![]() |
Je veux
Hoi,
Voor Frans moeten we een frans nummer luisteren, ik heb gekozen voor Je Veux van Zaz. Hierna moeten we vragen beantwoorden, maar ik kom kan 2 vragen niet precies vinden.: 1.Schrijf iets over de muziek van het nummer, ritme, begeleiding, totale sfeer. 2. Neem uit de paroles, 5 Franse woorden of woordgroepen over die volgens jou het meest ”zeggen” in het chanson, die in de tekst belangrijk zijn: betekenisdragers Ik heb tot nu toe bij 1 dit: vrolijk ritme , trompet 2: - Je veux d'lamour Kan iemand mij hiermee helpen, de eerste vraag moet in het nederlands worden beantwoord en de 2de in het frans. dit is de link : http://www.youtube.com/watch?v=idfSR2IeOyk Alvast bedankt! |
Als je goed kijkt naar de tekst, zie je dat ze over 2 belangrijke dingen een heleboel zingt:
- wat ze wél wil - wat ze níet wil er is nog een belangrijke zin die aangeeft wat ze liever wel en niet heeft: "het is niet jouw geld waar ik gelukkig van zal worden". Ze zegt ook: "ik ben zoals ik ben, je neemt me maar zoals ik ben." Zoek daar ook eens een mooie zin bij. Tot slot zegt ze: moi je veux crever la main sur le coeur. Dit bedoelt ze figuurlijk. Probeer eens uit te zoeken wat dat betekent. Probeer die eens op te zoeken. Succes! PS: bij de eigenschappen van het liedje zou je nog kunnen zeggen: begeleiding ook door piano, up-tempo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:24. |