![]() |
Piano
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem .. Ik hou ontzettend van muziek maken en zingen. Ik vind piano spelen ook echt ontzettend leuk. Ik kies ook muziek in de bovenbouw en een piano thuis hebben, om te oefenen, zou dus erg handig zijn ! Ook lijkt het me leuk om noten te leren lezen en op pianoles te gaan.. Maar er is één probleem, ik mag geen piano van m'n ouders, ook niet als ik het zelf betaal.. Ik ben erg verdrietig en weet niet hoe ik m'n ouders kan overhalen dat dit echt iets is wat ik leuk vind en al te graag wil leren bespelen ! Liefs, Wanhopige Jozefien |
Waarom mag je van je ouders geen piano? Als je dat weet, kun je oplossingen/argumenten tegen/compromissen verzinnen.
|
En een keyboard? Het is natuurlijk geen piano, maar het is minder groot, minder duur en je kunt er ook goed op leren spelen.
Vraag inderdaad eens aan je ouders waarom je geen piano mag. |
een keyboard is meestal goedkoper, en neemt minder ruimte in, misschien is dat een optie?
EDIT: ooh haha, tegelijk gepost |
Je kan ook kijken naar digitale piano's, stagepiano's, keyboard of MIDI-keyboards, die nemen niet al die ruimte in.
|
En mochten de opties hierboven niet werken, dan kun je misschien vragen of je na schooltijd in een muzieklokaal mag blijven om te spelen. Als je ouders na een tijdje zien dat je zó gemotiveerd bent dat je er zelfs langer voor op school blijft, bedenken ze zich misschien wel :)
|
Vinden ze dat een piano te groot is of te veel geluid produceert? Dan is de oplossing mss een keyboard of electronische piano. Die kan je denk ik wel op je kamer kwijt en je kunt er een koptelefoon op aansluiten. Denk er wel aan de meeste keyboards niet de aanslag hebben van een echte piano, veel electronische piano's wel.
|
Kan het zijn dat je al eerder iets heel graag wilde, je ouders erin geďnvesteerd hebben en je er daarna niet meer naar omgekeken hebt? Dan kan ik me voorstellen dat ze er negatief over zijn.
Het kan uiteraard ook met het geluid te maken hebben of dat je wel graag zingt maar daardoor je huiswerk niet maakt... Als het om het geluid, de kosten of ruimte is, is een keyboard de oplossing en marktplaats of koning(inn)endag je vriendje. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:16. |