![]() |
profielkeuze en rechten
hallo iedereen,
ik zit nu in 3 havo en moet een profiel gaan kiezen. ik wil later HBO rechten studeren of HBO bestuurskunde.dus heb ik dat ik E&M gekozen met wiskunde B , Frans en M&O. is dat wel handig voor als je hbo rechten of bestuurskunde wilt gaan doen? maar ook een vriendin zegt dat ik beter niet wiskunde B kan gaan doen ,omdat ik slecht ben in Natuurkunde en mijn wiskunde docent denkt wel dat ik wiskunde B aan kan. dus ik weet niet wat ik moet doen? ik sta een 7.6 voor wiskunde en 5.7 voor natuurkunde . en heb je wat aan wiskunde B later ? |
Tja, ik zou je leraar wiskunde geloven, die kijkt je werk na. Die vriendin niet ;)
|
Met wiskunde B 'zou' je meer inzicht moeten krijgen/ontwikkelen. In jouw positie zou ik het wel doen. Je denkt er meer analytisch mee en er gaan opleidingen voor je open als rechten/bestuurskunde het niet wordt.
Je hebt denk ik meer aan wiskunde A dan B voor een studie als rechten of bestuurskunde. Correct me if I'm wrong though. Ik weet namelijk niet of je uberhaupt wiskunde krijgt bij rechten, laat staan iets met differentiaal rekenen o.i.d wat je veel bij Wiskunde B terug ziet. |
ik zit ook nu in 3 havo en moet vrijdag mijn profielkeuze inleveren. ik kies voor wiskunde A omdat ik niet zo goed ben in wiskunde en wiskunde B een stuk moeilijker schijnt te zijn. Bij ons op school zeggen ze dat als je niet erg goed bent in wiskunde dat je dan beter A kan kiezen. B heeft ook best veel met natuurkunde te maken. A is meer kansberekening.
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:42. |