Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Verliefd op mijn nicht, wat moet ik doen? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874664)

Mr. Anoniem 26-02-2013 19:12

Verliefd op mijn nicht, wat moet ik doen?

Halloo,

Ik heb een klein "probleempje"..

ik ben verliefd op mijn nicht.. heel erg zelfs..

ik weet dat ik er nooit iets mee kan bereiken maar ik denk steeds aan haar enzo.. en het lukt niet om niet aan haar te denken..

wat moet ik nu doen?

Groetjes,

Mr. anoniem

DAH 26-02-2013 20:01

Niet aan haar denken... Hoe vaak heb je contact met haar? Verminder het contact als jullie vaak contact hebben. Ga met andere meiden om. Doe dingen zoals lezen, gamen, sporten, undsoweiter.

tripster 26-02-2013 20:54

Euhjee.

Ga je dan bv. naast je nicht verder met geen meisjes om, want dan kan ik het me voorstellen. Als dat het enige meisje in je leven is...

Sneeuwwitje 26-02-2013 21:34

Probeer haar niet meer te zien. En blokkeer haar op facebook en andere sociale sites, kom vervolgens in contact met andere meisjes.

WolterB 27-02-2013 12:29

Titel verduidelijkt.

En het is natuurlijk niet handig en als je een redelijk hechte familie hebt is nooit meer zien/geen contact ook geen optie natuurlijk. Probeer er in ieder geval niet iets mee te doen en je focus naar andere meisjes te verleggen.

Mr. Anoniem 27-02-2013 17:57

Citaat:

tripster schreef: (Bericht 33049025)
Euhjee.

Ga je dan bv. naast je nicht verder met geen meisjes om, want dan kan ik het me voorstellen. Als dat het enige meisje in je leven is...

Nee ik ga met geen andere meisjes om..

E_Y_E 27-02-2013 18:02

ik zou dr gewoon doen.. aan liefde doe je toch niks, en een relatie met je neef of nicht kan gewoon hoor.

ikke4714 27-02-2013 18:28

ik heb dit ook gehad op mijn neef dan maar dat duurde een heel aantal jaar.
het beste is je gewoon zoals je al doet te realiseren dat het nooit iets word en er niets mee doen
dan gaat het vanzelf over

E_Y_E 27-02-2013 18:29

Citaat:

ikke4714 schreef: (Bericht 33049810)
het beste is je gewoon zoals je al doet te realiseren dat het nooit iets word en er niets mee doen
dan gaat het vanzelf over

waarom doen alsof het nooit wat kan worden?

Sneeuwwitje 27-02-2013 20:02

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33049789)
ik zou dr gewoon doen.. aan liefde doe je toch niks, en een relatie met je neef of nicht kan gewoon hoor.

Je zou d'r gewoon doen? wat, seks met haar hebben?

Ik zou het niet doen. Het zorgt voor vreemde verhoudingen binnen de familie, wat nogal problematisch kan worden. Bovendien moet je geen kinderen met elkaar krijgen omdat de kans op erfelijke afwijkingen en ziektes vergroot wordt aangezien je familie van elkaar bent.

Martiño 27-02-2013 23:03

Citaat:

Sneeuwwitje schreef: (Bericht 33049930)

Ik zou het niet doen. Het zorgt voor vreemde verhoudingen binnen de familie, wat nogal problematisch kan worden. Bovendien moet je geen kinderen met elkaar krijgen omdat de kans op erfelijke afwijkingen en ziektes vergroot wordt aangezien je familie van elkaar bent.

Ik ben het met je eens dat de verhoudingen binnen de familie op die manier ingewikkeld kunnen worden, maar het argument dat het risico op erfelijke afwijkingen verhoogd wordt is inmiddels achterhaald. Er is een verhoogd risico maar dat is maar klein, ongeveer 2% meer dan een "normaal" ouderpaar (vergelijkbaar met het risico als een vrouw op latere leeftijd een kind krijgt).

E_Y_E 28-02-2013 00:59

Citaat:

Sneeuwwitje schreef: (Bericht 33049930)

ik zou er idd gewoon voor gaan, liefde overwint alles

Vowel 28-02-2013 04:25

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33050378)
ik zou er idd gewoon voor gaan, liefde overwint alles

Ten eerste overwint liefde niet álles. Ten tweede weet de TS überhaupt niet of zijn nichtje ook iets voor hem voelt en als het niet wederzijds is (en die kans is vrij groot) zal hij toch echt hele nare situaties creëren, want het lijkt me sterk dat hij (een gedeelte van) zijn familie maar gewoon uit de weg kan gaan.

Als hij nu al zeker zou weten dat het wederzijds was en zij er ook achterstond.. tja, dan kun je zeggen "ga ervoor," ook al zouden er dan alsnog problemen kunnen ontstaan in zijn familie, maar op dít moment lijkt het me veel verstandiger om het gewoon te laten.

hookee 28-02-2013 08:25

OK, we zijn eruit:
Als het dus wederzijds is, ervoor gaan !. Maar ga er ook weer niet van uit dat dit de vrouw van je leven wordt, je bent immers nog puber.
Als nog niet duidelijk is of het wederzijds is, zoek dat eerst even uit, ze zit misschien ook met dezelfde vraag of heeft al besloten..
Als het duidelijk niet wederzijds is, zul je je duidelijk op iets anders moeten focussen.

Mr. Anoniem 28-02-2013 16:44

Citaat:

hookee schreef: (Bericht 33050499)
OK, we zijn eruit:
Als het dus wederzijds is, ervoor gaan !. Maar ga er ook weer niet van uit dat dit de vrouw van je leven wordt, je bent immers nog puber.
Als nog niet duidelijk is of het wederzijds is, zoek dat eerst even uit, ze zit misschien ook met dezelfde vraag of heeft al besloten..
Als het duidelijk niet wederzijds is, zul je je duidelijk op iets anders moeten focussen.

okee bedankt allemaal :)

Brigitjee 28-02-2013 17:37

dat kan tog nooit iets worden, je kan geen kinderen krijgen, de relatie tussen famillie word daardoor waarschijnlijk heel raar enzo.. ik zou het gewoon zo laten als het nu is, het gevoel gaat vast vanzelf weg

Reverend 28-02-2013 18:06

Citaat:

Brigitjee schreef: (Bericht 33050964)
je kan geen kinderen krijgen,

Terug naar biologie-les.

Brigitjee 28-02-2013 18:18

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33051003)
Terug naar biologie-les.

ja het kan wel maar die worden (zwaar) gehandicapt tog?

Martiño 28-02-2013 18:24

Nee, zoals ik al eerder zei: dat is een hardnekkige fabel.

Er is een klein verhoogd risico op erfelijke afwijkingen, maar het is absoluut geen zekerheid.

Sneeuwwitje 02-03-2013 00:57

Citaat:

Martiño schreef: (Bericht 33051016)
Nee, zoals ik al eerder zei: dat is een hardnekkige fabel.

Er is een klein verhoogd risico op erfelijke afwijkingen, maar het is absoluut geen zekerheid.

Oh, ik dacht dat het risico groter was.
Maar dan nog ben ik van mening dat het raar kan worden op bijvoorbeeld familiefeestjes, maar als zij dit willen moeten ze er natuurlijk voor gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:27.