![]() |
Allochtonen, wat vind jij?
Wat vind jij van allochtonen in Nederland?
Heb je bepaalde vooroordelen (gehad) over buitenlandse mensen of juist helemaal niet? Ikzelf kan het niet goed vinden met bepaalde etnische groepen zoals Marokkanen of Turken maar ik heb dan weer geen probleem met bijvoorbeeld Britten of Duitsers. Marokkaanse en Turkse jongeren kan ik over het algemeen helemaal niet hebben. Op scholen storen ze alleen maar, hebben een grote mond mond tegen docenten en hebben totaal geen respect. Het ergste vind ik nog dat bepaalde stoere Nederlandse jongeren dat overnemen en dan sta ik er serieus zo bij '':facepalm:''. |
Zolang mensen mij met rust laten, laat het mij koud waar zij of hun ouders vandaan komen.
Er zijn irritante allochtonen en irritante autochtonen. Wel trek ik xenofobe autochtonen in het algemeen slecht. |
Ik kan kutmensen niet hebben. Maar dat staat helemaal los van waar ze vandaan komen.
|
Ik ben zelf een allochtoon. Ik heb bepaalde vooroordelen over buitenlandse mensen, net zoals ik die heb over binnenlandse mensen.
|
Allochtonen, niks mis mee. Maar pas je aan aan de regels die in dit land gelden. Zo niet, Paspoort doorknippen en terugsturen naar de zandbak van oorsprong.
|
Hoe bepaal je dat, wat die oorsprong is?
|
Ik erger me vaker aan allochtonen dan aan autochtonen. De meeste gevechten bij mij op school zijn tussen allochtone jongeren (Noord Afrikaans, Arabisch). Dit zegt daarentegen niets over alle individuen van allochtone ouders. Een van m'n beste vrienden is officieel ook allochtoon, omdat haar moeder uit Tsjechië komt. Een paar hele intelligente, aardige jongens zijn Marokkaans. Jammer genoeg zijn het dan wel steeds weer allochtonen die de shit verpesten, lijkt het. Neemt niet weg dat er genoeg Nederlanders zijn hartstikke crimineel bezig zijn, van fietsendiefstal tot georganiseerde maffia.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Allemaal werkschuw tuig.
|
Citaat:
|
Je hebt overal vervelende mensen, ik woonde vroeger in een dorpje met bijna alleen maar nederlanders er waren maar 6 buitenlanders op mijn school ik was een van hun. En je raad het, de nederlandse kinderen waren veel erger zonder druk van buitenlanders of iemand als voorbeeld nemen. Bij buitenlanders hebben ze vaak strengere regels thuis en die nemen juist een voorbeeld aan nederlands. Het is nu wel lullig om mensen aan tewijzen maar het is heel anders bij elk persoon.
|
en o ja bij wie zien we de meeste problemen? Als ergens meer nederlands woont dan buitenlanders dan zie je gelijk de fouten van de Nederlands. Als ergens meer buitenlanders wonen zien de fouten van de buitenlanders.
|
Citaat:
Trouwens, je bent toch een expatriate als je tijdelijk in een ander land verblijft omdat je bent uitgezonden voor werk? Als je vanuit een westers land permanent naar Nederland verhuisd, wat ben je dan? |
Citaat:
|
Citaat:
Trouwens is het ook best een probleem dat sommige (oude) buitenlanders niet eens Nederlands willen spreken. Als je buitenlanders in één wijk bij elkaar stopt krijg je een onrustige wijk die eruit ziet als een vuilnisbult. Als je over het algemeen Nederlands bij Nederlands in één wijk stopt krijg je een rustige wijk die er netjes uitziet. Van Nederland is het trouwens best een domme fout geweest om in bijvoorbeeld Amsterdam veel buitenlanders bij elkaar neer te dumpen in een wijk. Hierdoor heb je nu de zogenaamde achterstandswijken in Nederland. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Wat een leuke anekdotes allemaal!
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Gaan jullie me nou serieus vertellen dat jullie niet weten wat de dominante cultuur van Nederland inhoud?
|
Citaat:
Maar misschien had ik 'regels' niet als 'wetten' moeten interpreteren. Daar kan Businessguy vast verheldering bieden. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Natuurlijk is er veel homofobie in met name islamitische landen, maar dat houdt niet in dat iedere immigrant het feit dat het hier een kleiner probleem is, zal zien als iets waar hij of zij zich moet aanpassen. Verder is iedereen natuurlijk vrij om te vinden dat homo's dood moeten; die mening is geen reden om iemands paspoort af te nemen, zoals Businessguy voorstelde bij mensen die zich 'niet aanpassen aan onze regels'. Ik neem aan dat ik dat jou niet hoef te vertellen, overigens, maar goed, je hebt de rol van Businessguys spreekbuis op je genomen. |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Dat met die spreekbuis is een beetje raar, Businessguy heeft rare voorstellen die jij terecht afschiet maar jij hebt bijzonder slechte argumenten. |
Citaat:
Citaat:
Mijn enige punt was de vreemde gedachte aan de kaak te stellen, dat het bij iedere immigrant veel van zijn aanpassingsvermogen zou vergen dat Nederland relatief liberaal en progressief is. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28. |