![]() |
strafbaar
hallo allemaal
ben ik of mijn vriendin strafbaar als wij sex hebben we zijn allebei minderjarig en ik hoef niet te horen dat ik te jong ben en alles grts bjorn |
|
Als oom agent het ziet ben je strafbaar ;)
|
hoe erg minderjarig?
11 en 16 of allebei 17,, dat is volgens mij wel een verschil |
Nee.
Oh, en je bent te jong. Snotaap. |
we zijn allebei 13
|
dat is niet strafbaar
|
Dat is het wel.
|
Formeel gezien is het strafbaar, in Nederland mag je sex hebben vanaf 16 en ouder. Alles daar boven maakt niet uit, alles daaronder mag niet. Al beland je echt niet in de gevangenis of krijg je een boete als je toch sex hebt met je vriendin hoor, er zijn zat mensen die voor het eerst sex(uele handelingen) hebben voor hun 16e, en daar wordt nooit iemand voor opgepakt: omdat het nooit echt een probleem is.
De regel is puur om te voorkomen dat mensen van 34 sex gaan hebben met 14 jarigen, omdat ze er vanuitgaan dat iemand van 14 nog niet voldoende zelf na kan denken over hoe raar dat eigenlijk is. Maar 14 en 14 is niet raar, dus geen probleem. Dat zou het pas zijn als er sprake is van iemand dwingen of mishandelen ed. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Volgens de wet wordt het gezien als verkrachting, al was het 1254445% vrijwillig
|
De wet is dan ook slechts een richtlijn en heeft verder totaal geen waarde.
|
Dat is niet strafbaar als het vrijwillig is. Het is alleen strafbaar als een 16 jr. of ouder is.
|
Als het mag van de ouders jij en zij willen het zelf, is er geen probleem toch?
|
Citaat:
|
Ik vind jullie wel te jong voor nu al sex
|
Jullie zijn erg jong, dat moet ik wel zeggen.
Maar ik betwijfel of er een probleem van gemaakt zal worden door de politie, zeker aangezien geen van jullie gedwongen wordt. |
Jullie zijn idd erg jong maar het is niet strafbaar ook niet als haar ouders aangifte zouden doen.
|
Gebruik wel een (passend) condoom! Anders krijg je wel haar ouders op je dak. Als ze straks zwanger blijkt. ;)
|
Citaat:
|
Foutje, bedankt!
|
Dit is niet strafbaar.
vorige week werkstuk ingeleverd over seksueel misbruik in jeugdzorg. Zie: De student heeft inzicht op welke wijze wettelijke regels worden toegepast Volgens het strafrecht ben je seksueel volwassen vanaf je 16e levensjaar. Je wordt dan ook als seksueel meerderjarig beschouwd. Tussen de het 12e levensjaar en het 16e levensjaar wordt men nog niet als seksueel meerderjarig beschouwd. Toch wordt het bezig zijn met seks onder enkele omstandigheden goedgekeurd, namelijk: - voorbeeld: als een jongen en een meisje beiden 15 zijn en ze hebben seks met elkaar, dan is het niet strafbaar. Het ontuchtkarakter van de seksualiteit wordt weggenomen omdat ze van elkaar houden. - We hebben in ons land te maken met mensen die uit het buitenland komen en waarvan meisjes uitgehuwelijkt zijn. Meisjes van onder de 16 kunnen dus getrouwd zijn en seks hebben. |
Citaat:
|
*omdat ze het beiden willen :p
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:49. |