Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Flora & Fauna (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=9)
-   -   Haaruitval kat (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=187566)

heilige shit 16-08-2002 12:26

Haaruitval kat

Mijn kat heeft haaruitval aan de binnekant van haar poten en haar buik weet soms iemand de oorzaak waaorm ze daar haar haar uittrekt???????
HELP MIJ zo snel mogelijk
P.S. tis een vrouwelijke gesteriliseerde kat)

Kat 16-08-2002 17:37

zolang ze geen kale plekken oid heeft zou ik me niet zo'n zorgen maken, dan komt het gewoon omdat het zomer word, t word warm, en ze verliest haar wintervacht.
Als ze echt kaal word zou het (geloof ik) door luizen(/vlooien?) kunnen komen, maar dat weet ik dus niet zeker! In dat geval kan je eens langs een dierenarts gaan. (misschien dat ze in de dierenwinkel ook wel weten wat het dan kan zijn trouwens)

rodina 16-08-2002 20:11

Ja tis erg warm, dus misschien dat het daar van zou kunnen komen.. Dat het van vlooien zou kunnen zijn, dat lijkt me niet eigenlijk :confused:
Onze kat heeft dat ook, is momenteel heel schor, kan dus niet erg mauwen (wel rustig ;)) en heeft allemaal kalen plekken op zn rug, dus ik ga maar es met 'm naar de dierenarts. Die weet het ongetwijfeld wel :)

Lafhoofd 17-08-2002 00:45

ouderdom? of is het nog niet zo'n oude kat...
onze kat heeft een raar plekje boven(!) zn staart dat soms kaal is, soms ligt 'begroeid' zit daar een vetbobbel ofzo... kweenie, bel anders ff naar de dierearts om info

BrunetJuh 17-08-2002 09:06

jah, ouderdom! als ie oud is tenminste he?

heilige shit 17-08-2002 17:09

Mijn kat is 7 jaaar en we zijn ale naar de dierenarts gegaan en er zijn geen beestjes en het komt niet van de warmte mer ze likt gewoon haar haar uit en de dierenarts wist niet wat het was

Kat 17-08-2002 21:23

Citaat:

heilige shit schreef:
Mijn kat is 7 jaaar en we zijn ale naar de dierenarts gegaan en er zijn geen beestjes en het komt niet van de warmte mer ze likt gewoon haar haar uit en de dierenarts wist niet wat het was
Ze likt aan dr vacht, en daarbij maakt ze dus die haren los... mjah, das opzich heel normaal, doet mijn kat ook, en als ie ziekig is dan braakt hij het allemaal weer uit (haarballen). is niet zo'n probleem.
mjah, hoe weet je zeker dat het niet van de warmte komt? Dat lijkt mij eigenlijk wel de meest logische oplossing, tis warm, wintervacht laat los, dus de kat likt bij het wassen meer haren op. Maargoed, t kan natuurlijk ook gewoon heel wat anders zijn ofzo...

mjah, als de dierenarts het ook niet weet dan lijkt het me beswel sterk dat je hier een bruikbaar antwoord krijgt...

tacidvs 18-08-2002 12:44

Hm, sterk? Onze kat heeft en had last van haaruitval. Stressgerelateerde schommelingen in hormoonspiegels, zoiets was het. Kan zijn doordat er in de buurt verbouwd wordt, of er nieuwe katten in de buurt zijn komen wonen. Kan ook zijn omdat er teveel katten in de buurt wonen. Kan eigenlijk heel veel oorzaken hebben. Hormoonpilletjes voor gekregen. Maarja, katten eten geen pilletjes. Is nu al minder, gewoon vanzelf.

Het haar valt uit, maar de kat plukt het wel zelf, het jeukt kennelijk, dus daarom. Er is geen sprake van automutilatie ;)

Kan zijn dat ik het mis heb, ben geen dierenarts, maar dit gold/geldt voor onze kat.

Yamyam 18-08-2002 17:57

Mijn poes had dat ook en kreeg daarvoor een halfjaarlijkse injectie, en vitaminepilletjes.
Ik denk dat ze de vlooien eruit probeert te bijten, maar sommige poezen zijn daar nogal hardvochtig in dus die houden niet meer op.
Ik zou haar zoiezo veel borstelen, want zulke poezen krijgen ook sneller haarballen, en ermee naar de dierenarts gaan.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:28.