![]() |
vraag over satanisme
Heej satanisten en mensen die de filosofie kennen,
Ik ben nou een beetje de satanistische bijbel aan het lezen en het spreekt me allemaal wel aan. Maar in The Church of Satan is geen plek voor activiteiten die niet mogen van de wet, toch zijn er regels dat als iemand je in jouw huis onrespectvol behandeld of als iemand je lastig blijft vallen in een openbare ruimte je die gene zonder genaden moet vernietigen. Dit is strafbaar (dus mag niet) maar moet je toch doen als ik het goed begrijp? Bedankt mensen! PS: Satanisme heeft niks met Satan of de duivel of welke God dan ook te maken. |
Serieus ik snap er niks van met niet mogen en 'in the church of satan'
|
Van dat geloof/filosofie mag je niks doen wat strafbaar is, toch moet je in sommige gevallen mensen meedogenloos 'vernietigen'. Ik vraag me af hoe dat zit.
|
Waarom zou je in vredesnaam zo'n filosofie willen volgen? Doe gewoon wat je aanstaat,en laat de rest voor het is.
Edit: In sommige landen, bijv. de VS, is het wel toegestaan om mensen te vermoorden (onder bepaalde omstandigheden). |
Ik ga het ook niet per se volgen of zo maar ik vraag me gewoon af hoe het zit.
|
Ow het is ook een Amerikaans boek dan zal het wel zo bedoeld zijn.. Maar weet een satanist hoe dat in Nederland werkt dan?
|
Citaat:
Verder is het geen geloof of filosofie. Het is gewoon een collectie meningen. Citaat:
|
Wel dus want in Amerika kun je legaal iemand in elkaar slaan. Hier niet en spreken die twee dingen zich dus tegen, ik moet het snappen omdat ik voor het voor Engels lees en er opdrachten over krijg. Ik vraag het me ook gewoon wel af.
|
Citaat:
Citaat:
Een christelijk persoon zal doorgaans niet opeens minder christelijk zijn als hij zich naar een ander land verplaatst. |
Ja dat zei je inderdaad al maar moet je je dan aan de wet houden of aan de regel? Je kunt het sowieso al niet goed doen dan.
|
Dat beslis je zelf. Zowel de wet als de regels zijn richtlijnen.
Trouwens, in Amerika mag je ook niet zomaar iemand neermeppen als hij je "lastig valt". Er komt wel wat meer aan te pas. |
Waarom vind je het problematisch dat je zelf moet beslissen wanneer 't tijd is voor overdreven vergelding, maar vind je het geen probleem dat 'onrespectvol behandeld worden in je eigen huis' net zo goed een ontzettend subjectief concept is?
|
> "Dat vind ik nou een lelijk tafelkleedje, Expo."
< "WEL GODVERDOMME! PAS OP HE!!! HIER KOMT DE GENADELOZE VERNIETIGING!!11!" |
Je kunt je anders ook meteen laten opnemen in een inrichting.
|
Vraag je je nou af of je je aan de wet moet houden? :confused:
Natuurlijk moet je je aan de wet houden. Nou ja, tenzij je graag opgepakt wilt worden uiteraard. Als iemand hier ongelovigen zou gaan stenigen, wordt 'ie ook opgepakt. "Het moet van mijn religie" of "het staat in dit boek" is natuurlijk nooit een excuus. Dus zelfs als er in het boek staat dat je mensen 'genadeloos moet vernietigen' wanneer ze je beledigen, word je opgepakt wegens mishandeling. Dit had je toch zelf ook wel kunnen bedenken? |
In de bijbel staan ook dingen die bij wet niet mogen en christelijke mensen doen die dingen meestal ook niet omdat het tegenwoordig niet meer geaccepteerd is en van de wet niet mag. Hetzelfde geldt voor andere overtuigingen, waaronder satanisme. Het is een balans tussen het eens zijn met het gedachtegoed en logisch redeneren wat wettelijk/humanitair/ethisch gezien kan en mag in onze samenleving. Ik denk dat je het zo moet zien.
|
Satanisme/The Church of Satan heeft niks met Satan te maken?
wat? :D ontopic: wat wil je nou dat we zeggen? dat je van ons wel iemand kapot mag maken? wat denk je nou? :) |
Citaat:
|
Grappig dat ze het wel aanhalen in "The Church of Satan" dan. Ze bedoelen dus eigenlijk the church of someone called satan, but not Satan oid? ;)
|
Citaat:
Oh hier. Van Wiki: Hebrew Bible The original Hebrew term, satan, is a noun from a verb meaning primarily to, “obstruct, oppose,” as it is found in Numbers 22:22, 1 Samuel 29:4, Psalms 109:6.[6] Ha-Satan is traditionally translated as “the accuser,” or “the adversary.” The definite article “ha-,” English “the," is used to show that this is a title bestowed on a being, versus the name of a being. Thus this being would be referred to as “the satan.”[7] In de context van 'het satanisme' wordt het niet gebruikt als naam van de duivel. Maar goed, je hebt verder gelijk. De naam slaat niet echt ergens op. :p |
even verplaatst naar het juiste subforum
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:18. |