![]() |
Wat zou je tegen je 13-jarige-ik vertellen?
Ingegerd had een mooie vraag op DK in het vragentopic en ik mag hem jatten om hier te posten ^^
Citaat:
|
Ik had daar al antwoord gegeven, maar ik zal het hier nog eens plaatsen:
'Het gaat allemaal voorbij.' |
'Man the fuck up.'
|
Zet je schrap, je kunt het aan!
|
Oh en iets als 'relativeer de boel eens een beetje'.
|
Ik had praktisch dezelfde vraag niet lang ervoor gesteld :P En ik weet niet of ik iets zou willen zeggen. Denk het niet. Of misschien: doe meer voor jezelf.
|
Ik zie het nu. Maar 5 jaar geleden was ik al 25, dus dat was geen dramatische terugblik, voor mij toch niet :D
|
dat diegene nog even moet genieten voordat de shitload begint
|
geniet ervan
|
Pas op, je moeder checkt je kastladen! (Peuken :D)
|
Stop met aftrekken en ga neuken.
|
Be strong, because you are
|
Ga gewoon zo door. Het leven blijft een feest! :) (y)
|
'Pas op dat je geen dramaqueen wordt.'
|
fuck bitches, get money
|
is al gedaan |
Geniet van het leven,
oja en praat over dat ene in plaats van het weg stoppen.. Als ik dat had gedaan was nu alles prima geweest. |
Ik ben 14, en ik zeg nu tegen mezelf: Maak je geen zorgen, geniet van het leven! Soms gaat er wel eens iets mis, maar soms moet dat juist zo zijn zodat je op een ander pad komt. En daarna komt het echt weer goed :-) x
|
Laat je haren is groeien, het kale koppen imago is een beetje verdwenen
|
Zet hem op meid, stop je gedachten en verdriet niet weg zodat je er later problemen mee krijgt. Nu lijkt het misschien allemaal één en al ellende maar uiteindelijk zul je zien dat je hier sterker uitkomt.
|
Vergeet niet wat echt belangrijk is, je hebt geweldige vrienden en ook al ga je nog 100x op je bek, zij helpen je wel weer opstaan.
O, en Eline; het begint toch wel tijd te worden dat je een keer een goede beha gaat kopen! ;) |
''gast, hoezo ben je ouder dan mij?''
>.< |
@Eline, ging dat nooit goed dan? xD
|
Als je ophoudt met boos zijn en vechten wordt het een stuk makkelijker. Raap jezelf bij elkaar en zoek de hulp die nodig is.
|
het is geen ramp om soms hulp te vragen.. en stop met msn'en!
|
Laat je niet imponeren door foute vriendjes.
|
stop NU met roken nu het nog kan...
als ik t toen had gedaan was ik nu ietsje rijker geweest nu kan ik t niet meer... |
alsjeblieft neem dat kapsel niet.
|
Geen verdriet weg eten, maar ga leuke dingen doen en trek je bek open waar nodig. Dat had je nu een abonnement op de sportschool en waarschijnlijk ook je hoofdpijn bespaard.
En doe eens iets leuks met je haar. |
Zorg eens wat beter voor jezelf en doe niet zo teringdom.
|
Doe alles wat god verboden heeft, je hebt nog tijd zat om je te gedragen.
|
Lekker vaak de sportschool in kerel
|
Van klas veranderen is een goed idee en verder wordt het vanaf nu alleen nog maar beter.
|
stop met suiker eten jij verslaafd suikerklontje....(en slik je pillen goed in...)..(ik ben 13)(en heb adhd)
|
Niks. Mijn 13-jarige-ik zou mij toch niet geloven.
|
mijn 13 jarige ik zou naar alle gelijkenissen kijken ...en dan zou ik het mischien wel geloven maar mischien ook niet
|
Citaat:
|
Niets. Ik vind mijn leven zo wel prima, en ik wil niet dat mijn advies dan retroactief onvoorziene consequenties gaat hebben.
|
je had eerder van die school af moeten gaan, dan zat je nu niet in die shit.
|
"sorry voor dit, maar hij vind je niet leuk, dus je kan het hem net zo goed niet vertellen. En let alsjeblieft goed op je broertje, wees lief voor hem want het gaat heel slecht met hem... Oh, en je hoeft je niet te schamen om bij God te willen horen, het komt goed, en het voelt goed!"
|
Om eerlijk te zijn weet ik niet meer hoe ik op mijn 13e was. :D Zou ook geen advies kunnen verzinnen.
|
Citaat:
|
Help haar. No matter what, help haar.
|
Wees niet zo verdomd vervelend tegen je moeder en help haar
|
Denk er over na wat je anderen vertelt en doe niet zo verschrikkelijk bijdehand...
|
Vertrouw x, x en x niet. Ze doen zich voor als je vrienden, maar zijn dat helemaal niet. En kies toch maar niet voor die studierichting met extra wiskunde, je bent rotslecht in wiskunde en je weet het! :p
|
Laat de mensen die je willen helpen, je helpen, en probeer niet alles te verbergen en alleen op te lossen, had wat meer aan je ouders vertelt, in plaats van denken dat je iedereen pijn doet, als je steun bij ze zoekt dus doe niet zo eigenwijs het maakt de toekomst wss een stuk makkelijker
Maar wat hier boven ook al staat, ik zou toch niet luisteren en het niet geloven. |
Life is a bitch, en blijf weg van drugs ;)
|
Loop niet weg voor je problemen, maar ga ze aan (is dit een goeie zin?).
Vooral dat, want dat ging (en gaat, soms) voor veel dingen op. |
Maak er een einde aan, heb je nu geen spijt dat je het toen niet deed.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:27. |