Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Muziek (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=29)
-   -   Wat heb je nodig om te kunnen Draaien op feesten? (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1874841)

Boeitjouwwat 03-03-2013 17:31

Wat heb je nodig om te kunnen Draaien op feesten?

Heey,

De laatste tijd mix/maak ik best veel muziek, het leek mij dus ook wel nice om zo nu en dan ergens te kunnen draaien, ik vroeg me dus af wat ik daar precies voor nodig heb...
Ik heb een desktop en een midikeyboard waar ik muziek mee maak...
Maar heb je bijvoorbeeld een laptop nodig om een hele avond te draaien?
En heb je speakers nodig of hebben de meeste plekken die zelf(het ligt er natuurlijk aan waar je draait...)

Alvast bedankt:)

Reverend 03-03-2013 17:47

Citaat:

Boeitjouwwat schreef: (Bericht 33053541)
Heey,

De laatste tijd mix/maak ik best veel muziek, het leek mij dus ook wel nice om zo nu en dan ergens te kunnen draaien, ik vroeg me dus af wat ik daar precies voor nodig heb...

Je hebt nodig wat -jij- wil gebruiken. Als je je keyboard wil bespelen dan neem je die mee. Laptop lijkt me handig ja.
Citaat:

En heb je speakers nodig of hebben de meeste plekken die zelf(het ligt er natuurlijk aan waar je draait...)
Dat ligt daar natuurlijk aan.

Reversistence 05-03-2013 16:13

Citaat:

Boeitjouwwat schreef: (Bericht 33053541)
Heey,

Alvast bedankt:)

Ligt eraan hoe jij wil mixen, ik vind t sowieso knap dat je goed kan mixen zonder een mixer oid, alleen een midikeyboard lijkt me iig een beetje lastig.
En het ligt eraan wat voor soort feestjes jij wilt gaan draaien, als beginner zal dat waarschijnlijk voor kleinere groepen zijn en waarschijnlijk heb je dan dus ook zelf speakers nodig.

kitesurf1999 08-03-2013 19:33

muziek

Rmo 10-03-2013 20:41

Alles hangt natuurlijk af van de locatie. De meeste etablissementen zijn voorzien van speakers en een bescheiden "PA" (let op de aanhalingstekens) waar je gewoon jouw output leads in moet proppen. Vaak zijn er zelfs al CDJs en een mixer aanwezig, maar aangezien jij met pc dj't moet je dus je eigen laptop en controller meebrengen. En zorgen dat je een 2x RCA (cinch) output hebt.

Kan ik je eigen muziek ergens beluisteren?

Boeitjouwwat 12-03-2013 18:32

heey, bedankt voor alle tips,
maar ik zei niet dat ik met pc draaide ik zei alleen of ik er een nodig had.
maar het is dus niet nodig, i vroeg me ook af of jullie tips hadden welke mixer ik moet kopen ofzo(en of je dan een linkje kan plaatsen)

kitesurf1999 12-03-2013 19:33

pioneer cdj

Rmo 13-03-2013 20:25

Mixers zijn vreselijk duur voor wat ze zijn gewoonlijk. Hoe goedkoper hoe beter. (Zonder natuurlijk basisfuncties op te geven: master gain, EQ, headphone cue) 4 kanalen en eventuele sends is ook leuk meegenomen, kun je later nog uitbreiden. Van CDJs heb ik geen verstand.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:21.