![]() |
Telt Nederlands, Engels, rekenen mee voor het MBO
Op dit moment volg ik een mbo niveau 3. Graag wil ik weten of de examens meetellen voor Nederlands, Engels, rekenen? En of dit invloed heeft op je diploma?
|
Dit staat als het goed is in je onderwijsprogramma. Maar gezond boeren verstand zegt ja: het zijn basisvakken die iedereen moet beheersen. Voor één van die vakken een onvoldoende staan zorgt ervoor dat je zakt en geen diploma krijgt.
|
Bij mij was het dat je op rekenen en nederlands dit jaar geen onvoldoende kon halen maar volgend jaar wel, over engels weet ik het niet want ik had geen engels..
|
Telt het mee, ja of nee?
|
ik heb m'n niveau 3 afgelopen jaar gehaald. aan het einde van het jaar heb ik "toa?" toetsen gemaakt voor rekenen, nederlands en engels. als je 1 van die onderdelen niet goed hebt gemaakt, kun je zakken volgens mij.
|
Nee, vandaag heb ik het nog aan mijn docent van rekenen gevraagd. Het heeft geen invloed op je diploma ;)
|
Hoezo niet? Je moet die drie vakken toch ook gewoon voldoende halen voordat je überhaupt je diploma mag ophalen?
|
Bij sommige opleidingen hoeft dat niet, kan je niet zakken op Nl, Eng of rekenen..
|
Ik doe ict niveau 3 misschien daarom?
|
Ik deed helpendde zorg en welzijn 2 en daar kan je ook niet zakken op rekenen of wiskunde (engels krijg je niet op die opleiding)
|
ik deed medewerker beheer ict niv 3 ofzo :/ maar daar was het wel zo
|
Nou ik vind dat wel raar hoor, want van elke opleiding wordt toch een bepaald niveau Nederlands en rekenen verwacht, dat heb je ook nodig in je werkveld.
|
blijkbaar niet :)
jammer genoeg, als ik die weer me opleiding doe telt het wel mee, nou jeej ben best wel slecht in Nederlands en rekenen |
verwijderd
|
Kijk even naar de post.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:10. |