grootste factor is niet de leeftijd maar het soort wisselwerking dat je hebt. Ik kan me goed voorstellen dat bitches (;)) niet snel bang zijn om jou te kwetsen, niet alleen doordat je bewust uitstraalt dat dat nagenoeg onmogelijk is, maar ook omdat je waarschijnlijk zelf al vroeg aanstuurt op vriendelijke duidelijkheid. Dan is het makkelijk retourneren met 't zelfde, zeker als het toch alleen om seks gaat. De meeste menselijke interactie verloopt echter iets anders, ook onder volwassenen.

xsophieejxx 28-02-2013 00:18

Misschien hebben we het wel niet door, of we vinden je niet interessant.
Sommige spelen hard to get.

JustWannaHelp 03-03-2013 20:32

Hey,

Waarschijnlijk komt het omdat ze verlegen zijn of ze vinden hem niet leuk. Vaak trekken ze zich terug in groepjes en kijken ze af en toe om. Dat is gewoon een meidending waar jongens waarschijnlijk nooit iets van kunnen begrijpen omdat het niet uit te leggen is.

ik hoop dat ik je heb geholpen!
x een meisje

Sneeuwwitje 04-03-2013 13:14

Het is aantrekkelijk als een jongen/man door vuur gaat voor haar. Dus test ze hem een beetje uit om te kijken of zij dat waard is. Ik houd niet van vage gevoelige mannen maar iemand die me voor zich moet winnen. Het is het spel van de liefde..

JoeriBoy123 09-03-2013 21:39

Yo ja dat is idd zo maar dat betekent vaak dat een meisje je leuk vindt. Doet ze zo moet je nog wat extra gas geven. En heb je haar zo in bed. Trust me

Eclipse12 10-03-2013 02:23

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33041862)

precies

Annayeaah 10-03-2013 05:58

Hahaha zijn wij "wezens?" maar het ligt bij ieder meisje anders eeh? Gewoon uitproberen hoever je kan gaan totdat ze je irri vindt

Heeiix 10-03-2013 08:18

Waarom is het zo dat als een jongen tegen je zegt dat hij je leuk vind en jij geen intresse hebt dat hij extra zijn best gaat doen voor je?
Of proberen jullie haar te vergeten dan?

Vowel 10-03-2013 08:21

Heb je het tegen mij? Ik ben geen jongen. ;)

Maar niet alle jongens reageren daar hetzelfde op. Sommige jongens blijven proberen, anderen geven het op. Eigenlijk maakt dat in dit geval ook helemaal niet uit, want hij heeft al tegen jou gezegd dat hij je leuk vindt. Wat er nu verder gebeurt hangt van jou af. Je kunt namelijk niet verwachten dat hij zichzelf weer zo kwetsbaar opstelt, vooral omdat je hem als het ware hebt afgewezen de vorige keer. Ga dus niet subtiel doen, maar wees gewoon duidelijk.

Heeiix 10-03-2013 13:05

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 33061571)
Heb je het tegen mij? Ik ben geen jongen. ;)

Maar niet alle jongens reageren daar hetzelfde op. Sommige jongens blijven proberen, anderen geven het op. Eigenlijk maakt dat in dit geval ook helemaal niet uit, want hij heeft al tegen jou gezegd dat hij je leuk vindt. Wat er nu verder gebeurt hangt van jou af. Je kunt namelijk niet verwachten dat hij zichzelf weer zo kwetsbaar opstelt, vooral omdat je hem als het ware hebt afgewezen de vorige keer. Ga dus niet subtiel doen, maar wees gewoon duidelijk.

Nee ik had het gewoon in het algemeen xd
En dit gaat om nog een andere jongen die op me is....

Amycansjoe 10-03-2013 13:06

Meestal durven meisjes niet veel. Ze zijn verlegen, of bang gekwetst te worden dankzij eerdere relaties.

WolterB 11-03-2013 14:58

Citaat:

Amycansjoe schreef: (Bericht 33061872)
Meestal durven meisjes niet veel. Ze zijn verlegen, of bang gekwetst te worden dankzij eerdere relaties.

Dit is echt de grootste onzin dit ik hier in tijden gelezen heb. Typisch gevalletje overgeneraliseren zonder enige onderbouwing en waarschijnlijk gebaseerd op één eerdere ervaring.

JoeriBoy123 11-03-2013 18:25

Citaat:

WolterB schreef: (Bericht 33062868)
Dit is echt de grootste onzin dit ik hier in tijden gelezen heb. Typisch gevalletje overgeneraliseren zonder enige onderbouwing en waarschijnlijk gebaseerd op één eerdere ervaring.

idd lol

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:06.