![]() |
Habemus Papam
Er is een nieuwe paus, Fransicus de eerste.
Hij schijnt heel veel vernieuwing en verandering te willen in de kerk. Ook heeft hij respect naar iedereen hoog in het vaandel staan. Een progressieve paus als deze Argentijn lijkt me goed voor de katholieke kerk (en de wereld in het algemeen). Wat denken jullie? |
Waaruit leid je af dat hij progressief is?
Of respectvol, trouwens: Citaat:
Ik lig er verder niet zo wakker van hoor, maar of er opeens veel zal veranderen in de kerk lijkt me sterk. |
Lijkt me sterk dat er veel gaat vernieuwen of verbeteren, maar hij mag me verbazen.
|
Het is precies dezelfde mongool als altijd maar dan met een andere naam.
|
Ik denk wel dat deze paus goed is voor de katholieke kerk: hij schijnt redelijk slim te zijn, wilt dus respect voor iedereen (altijd goed teken) en is dus ook al op bepaalde punten een stuk progressiever dan een aantal andere kardinalen. Ik denk dat hij goed de orde op zaken kan stellen in de kerk, en ervoor zorgt dat de kerk weer wat meer aanzien krijgt (na al die kerkschandalen die er zijn geweest). Ik heb vertrouwen erin ;)
|
Wat heeft slimheid met respect te maken? Ik ben zelf extreem intelligent en zeker intelligenter dan de paus, maar ik heb geen respect voor iedereen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Behalve voor homo's. Geen respect voor homo's enzo. En voor ongelovigen ook niet trouwens. Maar voor de rest mad respect.
:') |
Citaat:
|
Waar haalt iedereen het idee vandaan dat hij progressief is? :o
|
^ ik ben bang dat dat de noobvertaling is van Jezuiet.
Overigens denk ik zelf dat er weinig verandert. Alleen charisma is wel leuk voor zo'n leider. |
Volgens mij staat hij juist te boek als vrij conservatief, inderdaad.
|
Citaat:
|
Hij is en blijft een paus, dus pro-homo zal het zeker niet worden. Gratis condooms zitten er ook niet in. Hij is relatief progressief, of in ieder geval, anders dan de vorige paar. Ik was blij verrast met zijn standpunten, behalve die over homoseksualiteit, maar ik had daar al erg lage verwachtingen.
|
Iets minder conservatief dan de vorige paus is nog steeds conservatief. Ik heb geen enkel progressief standpunt gehoord, ieder achtergrondartikel dat geschreven wordt over de paus benadrukt ook dat hij niet als progressief wordt beschouwd. Dat hij sociaal bewogen is en betrokken is bij de armen vind ik niet zo opmerkelijk, dat zijn of waren de meeste geestelijken wel.
|
Citaat:
Citaat:
Kort samengevat was het pas goed geweest als het een polygame, getrouwde, biseksuele AIDSneger met een condoomfabriek was geweest? Ik ben er verder heel erg blij mee want Franciscus van Assisi is mijn lievelingsheilige :cool: |
Ik weet niet wat jouw probleem is :confused: maar ik zeg nergens dat ik vind dat het vreemd is dat de paus niet voor het homohuwelijk is of dat ik vind dat de kerk homohuwelijken moet erkennen/sluiten. Ik vind zijn woordkeuze (werk van de duivel; oproepen tot een oorlog van god) alleen niet van respect getuigen (i.t.t. wat er in de OP werd beweerd " respect naar iedereen hoog in het vaandel hebben staan").
|
Ow is het homohuwelijk een persoon waar hij respect voor moet hebben? Dat wist ik niet! Dan snap ik je reactie wel ja!
|
Habemus Popuskastum.
|
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:30. |