![]() |
Idee om de klant op 1 te zetten
hallo,
Ik werk bij een supermarkt en we volgen een project: de klant is koning. ik vroeg me af of iemand misschien een idee had om de klant op 1 te zetten? alvast bedankt. |
Goede service verlenen en aangezien je in een supermarkt werkt kan je als een klant lang de schappen ziet doorzoeken vragen waar hij of zij naar opzoek is en helpen.
|
In een supermarkt willen de meeste mensen met rust gelaten worden, ze willen zo snel mogelijk weg.
Als ik de suiker zoek spreek ik wel een medewerker aan en dan mag hij me vertellen waar ik het kan vinden (meestal lopen ze helemaal met me mee alsof ik een kleuter ben...) |
Citaat:
Citaat:
|
Iemand nog serieuze reacties?
|
Een supermarkt is in essentie natuurlijk niet een plek waar je heel veel customer care kunt uitvoeren. Veel mensen willen toch vooral snel en goedkoop boodschappen doen. Waar je aan kunt denken is een uitgebreid assortiment zodat mensen alles bij jullie kunnen kopen, veel proefplekjes (kaas, vlees, gebak, koffie), betaalgemak (zelfscanners, zorgen dat rijen bij kassa's kort zijn). Maar ik ga er eigenlijk van uit dat jullie dat zelf ook al bedacht hebben.
|
Citaat:
Ik ben een regelmatige klant van supermarkten en wil graag serieus genomen worden. |
Zelf vind ik het heel prettig als supermarkten ruim opgezet zijn zodat je er makkelijk en snel doorheen komt. Hoewel het in sommige supermarkten beleid schijnt te zijn dat er veel bijgevuld wordt tijdens drukke periodes, vind ik dat erg vervelend omdat die karren best wel in de weg staan.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik op zoek was naar een product, maar het goedkope merk was op en toen kreeg ik de dure variant mee voor de prijs van de goedkope, dat vond ik best goede service. |
Naar de wc kunnen.
|
Wij hebben het afgelopen jaar een soortgelijk project gedraaid binnen onze supermarkt. Hierbij kwamen als speerpunten vooral naar voren dat de klant aandacht fijn vindt. Voorbeelden hiervan zijn:
|
Citaat:
Het tweede punt vind ik soms juist erg irritant, bijvoorbeeld in kledingwinkels (in supermarkten kijk ik geloof ik nooit moeilijk :confused:ik haal wat ik wil halen?) wil ik rustig kunnen twijfelen tussen spullen zonder dat er een irritante verkoper in mijn nek hijgt. |
Citaat:
Ik doelde meer op situaties dat je klanten ziet staan met een blik van "Ik kan het niet vinden" of "Welke van de twee is nu beter?". Het moet zeker niet zo opdringerig zijn dat je na 15 seconden (net zoals in sommige kledingwinkels) al in je nek gehijgt wordt door een of andere verkoop(st)er. |
Citaat:
|
In 'n supermarkt moeten producten voorradig zijn en ik moet niet thuiskomen met bedorven producten. Dat eerste geldt met name voor actieproducten, anders neig ik er vaak naar om 't misleidende promotie te noemen.. De winkel dient ook 'n beetje logisch gestructureerd te zijn; geen cola naast de kassa's en sinas achterin de winkel, als overdreven voorbeeld). Daarnaast is 't ook fijn als je in de gangpaden met twee winkelwagens langs elkaar kunt lopen.
Verder dient er voldoende personeel rond te lopen die ik aan kan spreken, mocht ik bepaalde producten niet vinden. En als 't even kan: redelijk kundig personeel. Anders gaat ie de gehele winkelbezetting rond om tot de conclusie te komen dat ze 't betreffende product niet verkopen.. Tot slot vind ik wachttijden bij de kassa van gemiddeld 3 minuten acceptabel. Uitloop ergert me niet héél erg, maar wel als dat komt doordat die caissières achteloos met elkaar zitten te kleppen over alles behalve hun werk. |
Altijd lachen is heel blangerijk. Ook als je moe bent.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:13. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.