Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   striae (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1875405)

DaichiDechu 16-03-2013 10:26

striae

hoi allemaal,

Ik zie de laatste tijd dat ik steeds meer stretchmarks op m'n borsten krijg.. ik heb ze ook al op m'n heupen, terwijl ik niet ineens snel gegroeid ben ofzo volgensmij.. en ik ben ook niet dik, en m'n borsten zijn niet bepaald groot.. toch krijg ik ze :/
heb ik gewoon een te strakke huid ofzo? en weet iemand hoe je ze kan verminderen of vermijden?

Groetjes, Daichi

Pluis 16-03-2013 10:48

er zal toch wel wát aan je lichaam aan het groeien zijn, anders krijg je geen striae. En je krijgt ze niet alleen van dik worden, spierontwikkeling kan ook verantwoordelijk zijn voor de plekken op je heupen.
Een troost: nu zijn zo nog paars, maar over een jaar worden ze wit en dan zie je ze haast niet meer. Heb heb ze ook in m'n zij en op m'n benen maar je ziet ze echt amper.

Of het echt helpt weet ik niet, maar er wordt nog wel eens aangeraden de plekken in te smeren met creme. En dat hoeft echt geen speciale dure littekencreme te zijn, want het gaat om de masserende beweging van het smeren. Als je dat elke dag doet, schijnt het te voorkomen dat ze erger worden terwijl je verder groeit (en uiteraard zijn er ook mensen die beweren dat ze ervan weggaan). Echt wetenschappelijk bewijs is er niet (dit vinden wetenschappers lang niet zo boeiend als het genezen van aids ;)) maar je kan het proberen!

DaichiDechu 16-03-2013 10:55

Citaat:

Pluis schreef: (Bericht 33068893)
er zal toch wel wát aan je lichaam aan het groeien zijn, anders krijg je geen striae. En je krijgt ze niet alleen van dik worden, spierontwikkeling kan ook verantwoordelijk zijn voor de plekken op je heupen.
Een troost: nu zijn zo nog paars, maar over een jaar worden ze wit en dan zie je ze haast niet meer. Heb heb ze ook in m'n zij en op m'n benen maar je ziet ze echt amper.

Of het echt helpt weet ik niet, maar er wordt nog wel eens aangeraden de plekken in te smeren met creme. En dat hoeft echt geen speciale dure littekencreme te zijn, want het gaat om de masserende beweging van het smeren. Als je dat elke dag doet, schijnt het te voorkomen dat ze erger worden terwijl je verder groeit (en uiteraard zijn er ook mensen die beweren dat ze ervan weggaan). Echt wetenschappelijk bewijs is er niet (dit vinden wetenschappers lang niet zo boeiend als het genezen van aids ;)) maar je kan het proberen!

ok bedankt! miss groeien m'n borsten dan toch wel iets :D
ik sport niet zo veel dus ik weet niet of het perse spier is, in m'n borsten dan :p
en ok! zalik proberen, zou olie ook goed zijn?

Pluis 16-03-2013 11:00

Olie mag ook. het gaat om de masserende beweging!

En je hoeft er niet driftig voor te sporten, ik had het al van het half uurtje dat ik elke dag naar school fietste.

DaichiDechu 16-03-2013 11:38

ok, ik ga ze masseren dan ;)
en ja ok dat kan ook, maar ik doe nooit echt iets speciaal met m'n borstgedeelte, misschien terwijl ik het niet merk.. maar waarschijnlijk groeien ze gewoon echt :D

Pluis 16-03-2013 11:48

Nou, is toch eindelijk het moment daar waarop ze gaan groeien ;) Overigens moet je met dat masseren niet na 2 weken al resultaat verwachten he?

Macrador 16-03-2013 12:27

Insmeren werkte bij mij wel niet echt.
Gewoon proberen schijt aan te hebben. Ik heb ze nu al een 5 jaar ofzo.

DaichiDechu 16-03-2013 13:14

njah ik smeer ze sws al een tijdje bijna elke dag in met een soort vanille creme, maar daarna kreegik ze toch.. ;o
maarja zo erg zichtbaar zijn ze ook weer niet. ik ben zo blij dat ze eindelijk groeien x)

Lusi 16-03-2013 13:59

Het effect van smeren, masseren en andere trucjes valt te verwaarlozen. De kleur trekt weg en verder heeft echt bijna iedereen ze, ook zonder overgewicht.

DaichiDechu 16-03-2013 16:50

ja daswaar.. maarja als het valt te voorkomen zou ik een poging wagen ;o

Vowel 17-03-2013 08:55

Het valt niet te voorkomen. ;) Sowieso heb je ze nu al en ze gaan niet meer weg. Maar iedereen heeft ze hoor. Ik heb ze aan de binnenkant van mijn bovenbenen, maar je ziet ze amper. Gewoon geduld hebben, na een tijdje trekt het weg.

DaichiDechu 17-03-2013 12:10

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 33069700)
Het valt niet te voorkomen. ;) Sowieso heb je ze nu al en ze gaan niet meer weg. Maar iedereen heeft ze hoor. Ik heb ze aan de binnenkant van mijn bovenbenen, maar je ziet ze amper. Gewoon geduld hebben, na een tijdje trekt het weg.

okie ;o

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.