![]() |
Veel masturberen in je jeugd, problemen later?
Hallo allemaal,
Regelmatig hoor ik dat veel masturberen slecht kan zijn voor later. Maar, is dit nou echt zo? Is het echt zo dat als je je hele jeugd ong. 2x per dag masturbeert, dat je daar problemen mee krijgt later? |
Nee, in elk geval geen lichamelijke problemen.
|
Dat zou wel verklaren waarom mijn ex zo dom is...
|
Sommige lulverhalen (haha) zijn kennelijk niet uit te roeien. Als je van masturberen echt zou krijgen wat men vroeger beloofde waren er in Nederland meer blindeninstituten dan kerken en meer rolstoelwinkels dan kroegen....
|
Nee.
|
Nee, maar dit soort verhalen geloven kan wel problemen veroorzaken.
|
Ik heb het ook nooit geloofd eigenlijk, bedankt iedereen!
|
Regelmatig hoor ik dat veel masturberen slecht kan zijn voor later.
christelijke school? |
Nee.
|
Enige wat enigsinds waar schijnt te zijn, bij jongens, is dat niet masturberen ten opzichten van veel mastuberen voor wat meer energie en vitaliteit zorgt. Slaapt wat beter, net wat meer energie, net wat socialer. Echter, niet mastuberen schijnt er ook voor te kunnen zorgen dat je wat sneller aggresief wordt. Beide effecten worden weer teniet gaan als je wisselt tussen wel/niet doen. Mastuberen voor jongens schijnt ook de kans op prostaat kanker te verkleinen.
Zowel de voor als nadelen zijn volgensmij zeer beperkt. Beetje de bijsluiter; het zou kunnen, maar waarschijnlijk merk je het niet. Het is niet zo dat je er op termijn dommer van wordt, eerder van dood gaat, vatbaarder bent voor ziektes, het je groei remt oid. |
Lekker doorgaan dus :D
|
slecht voor wat?
|
Citaat:
|
ik dacht vroeger dat je van masten altijd een langere penis kreeg, uiteindelijk op me 14e RSI :'(
nah, er kan niet zoveel gebeuren joh.. don't worry |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:31. |