![]() |
nieuwe laptop
Hallo guysss
ik heb echt geen verstand van laptops, dus ik vraag het maar hier. Om een lang verhaal kort te maken, mijn opa is overleden, en het huis moest verkocht worden dat al 9 jaar te koop stond. Ik (16), m'n broertje (14) en zusje (11) hebben altijd 'ruzie' om de laptop. Ik om huiswerk te maken, m'n broertje voor z'n spelletjes en m'n zusje om te skypen met dr vriendinnetjes. Dus mijn vader beloofde ons dat als het huis verkocht zou worden, we allemaal onze eigen laptop zouden krijgen. Het huis is verkocht, ik krijg dus een eigen laptop. :D Maarrr Ik heb dus geen idee welke goed is. Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik wil graag: - een groot beeldscherm; - meerdere schermen tegelijk openen, zoals dat nu met de meeste kan. zo naast het beeld schuiven zodat je het scherm verdeeld krijgt. Het liefste in 4 schermen; - ik ben een beelddenker, ik denk in beelden en filmpjes, ik wil dus mindmaps en tekeningen kunnen maken op m'n laptop. Daarom moet het scherm ook groot zijn; - en niet al te duur als dat mogelijk is..; - en een goed merk die niet snel problemen heeft en alles; - een roze :D maar das geen echte eis. xd Kunnen jullie mij helpen? Groetjes ! |
Aan wat voor budget dacht je? En bedoel je met meerdere schermen, meerdere beeldschermen? Of bedoel je meerdere programma's op het beeldscherm?
|
Dus je wilt een 17inch scherm of nog groter? Bij nog groter zou ik eerder voor een desktop pc gaan, of een kleinere laptop kopen en er een los scherm bij kopen.
En vind je de accuduur belangrijk? |
Als je er geen games op wilt doen zou de beste keuze een notebook zijn denk ik. Kijk vooral niet bij HP. Ik raad HP sterk af wegens de slechte prossessoren die erin zitten. Een notebook met een Intel Core i3 moet voldoende zijn. Ik zou een laptop nemen met minimaal Windows 7. Windows 8 vind ik zelf het beste maar dat is ieder zijn smaak. Verder zou ik naar een Nvidia Geforce minimaal 1 GB videokaart kijken, of een AMD. Een groot beeldscherm is een 17,6 inch. Je vind zo'n laptop vaak voor boven de 500 euro.
Ik geef je 2 tips mee als je opzoek gaat naar goedkope laptops: 1. Koop nooit een HP. 2. Koop geen laptops met de volgende prossessoren: Intel Pentium; Intel Centrino; Intel Celeron; Intel Amton. Trust me, ik heb al heel lang ervaring met laptops en computers en deze moet je echt niet nemen. Veel succes! :) |
Juist hp, mijn hele familie is ICT'er
|
High-end (dus dure) HP laptops zijn ok, alleen zijn hun goedkopere laptops wat minder qua bouwkwaliteit.
Acer zou ik ook vermijden. Lenovo en Asus zijn over het algemeen de beste merken, Sony is ook goed. |
Toshiba vind ik zelf ook een prima merk.
Denk wel even goed na over het formaat beeldscherm, nu je vooral thuis je laptop gebruikt is een groot scherm erg fijn, maar als je hem over een tijdje voor school gaat gebruiken en hem ook daadwerkelijk meeneemt is een groot scherm niet al te handig. Mijn laptop past bijvoorbeeld net-wel/net-niet in een normale rugzak en dat is gewoon irritant (alleen als mijn tas verder leeg is kan de laptop er in) nu ik hem vaker mee wil nemen. (Ook maakt een groot scherm de laptop groter en dus zwaarder, ook iets om over na te denken als je hem mee wilt kunnen nemen!) |
bij dell heb je altijd van die leuke kortingsacties.
http://gathering.tweakers.net/forum/...dell%2Ckorting voor leuke kortingen. Daarom zou ik ook gelijk voor een dell gaan. http://www.dell.com/nl/p/inspiron-15...piron-15r-5521 Als je dan de benodigde korting weet te vissen uit de vorige link, ben je rond de 500 kwijt. |
Citaat:
|
Om eventjes verder te gaan, Atom werd vroeger voor netbooks gebruikt. Netbooks zijn op dit moment niet echt meer aan de orde en Intel gebruikt de Atom naam tegenwoordig voor processors voor telefoons e.d..
Ik weet niet hoe het vroeger zat met Centrino, maar nu is dat een wireless kaart als ik me niet vergis. |
Compaq, nee, maar idd +€500 laptops van hp zijn prima!
|
Een Mac is eigenlijk voor echte breedbeeld denkers.
Ik zelf ben er totaal niet van alleen de Design bevalt me wel. Maar ik moet wel toegeven...verspilling van geld! Een Toshiba of een Dell +/- €500 zal het prima doen. Er zijn ook andere top merken en bij Media Markt kan je prima terecht bij de mensen die daar zo werken. Maar laat ze je niet een €1200 laptop aansmeren! |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:20. |