![]() |
Steden waar je leuk kunt shoppen
Hey allemaal,
ik wil morgen gezellig een (mid)dagje met mijn moeder gaan shoppen, maar we weten niet waar we naartoe willen. Wat vinden jullie leuke steden om te gaan shoppen? Waar ze naast de bekende winkels (ONLY, Vero Moda, The Sting) ook nog andere winkeltjes hebben die je niet overal ziet. Liefst in Zuid-Holland. EDIT: Zullen we dit topic maar omdopen in een algemeen Steden waar je leuk kunt shoppen - topic? :) |
Ik begon heel enthousiast met Amsterdam en Haarlem :D maar nee, Den Haag? Ik moet mijn eigen stad natuurlijk noemen. Ik vind Den Haag gewoon fijn, niet alleen om te winkelen. Rotterdam vind ik een nare stad, maar je kan wel shoppen tot je dropt, plus ze hebben een Primark, en daar hoor ik alleen maar enthousiaste verhalen over. Delft is leuk, niet een typisch shopcentrum, maar zeker wel genoeg winkels en ook lieve kleine winkeltjes.
Verder weet ik het niet, want ik ga niet zo vaak shoppen! |
Leeuwarden is een stad waar ze naast heel veel ketens ook erg leuke andere winkeltjes hebben.
Verder, meer in de randstad, is Amsterdam altijd leuk. Negen straatjes enz. Ook Utrecht heeft volgens mij veel leuke winkeltjes. (dan moet je niet in Hoog Catharijne kijken, maar echt de 'binnenstad' in) |
Voor goedkoop shoppen moet je natuurlijk naar Almere gaan, met een Primark, V&D, 2 H&M's, en echt alle ketens die je maar kan verzinnen.
Amstelveen is ook erg leuk en vooral fijn winkelen, maar heeft veel winkels die wat duurder en luxer zijn. |
Mijn moeder dacht zelf aan Alphen (vind ik zelf niet geweldig), Alexandrium (vond ze zelf weer niet zo geweldig) of Woerden (ben ik nog nooit wezen shoppen). Bedankt voor jullie tips en extra tips blijven welkom!
|
Scheveningen of Noordwijk; als 't meer voor de gezelligheid is.
|
Zoetermeer heeft mooie grote winkels maar is niet zo gezellig. Breda vind ik leuk maar is niet in Zuid-Holland.
|
Waar ben je uiteindelijk geweest? :)
|
Citaat:
We waren vrij recent nog in Alexandrium en Den Haag geweest, dus Alphen was nu ook wel weer eens leuk. |
Maastricht of Heerlen daar vind je alles dicht bij elkaar.
|
Citaat:
|
Niet bepaald in jouw buurt, maar ik vind Maastricht mooi en leuk. Je hebt er vanalles, achterafstraatjes met dure ontwerpers, bekende ketens, mooie gebouwen tussen moderne winkelcentra. In België heb ik een voorkeur voor Hasselt (Antwerpen ben ik te lang niet meer geweest om te kunnen beoordelen, maar dat vond ik vroeger ook heel fijn, combinatie nieuw en oud, vintage en vernieuwende designers, goedkope ketens en dure exclusiviteit), het wordt hier de Hoofdstad van de smaak genoemd, er zitten best wat designers (ook omwille van het modemuseum), achterafstraatjes met exclusieve dingen, mooie oude gebouwen, standaard shopketens, een mediamarkt in het centrum (handig!), stoffenwinkels, geweldige schoenenwinkels met goedkope en goedlopende schoenen en zelfs tegenwoordig een ruime Desigualstore <3
|
UTRECHT daar hebben ze veel winkeltjes met superleuke dingen!!
|
In Eindhoven kan je lekker winkelen
|
A'dam / Rotterdam. Roermond en bataviastad
|
Haarlem, maar dat is natuurlijk N-H..
|
Arnhem en Amsterdam :)
|
Den Bosch! Veel winkeltjes en alles is dicht bij elkaar en overzichtelijk. En Antwerpen.
|
Ik vind Utrecht persoonlijk erg goed. Het centrum is vrij duidelijk, je weet wanneer je geen winkels meer tegen gaat komen. En er zijn vrij veel winkels, vrij gevariëerd ook.
|
Citaat:
|
Amsterdam, spreekt voor zich natuurlijk. En Almere, want Primark en duizenden leuke schoenenwinkeltjes.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:05. |