![]() |
Metaaldetector
Hallo,
Ik zag wat video's op internet van Nederlanders die in hun vrije tijd met metaaldetectors op plaatsen van oude WO2 veldslagen rondlopen, en er eigenlijk elke dag wel behoorlijk wat vinden. Nou leek mij dat ook wel leuk, aangezien ik heel erg ben geïnteresseerd in WO2. alleen ik heb van die metaaldetectors gezien, de ene is 80 euro, de ander 800. Aangezien ik nieuw ben in dat soort dingen, vroeg ik me af wat een goede is voor een beginner, niet al te duur, maar die wel goed werkt. als iemand er eentje weet, plaats A.U.B even een reactie. (y) |
ik heb nu whites prizm 5 en die heb ik 2de hands gekocht voor 125 eur.. als je een beetje in de buurt woont bij mij kunnen we eens samenzoekn?? vlak bij mij ligt een kadettenkamp waar veel kogels liggen enzo
|
heb btw ook een neonydium magneet.. hiermee kan je uit sloten en rivieren ook vanalles halen (geweren,helmen,kogels,munte enz enz)
kostte me 25 eur inc. verzendkosten |
http://www.detectorwereld.nl/black-k...13-p-1349.html
deze heeft mijn broer :) die kan je ook gebruiken op het strand om te zoeken naar sieraden enzo |
Citaat:
maar ik ben al wel mijn hele leven geïnteresseerd in archeologie en geschiedenis. ik woon in Vriezenveen (overijssel) ik weet niet waar jij woont maar als het in de buurt is lijkt het me wel leuk. |
Citaat:
http://www.marktplaats.nl/a/hobby-en...reviousPage=lr |
zolang het metaal kan detecteren :p maar ik woon helemaal in oosterhout (in noordbrabant) dus dat gaat denk ik niet lukken. maar eigelijk is elke metaaldetector goed zolang je maar kan discrimineren (ijzer en aluminium weglaten enzo)
|
Is dat niet gevaarlijk? Stelt dat je een landmijn stuit die nog af kan gaan.
|
Citaat:
|
in de vakanties zit ik btw in Ermelo op de Veluwe, dat zou eventueel nog mogelijkheden kunnen hebben.
want ik probeer liever eerst iets zelf uit voor dat ik er geld aan uit ga geven. |
Citaat:
en mag je granaten ook onklaar laten maken? (kruit er uit) |
Citaat:
maar het zou wel mogelijk zijn denk ik om ze onklaar te maken maar ik zou dat niet doen als ik jou was. veel te instabiel en gevaarlijk en natuurlijk ook nooit zelf proberen te doen |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
tsja weet je je kan natuurlijk alles houden wat je vind maar is het slim.. je kan kogels (nieuw) vrij makkelijk onklaar maken maar er is toch altijd een gevaar dat het misgaat
|
alles houden? nee! zo veel mogelijk diverse kalibers verzamelen? ja!
als ik 30/40 9mm vind hou ik ze heus niet allemaal, een stuk of 5 ik verzamel zo veel mogelijk verschillende kalibers. dus ik zou ze grotendeels wel weer terug in de grond stoppen ;) |
moh,
Metaaldetector zoeken en magneet vissen heb ik een aantal jaar gedaan maar houd er wel rekening mee dat het behalve op eigen terijn streng verboden is. maar goed daar hield ik me zelf ook niet aan. Na het 2 keer vinden van een duitse landmijn vind ik het wel welletjes xd Dus @tomska landmijnen en mortieren zijn nog vol op de tevinden in nederland spreek ik uit ervaring Je kan natuurlijk ook leuke dingen vinden! een keer een hitler jugend dolk gevonden :) |
Citaat:
|
Het probleem is dat mijn ouders me niet ergens ver heen willen reiden, en ondanks dat ik het makkelijk kan mag ik niet alleen met de trein. :P
|
Citaat:
|
Ik zou met een White's of Tesoro lekker op akkers gaan zoeken, en oude achtertuinen / boomgaarden etc.
|
heb een whites
ben trouwens paar keer in de krant gekomen omdat ik britse brandbommen had gevonden :P ik mag met vrienden op dat gebied blijven zoeken van de politie omdat we het netjes afhandelde en markeerde met gps enzovoort |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:09. |