![]() |
(valse) zippo
1. ik ben niet echt zeker of dit iets met drugs &alcohol te maken heeft maar het is het beste dat ik gevonden heb...
2. het eigenlijke onderwerp: ik heb een aantal dagen geleden een zippo gekocht (fake) maar ik weet niet hoe ik die moet opvullen:facepalm: ik heb ook geen zippobenzine dus ik vraag mij af of er ook alternatieven zijn :ghe: kan iemand me helpen? |
1. Koop een busje aanstekerbenzine bij de primera of appie heijn (nog geen €3,00).
2. Haal de aansteker uit de behuizing. 3. Houdt de aansteker op zijn kop. 4. Lift het katoenen 'klepje' omhoog. 5. Spuit aanstekerbenzine op het onderliggende katoen totdat dit verzadigd is. 6. Stop de aansteker terug in de behuizing. Ga niet spelen met alternatieven, dat levert brandblaren op. |
echt bedankt(y)(y)
maar ik woon in belgie en heb nog nooit van die winkels gehoord... dus zijn er nog winkels in belgie? |
Dat verkopen ze gewoon op het benzinestation en in tabakszaken (ook in België).
|
ok bedankt (y)
ik zal er morgen achter gaan |
Vul je aansteker trouwens boven een keukenpapiertje oid. De kans is aanwezig dat je wat benzine morst.
En wat Mutant zegt, ik kan mij niet voorstellen dat er lastig aan is te komen. In Nederland verkoopt haast iedere supermarkt dit. |
en laat hem een beetje opdrogen na het vullen. dus niet meteen gebruiken. soms zit er nog wat geknoeide benzie op of op je handen en dan krijg je een veels te grote vlam enzo.
|
Citaat:
|
En handen wassen!
|
En niet gebruiken om sigaretten aan te steken!
|
Eh?
|
Da's heel ongezond:);):)
|
Roken is inderdaad heel ongezond. Hoe je het aansteekt dondert volgens mij helemaal niets
|
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik weet niet wat jullie mekkeren, maar ik heb nooit verschil gemerkt in smaak bij verschillende aansteekwijzes.
|
bij peuken nooit. bij shag iets beter. maar bij jointjes is het wel een beetje te merken bij de eerste paar hijzen. maja dan nog is het niet heel erg merkbaar.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
helemaal niks :p maar zippo's zijn gewoon relax
|
ik vul mijn zippo altijd door hem uit de behuizing te halen dan ondersteboven in de behuizing zetten, dan de zippovloeistof in het gaatje spuiten dat in het katoenen klepje zit, en dan omdraaien en in elkaar klikken :p
|
Ik vind zippo's maar onhandige klotedingen die snel op gaan. Het voornaamste publiek dat ik zippo's zie gebruiken zijn dan ook pubers die denken dat zo'n ding stoer is.
Maargoed, ieder z'n ding. |
|
Citaat:
|
Daar zijn ook gasaanstekers genoeg van, die als bonus ook nog eens de vlam stilhouden.
|
Zippo's zijn iets meer ic-verantwoord op een larp ^^ Ik heb er toevallig eentje omdat ik die in mijn auto heb gevonden en ik niet kon bedenken van wie die was, tot ik me het flesje zippo-vloeistof herinnerde dat mijn ex had achtergelaten. We waren 3 jaar verder. Dus ik heb nu een Zippo voor op larps :cool:
|
benzine en gewone alcohol werkt ook, maar niet zo goed als zippovloeistof en eigenlijk is dat net zo goedkoop
|
Citaat:
|
Citaat:
Larp = live action roleplaying (improvisatietoneelspel met gepaste kleding en props naar gelang de setting, meestal middeleeuws, vandaar dat een zippo wat beter staat dan een roze plastic aansteker) en ic = in character. Dus niks om over te :(en :D |
En hoe past een zippo precies beter in een middeleeuwse setting dan een aansteker?
|
nouja ik denk dat een ijzeren aansteker die werkte door het in een brandbare vloeistof gedrenkt stuk lont aan te steken beter past in de middeleeuwen. dan een plastic aansteker die gas aansteekt met een electrische ontsteking :P
|
Citaat:
Citaat:
|
hoe moet je een nieuw vuursteentje plaatsen?
|
In de binnenkant zit een schroefje, dat draai je los en je ziet dat er een veer aan vast zit. Trek schroef en veer er uit, vuursteentje er in en schroef vastdraaien. En klaar!
|
bedankt
en waar haal ik vuursteentjes? |
Bij een tabakszaak en vraag om Zipposteentjes.
|
maar wij hebben niet echt een tabakszaak in de buurt.
zou ik dat in een supermarkt kunnen krijgen? |
Eerder tankstation dan. Maar gewoon vragen.
|
Citaat:
|
ok
bedankt |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:12. |