Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Psychologie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=51)
-   -   vechten (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1876432)

tomska 06-04-2013 21:59

vechten

hoi allemaal, ik heb een probleem.. ik ben heel vaak erg kwaad en heb dan zin om iets helemaal in elkaar te slaan/te vermorzelen. ik ben er eigelijk elke dag mee bezig om dit onder bedwang te houden alleen een paar dagen ging het helemaal mis. er was namelijk een gast die me de hele tijd zat te treiteren en op een gegeven moment was ik het zo zat dat ik hem dus een vuist tegen zn gezicht gaf. toen begon hij ook te vechten tegen mij. (verdere details niet belangrijk) maar uiteindelijk begon ik het vechten leuk te vinden. dus nu is mijn vraag hoe kan ik dit zonder zo veel moeite wat makkelijker onder bedwang houden? ik zit nu op judo kickbox en fitness om een beetje uit te razen maar het helpt niet(n)

'Amor 06-04-2013 22:05

tot 10 tellen

tomska 06-04-2013 22:09

ehm dat werkt niet echt.. das wat mijn moeder mij als eerste heeft geleerd alleen met het tellen word de woede alleen maar erger:(.. ik voel me echt een creep

E_Y_E 06-04-2013 22:29

ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie en kun je lekker feckten jonguh

DAH 06-04-2013 23:18

Je woede niet opkroppen. Heb altijd een bijbel bij je die je lekker hard tegen een muur kan gooien als je boos bent (werkt heel goed).
Het gaat er vooral om dat je je woede op andere manieren ventileert dan door een gevecht te beginnen.

tomska 06-04-2013 23:31

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33095261)
ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie en kun je lekker feckten jonguh

zit op kickbox en judo

'Amor 07-04-2013 09:48

Praat er over?

tomska 07-04-2013 14:24

met wie.. als ik er met mn ouders over praat word ik ook erg kwaad

Selda x 07-04-2013 16:13

Even tot rust komen door aan iets leuks te denken en je agressie opzij proberen te zetten. Succes ;) !

'Amor 07-04-2013 17:14

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33096499)

Hoezo word je kwaad om over vechten en boosheid en alles te praten?

hookee 07-04-2013 19:18

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33095261)
ga op een vechtsport, daar leer je goed om te gaan met agressie

Ik zie die dat "leren omgaan met aggressie" nog niet zo gauw, is dat bewezen? Is het niet veel beter om te gaan dammen of een teamsport te kiezen waar je leert met mede- en tegenspelers om te gaan i.p.v. tegen hun hoofden te beuken?

E_Y_E 07-04-2013 19:20

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33096499)

Sla tegen een muur.. muren hebben geen gevoel

'Amor 07-04-2013 19:28

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097022)
Sla tegen een muur.. muren hebben geen gevoel

Ik denk hij wel

tomska 08-04-2013 10:25

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33096857)
Hoezo word je kwaad om over vechten en boosheid en alles te praten?

dat weet ik dus niet...

tomska 08-04-2013 10:25

Citaat:

'Amor schreef: (Bericht 33097036)
Ik denk hij wel

ik sla niet meer tegen de muur aab

E_Y_E 08-04-2013 11:00

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33097859)
ik sla niet meer tegen de muur aab

goed zo, muren hebben niks gedaan

tomska 08-04-2013 13:10

Citaat:

E_Y_E schreef: (Bericht 33097892)
goed zo, muren hebben niks gedaan

haha nee ik heb al 2 keer mn hand gebroken.. maar ik heb al een oplossing. ik heb een oud bed tegen mijn muur gezet

'Amor 08-04-2013 18:53

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33098091)
haha nee ik heb al 2 keer mn hand gebroken.. maar ik heb al een oplossing. ik heb een oud bed tegen mijn muur gezet

Kan ook, neem een boksbal

bloodyb 10-04-2013 12:48

Als je al boos wordt als je met je ouders over je boos worden wil praten is er wel iets mis. Misschien wordt het tijd voor proffessionele hulp, psycholoog of gedragstherapeut? Probeer je iig niet te laten verleiden om te gaan vechten. Als je zo boos wordt en je gebruikt technieken die je hebt geleerd bij kickboxen op iemand die dat niet kan en ook niet verwacht kan je hem flink beschadigen. En ik neem aan dat je dat niet wilt!

Reverend 10-04-2013 13:03

groei op.

tomska 10-04-2013 15:22

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33101770)
groei op.

opgroeien gebeurt met de dag.. maar ik weet niet precies wat dit te maken heeft met het onderwerp...

tomska 10-04-2013 15:25

Citaat:

bloodyb schreef: (Bericht 33101734)
Als je al boos wordt als je met je ouders over je boos worden wil praten is er wel iets mis. Misschien wordt het tijd voor proffessionele hulp, psycholoog of gedragstherapeut? Probeer je iig niet te laten verleiden om te gaan vechten. Als je zo boos wordt en je gebruikt technieken die je hebt geleerd bij kickboxen op iemand die dat niet kan en ook niet verwacht kan je hem flink beschadigen. En ik neem aan dat je dat niet wilt!

ik wil helemaal niemand pijn doen/beschadigen alleen de makkelijkste weg om mijn woede in te uiten (vind ik) is in iets te slaan of te vermorzelen en mij maakt het verder niet uit wat/wie het is..

Reverend 10-04-2013 16:11

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33101880)
opgroeien gebeurt met de dag.. maar ik weet niet precies wat dit te maken heeft met het onderwerp...

Een belangrijk onderdeel van opgroeien is het leren relativeren en het nut inzien van je emotionele uitbarstingen.

Ik denk dat je ondertussen wel kan concluderen dat het uitsluitend een negatieve impact heeft om boos of agressief te worden. De oplossing is dan ook eigenlijk heel simpel: Niet meer overreageren.

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33101884)
ik wil helemaal niemand pijn doen/beschadigen alleen de makkelijkste weg om mijn woede in te uiten (vind ik) is in iets te slaan of te vermorzelen en mij maakt het verder niet uit wat/wie het is..

Of je uit je woede gewoon niet. Waarom die behoefte om anderen je emotionele instabiliteit te laten zien?

Vowel 10-04-2013 16:24

En als je per se je woede wilt uiten, koop dan een boksbal.

tomska 10-04-2013 16:42

Citaat:

Reverend schreef: (Bericht 33101935)
Een belangrijk onderdeel van opgroeien is het leren relativeren en het nut inzien van je emotionele uitbarstingen.

Ik denk dat je ondertussen wel kan concluderen dat het uitsluitend een negatieve impact heeft om boos of agressief te worden. De oplossing is dan ook eigenlijk heel simpel: Niet meer overreageren.

Of je uit je woede gewoon niet. Waarom die behoefte om anderen je emotionele instabiliteit te laten zien?

sorry mijn fout met het uitten.. ik bedoel dat ik mijn woede ergens op moet afreageren omdat het gewoon niet lukt om het onder bedwang te houden (wel voor een tijdje maar daarna ben ik alleen maar bozer) en ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer overreageer.. het gebeurt gewoon vanzelf

tomska 10-04-2013 16:43

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 33101950)
En als je per se je woede wilt uiten, koop dan een boksbal.

is al gezegd maar ik heb al een oud bed tegen de muur gezet waarop ik me kan afreageren voor als ik boos ben

tomska 10-04-2013 16:44

maar misschien hebben jullie gelijk en moet ik gewoon eens proberen te praten met iemand :s

Vowel 10-04-2013 16:55

Nou, het punt is natuurlijk dat je moet leren je in te houden. Wat als je bijvoorbeeld later, noem wat, een vriendin hebt en daar heb je ruzie mee en je wordt boos, maar je eerste impuls is slaan? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Je moet leren er anders mee om te gaan. Of in ieder geval jezelf gezonde manieren aanleren om het te uiten. Een boksbal slaan is bijvoorbeeld prima, maar je moet niet de neiging hebben alles en iedereen aan gort te slaan wanneer je een keer pissig bent. Want je zou toch maar "per ongeluk" een keer uithalen naar iemand, daar kun je aardig wat mee verwoesten.

Reverend 10-04-2013 17:20

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33101973)
sorry mijn fout met het uitten.. ik bedoel dat ik mijn woede ergens op moet afreageren omdat het gewoon niet lukt om het onder bedwang te houden (wel voor een tijdje maar daarna ben ik alleen maar bozer)

De truuc is dan ook om niet boos te worden. Waar wordt jij zoal heel boos om?
Citaat:

en ik weet niet hoe ik ervoor kan zorgen dat ik niet meer overreageer.. het gebeurt gewoon vanzelf
Relativeren dus. Ik denk bij dat de meeste zaken waar jij boos om wordt een hoop andere mensen simpelweg hun schouders ophalen.

Ook is het opmerkelijk dat je blijkbaar zo vaak boos bent. Waar ben je boos om? Wat speelt er in je leven dat de hele tijd je agressie zo hard getriggerd wordt? Vaak helpt het ook om even nuchter naar jezelf te kijken en zaken gewoon heel anders aan te pakken. Minder stress = minder boos.

tomska 10-04-2013 18:06

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 33101982)
Nou, het punt is natuurlijk dat je moet leren je in te houden. Wat als je bijvoorbeeld later, noem wat, een vriendin hebt en daar heb je ruzie mee en je wordt boos, maar je eerste impuls is slaan? Dat lijkt me geen gezonde situatie. Je moet leren er anders mee om te gaan. Of in ieder geval jezelf gezonde manieren aanleren om het te uiten. Een boksbal slaan is bijvoorbeeld prima, maar je moet niet de neiging hebben alles en iedereen aan gort te slaan wanneer je een keer pissig bent. Want je zou toch maar "per ongeluk" een keer uithalen naar iemand, daar kun je aardig wat mee verwoesten.

toen ik een vriendin had (al een tijdje mn ex) voelde ik me altijd heel erg op mn gemak en was het gewoon heel makkelijk om me in te houden en kon ik er ook veel beter mee omgaan. misschien ook omdat ze gewoon heel aardig tegen me was en er gewoon een goede sfeer was. eigenlijk toen het uitgegaan was werd ik steeds sneller kwaad om dingen die, denk ik niemand echt iets boeit. bv de batterij uit mn muis halen. of me een pootje geven als we aan het hardlopen zijn (gebeurt heel vaak in onze vriendengroep dus het is niet echt iets van pesten ofsow) toen ik nog een vriendin had kon ik hier altijd wel om lachen maar nu word ik meteen helemaal kwaad en kan ik me bijna niet inhouden om te gaan vechten

dus misschien komt het gewoon omdat het uit is gegaan tussen mij en mijn vriendin ofsow? en dat ik de woede die ik toen had gewoon nu nog steeds op andere afreageer

tomska 10-04-2013 18:08

en ik heb ook erg veel stress ik sta nu niet op overgaan en ik moet als ik niet overga naar een andere school toe. ondertussen zijn allebei mijn opas 3 weken geleden gestorven en mijn vader gaat overmorgen voor een half jaar weg ivm zijn werk (militair)

DAH 10-04-2013 18:17

Praat over je gevoelens. Ik kropte vroeger m'n woede op, waardoor de ongelukkige persoon die de emmer deed overlopen een broodtrommel in haar gezicht kreeg, of een potlood in zijn arm.

Wat is er bij mij veranderd?
1. Wat ouder en wijzer geworden.
2. Ik heb manieren om m'n gevoelens te ontladen:
-(Internet) contact met vrienden.
-Muziek hard en helemaal losgaan. Luchtgitaarsolo's, de longen uit je lijf zingen, enz.
-fysieke uitputting op m'n eigen termen. Ik ga hardlopen, fietsen, opdrukken, gewichtheffen, tot ik niet meer kan.

Bij mij werkt het perfect.

Vowel 10-04-2013 18:23

@tomska: hoe lang is het eigenlijk al uit met je vriendin? Want het klinkt nu bijna alsof je gewoon permanent in een (agressief) kuthumeur bent omdat je niet weet hoe je moet omgaan met die break-up. Voel je wel verdriet? Of is het alleen boosheid? Dat kan namelijk ook frustratie zijn omdat je gewoon niet met je verdriet kunt omgaan.

En hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat dat een goed excuus is om dingen/mensen verrot te slaan, hoor. Je moet nog steeds een andere manier vinden om ermee om te gaan. Maar als het echt komt doordat je relatie is verbroken, dan is er een grote kans dat het tijdelijk is.

tomska 10-04-2013 18:32

Citaat:

Vowel schreef: (Bericht 33102123)
@tomska: hoe lang is het eigenlijk al uit met je vriendin? Want het klinkt nu bijna alsof je gewoon permanent in een (agressief) kuthumeur bent omdat je niet weet hoe je moet omgaan met die break-up. Voel je wel verdriet? Of is het alleen boosheid? Dat kan namelijk ook frustratie zijn omdat je gewoon niet met je verdriet kunt omgaan.

En hiermee wil ik trouwens niet zeggen dat dat een goed excuus is om dingen/mensen verrot te slaan, hoor. Je moet nog steeds een andere manier vinden om ermee om te gaan. Maar als het echt komt doordat je relatie is verbroken, dan is er een grote kans dat het tijdelijk is.

ja ik denk dat je misschien gelijk hebt... ik voel me altijd ook gewoon meteen na het kwaad worden en uitbarsten heel erg kut. en ik vind het natuurlijk geen excuus, misschien is de juiste manier om er mee om te gaan gewoon door iemand (bijv een vriendin) te krijgen,vinden,tegenkomen of hoe je het ook wilt noemen

tomska 10-04-2013 18:33

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33102143)
ja ik denk dat je misschien gelijk hebt... ik voel me altijd ook gewoon meteen na het kwaad worden en uitbarsten heel erg kut. en ik vind het natuurlijk geen excuus, misschien is de juiste manier om er mee om te gaan gewoon door iemand (bijv een vriendin) te krijgen,vinden,tegenkomen of hoe je het ook wilt noemen

en het is nu ongeveer anderhalve maand uit

Vowel 10-04-2013 18:37

Nou, het klinkt dan eerder alsof je er nog lang niet overheen bent. Je moet dus geen nieuwe vriendin gaan zoeken (tenzij ze het niet erg vindt om rebound te zijn ;)), maar gewoon eens goed met iemand gaan praten (een vriend/vriendin/broer/zus/whatever, iemand die je vertrouwt) en gewoon eens goed verdrietig zijn of zo. Je bent heus geen mietje als je verdrietig bent, want opkroppen werkt blijkbaar ook niet.

tomska 10-04-2013 18:42

ik zal misschien eens gaan praten met een goede vriendin van mij...

bloodyb 11-04-2013 00:28

1:je verkering is uitgegaan
2:je opa's zijn kort na elkaar overleden
3:het gaat op school niet lekker
4:je moet je pa een lange tijd missen
Dat lijkt me genoeg om gestresst te raken! Het wordt dus idd tijd om er eens met iemand over te praten, met je vriendin zoals je al zei of met je tweelingbroer of je moeder of wie dan ook. En als je dan merkt dat je verdrietig wordt niet boos worden! Gooi het er maar uit en ga een potje janken. Dat lucht meer op dan proberen je hand nog een keer te breken.

Heer Wil 11-04-2013 10:43

Als je getreiterd wordt kun je op je vijftiende nog prima van je af slaan, op je achttiende wordt dat moreel wat minder acceptabel... Ik zie geen probleem eigenlijk

tomska 11-04-2013 15:28

heb vandaag met een vriendin gepraat... uiteindelijk lag ik half huilend op haar schoot maar het gaat vreemd genoeg wel beter

Vowel 11-04-2013 15:36

Citaat:

tomska schreef: (Bericht 33103073)
heb vandaag met een vriendin gepraat... uiteindelijk lag ik half huilend op haar schoot maar het gaat vreemd genoeg wel beter

Natuurlijk joh. Het moet er toch een keer uit en dat kan opluchten. (Y)

DAH 11-04-2013 18:16

Juist daarom gaat het beter. Praten doet wonderen. :)

bloodyb 12-04-2013 11:24

(y)Da's helemaal niet vreemd hoor! Het is zelfs heel gezond om het er een keer uit te gooien. Emoties moet je niet blijven opkroppen. En ik vind het stoer van je om dat hier te komen zeggen!(y)

tomska 12-04-2013 17:39

wauw bedankt voor de lieve reacties!! =D ik voel me nu ook al een stuk beter en ik heb met haar afgesproken dat als zij of ik ooit problemen hebben dat we naar elkaar kunnen komen om te praten dus bedankt iedereen

studentuser 15-05-2013 11:13

Je bent wie je bent, als je het in je zit om te knokken dan ben je zo. De knokkers hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een gevecht zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze daar ook bij moeten zijn om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een vechter bent!

Reverend 15-05-2013 12:10

Citaat:

studentuser schreef: (Bericht 33141501)
Je bent wie je bent, als je het in je zit om te knokken dan ben je zo. De knokkers hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een gevecht zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze daar ook bij moeten zijn om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een vechter bent!

Mensen die dit lezen worden alleen maar dommer. Probeer het dus over te slaan.

Patataap 15-05-2013 16:35

Citaat:

Je bent wie je bent, als je het in je zit om te verkrachten dan ben je zo. De verkrachters hebben een heel andere innerlijk dan andere mensen, ze worden automatische opgewonden als ze een vrouw zien. Dan krijgen ze het gevoel dat ze die ook moeten neuken om hun zelf te laten zien, en dan komt alles uit je geest dat heet adrenaline. Dat gevoel is zo lekker niet normaal!!!!. Je laat zien dat je een verkrachter bent!

Je redenatie slaat nergens op man.

kaaspepsel 15-05-2013 18:20

Citaat:

:nono:

studentuser 15-05-2013 23:01

Je naam zegt al genoeg. Volgens mij ben je echt een patataap ahhah, waarom zo agressief joh? Doe gewoon lekker rustig het is maar een forum, we hoeven elkaar hier niet op te eten toch. Maar als je wilt vechten of wat dan ook, dan heb ik wel zin in een potje freefight met je, maakt niet uit waar ;') Aan jou de keuze.

Nonny 15-05-2013 23:21

jo, miss was jou beredenering gewoon verre van logisch, en staat precies hetzelfde alleen dan met een aantal woorden verandert, om duidelijk te maken wat je nu eigk zegt?

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:13.