![]() |
Trage acer netbook
Hoii,
Ik heb een acer netbook. Maar hij is heel traag. Ik heb hem nu 1 jaar en als ik bijvoorbeeld internet wil aan zetten loopt ie steeds vast en moet ik echt een kwartier wachten. Het ergste is dat ik hem op school ook moet gebruiken. Maar dat lukt nu dus niet. Hebben jullie ideeën? Doei! |
Je kan beter een laptop kopen.. Een netbook is niet echt geschikt voor het "harde" werk.
Een goedkopere oplossing; Misschien moet je hem eens helemaal resetten ? Dus terugzetten naar fabrieksinstellingen ? Het is vervelend maar je moet wel een back-up maken! (of alles even op USB-stick zetten) Als hij traag blijft doen toch even naar een nieuwe kijken! - Dan kan je beter een laptop nemen - .. Een aanrader is HP ;-) |
okay thnx
|
Als je nog meer hulp nodig hebt kan je altijd een privé bericht sturen :) Ik heb verstand van goed(kop)e laptops en ik wil je wel helpen hoor :)
|
Citaat:
Voordat je de oplossingen van jvv079 uit gaat voeren, raad ik je aan om de overbodige (automatisch startende) programma's stoppen/verwijderen. Dit kan je doen met de hiervoor alles-in-een-applicatie ccleaner. |
Inderdaad zou ik even op zoek gaan naar het programma 'CCleaner' (gratis). Daarmee wordt je computer opgeschoond en kun je overbodige opstartende programma's uitzetten. Ook kun je het register scannen op fouten en ze herstellen, wat je pc ook sneller zou kunnen maken.
En ik weet niet hoe vaak je het doet, maar je computer maandelijks defragmenteren (kan via de computer zelf, of door het downloaden van een gratis defragmentatieprogramma) kan ook geen kwaad. |
Ik gebruik mijn Toshiba laptop nu al 5 jaar helemaal vol virussen en hij doet het nog.
Ik zorg dat ik hem om de 3 maanden hem weer op Fabriek´s instellingen zet. Dat betekent dat je laptop helemaal op "RESET" gaat en alles verloren gaat. Je laptop gaat er wel sneller van werken en je hebt grote vrije ruimte. Om dit te doen sluit je je laptop af start je hem weer op en hou je F8 ingedrukt je komt dat bij een Menu en als het goed is moet je de onderste kiezen. Zoek het anders even snel op. je kan ook zorgen dat C schijf opgeschoond word en alles knipt naar de D schijf |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:59. |