![]() |
depressief?
Hallo
sinds korte tijd voel ik me heel erg depressief. ik kan nu gaan beschrijven wat ik voel enzo, maar dat weten jullie vast wel. wat moet ik doen om er van af te komen? moet ik iets doen? alvast bedankt voor de reacties. xx edit: ik heb ook een heel raar gevoel net onder mijn keel, alsof er eten vast zit ofzo, maar ik heb al meerdere keren iets gedronken en het gaat niet weg (ik weet niet of dat iets met de depressie temaken heeft..) |
Hoi Brigitjee,
is er een bepaalde reden waardoor jij je depressief voelt? Is er iets gebeurt, iets verandert? Het gevoel dat et iets vast zit in je keel kan een bepaalde benauwdheid zijn, die bijvoorbeeld veroorzaakt wordt door woede, verdriet of angst. |
Citaat:
kan het daarmee te maken hebben? |
Citaat:
Probeer hier met iemand over te praten. Bespreek dit met je moeder (leg haar uit waarom je slechtere cijfers haalt (moeilijke lesstof? veel leerwerk?) en vraag haar om je te stimuleren i.p.v. je onzeker te laten voelen) of met iemand op school die je kunt vertrouwen (aardige leraar, vertrouwenspersoon). |
Citaat:
xx |
dit soort vragen passen het best op psychologie dus ik heb je topic even verplaatst.
|
Klinkt meer alsof je een beetje down bent omdat het niet zo goed gaat met de cijfers. Depressie is heel wat anders.
|
Citaat:
|
Wat is de oorzaak van je slechte cijfers?
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:41. |